Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز سوم شهریور ماه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: تونل‌های در نظر گرفته شده برای مسیر اربعین (ایلام - مهران) پیشرفت‌های خوبی داشته و حفاری تونل‌ها در این مسیر