Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان قزوین ظهر یکشنبه با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، معاونان استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده شهدا در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

محسن رضایی در این مراسم گفت:  جمهوری اسلامی یک دولت مشروع است که توانست استقلال، آزادی را برای ملت به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ملت در گدشته دنبال گمشده ای بود که داشتن دولت مطلوب را طلب می کرد چون به سختی زندگی می کردند و کشور در مسیر چهار راه بین المللی قرار داشت و بیگانگان ایران را رها نمی کردند و مردم از این بابت عذاب می کشیدند و همه پادشاهان هم وابسته بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دولت های وابسته در گذشته موجب تحقیر ملت شده و با استبداد، آزادی ها را گرفته بودند و چون دولت های ناکارآمدی محسوب می شدند نمی گذاشتند کشور پیشرفت کند به همین دلیل حتی امیرکبیر را تحمل نکردند و زمانی که مشروطه هم شکل گرفت انگلیسی ها آن را از بین بردند و نگذاشتند قانون اساسی دوران مشروطیت پیاده شود.  

وی اضافه کرد: وقتی مصدق نفت را ملی کرد خود آمریکا کودتا راه انداخت و اخیرا می خواستند با همین روشاردوغان را هم برکنار کنند که وی متوجه شد و امروز دعوای جدی بین ترکیه و آمریکا وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: در گذشته هیچ دولتی نداشتیم که مستقل و آرمانی و مشروع باشد اما در ۲۲ بهمن با تجربه امام این انقلاب اسلامی شکل گرفت و آرزوی مردم برآورده شد.

اقتدار ایران اسلامی، دولت آمریکا را در بن بست قرار داده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: جمهوری اسلامی با نظر امام شکل گرفت و دولت اسلامی روی کار آمد و امروز به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: امروز ایران اسلامی در سراسر منطقه به یک قدرت تبدیل شده و در سیاست، دفاع، امنیت به جایگاهی رسیده که بزرگترین قدرت بین المللی را زمین گیر کرده است.  

رضایی یادآورشد: سرگردانی در دولت آمریکا و تردید و نگرانی و بن بست ایجاد شده به گونه ای است که به شدت دولت آمریکا را فرا گرفته است.

وی بیان کرد: آمریکا انواع فشارهای اقتصادی را بر ملت تحمیل و ناوهای خود را وارد آب های منطقه کرد و شایع کردند جنگ می شود تا کشور را دچار نگرانی کنند اما دیدند هوشیاری ایران در تنگه هرمز بالاست و جرات نکردند وارد تنگه شوند.

محسن رضایی گفت: خواستند آمادگی ما را تست کنند و حدود یک ماه پهبادهایی را نزدیک آبهای ما می فرستادند و یکی از آنها که فیلم و عکس می گرفت و به پنتاگون ارسال می کرد توسط سپاهیان ما
شناسایی و پس از اخطارهای مجدد توسط رزمندگان سپاه سرنگون شد و دشمن در حیرت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از این حادثه بلافاصله در آمریکا شورای امنیتی تشکیل دادند و دیدند هیبت آنها شکسته شده و برخی مشاوران به ترامپ گفتند اگر وارد حمله شود منافع آنها در کشورهای دیگر آسیب 
می بیند و مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ گفتند دچار این اشتباه نشود و به ایران حمله نکند که در نهایت ترامپ نصیحت مشاوران ستاد انتخاباتی خود را به مشاوران امنیتی ترجیح داد.

رضایی اظهارداشت: بعد از آن هم که یک اشتباه دیگر را مرتکب شدند و به دروغ اعلام کردند یک پهباد ایران را زده اند که آن هم دروغ از آب درآمد و این بار هم اقتدارش و هم حیبتش زیر سوال رفت و این رویدادها با لطف الهی محقق شده و ما آن را فراتر از قدرت خود می دانیم.

وی بیان کرد: امروز سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر کشورهای مظلوم به انقلاب ما تکیه دارند و منتظرند ایستادگی ما به سرانجام برسد تا الگو برداری کنند.

عقب ماندگی در اقتصاد و فرهنگ ناشی از دوری از نگاه جهادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور اظهارداشت: علیرغم همه توانمندی و اقتداری که در عرصه های نظامی، دفاعی و امنیتی داریم اما متاسفانه در فرهنگ و اقتصاد عقب هستیم که باید رویکردمان تغییر کند و به سمت تفکر جهادی برویم.

وی اضافه کرد: در صنعت، کشاورزی، تولید و اشتغال وضعیت خوبی نداریم و دانشمندان باید پاسخ دهند چرا وقتی در سیاست، دفاع و عرصه های علمی توانسته ایم شاخ غول های بزرگ را بشکنیم چرا همچنان در صنعت و خودروسازی نمی توانیم موفق و خوب عمل کنیم.

رضایی تصریح کرد: چون در عرصه اقتصاد و فرهنگ نگاه لیبرالی داشته ایم و مسیر و راه شهدا را طی نکرده ایم عقب مانده ایم و درجا می زنیم.

وی بیان کرد: رمز موفقیت ما در نگاه جهادی و ایثارگری در دفاع و امنیت از خودگذشتگی بود که در اقتصاد آن روحیه را نداشته ایم  و علت دوم این که مبارزه را درعرصه اقتصاد و فرهنگ جدی نگرفتیم و همچنان اقتصاد مقاومتی ضعیف است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: امسال برای ما بسیار مهم است و باید از خود بپرسیم چرا جهاد اقتصادی و مبارزه اقتصادی و فرهنگی در کشور شعله ور نمی شود.

وی بیان کرد: امروز ایران اسلامی به اقتصاد جهادی و اسلامی نیاز دارد و باید تفکر لیبرالی و سرمایه داری در اقتصاد کنار گذاشته شود و به افکار شهید همت ها، باکری ها، اتکا کنیم تا از مشکلات عبور کنیم.

رضایی گفت: اگر نگاه ما جهادی باشد به مردم اختیار می دهیم و در تهران برای استان های کشور تصمیم نمی گیریم و اجازه می دهیم استاندار قزوین خودش مشکلات منطقه را با تصمیم گیری در محل حل کند نه آنکه منتظر تصمیم وزیر و مسئولان در تهران بماند.

وی اظهارداشت: حل مشکلات اقتصادی ما نیازمند بهره گیری از تفکر جهادی، ایثارگری و اندیشه های شهداست.

در ادامه از ۶۳ خانواده شهید جامعه کارمندی استان قزوین تجلیل شد.


 

کد خبر 4701400

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قزوین هفته دولت بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، به مناسبت دوم اردیبشهت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کریمی مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد به همراه قائم مقام و معاونان خود به ستاد فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد رفت و با سردار زارع کمالی دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در این دیدار با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سپاه الغدیر در حوزه‌های مختلف گفت: سپاه در این سال‌ها ثابت کرده همیشه و همه جا، حتی در برهه‌های حساس در کنار مردم ایستاده است.
کریمی همچنین با اشاره به پاسخ کوبنده سپاه پاسداران در مقابل رژیم صهیونیستی، افزود: این حرکت ارزشمند سپاه ثابت کرد، ایران کشوری مقتدر و باصلابت است.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این دیدار از فعالیت‌های صداوسیمای مرکز یزد در انعکاس برنامه‌ها و اقدامات سپاه قدردانی کرد.
سردار زارع کمالی به نقش صداوسیما در مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و افزود: اگر نیرو‌های مسلح ما در قامت مالک اشتر عمل کردند، رسانه ملی ما نیز عمار گونه وارد عمل شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • جشن ایران قوی، اقتدار ملی در مدارس همدان
  • رضایی: «وعده صادق» به رویه بی پاسخ ماندن تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان داد/ پروژه کریدورهای صهیونیستی-آمریکایی شکست خورده‌ است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت و اقتدار
  • تحقق وعده صادق نشان از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران
  • عملیات وعده صادق، اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت
  • اقتدار، امنیت و توسعه کشور مرهون اقدامات سپاه پاسداران است
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است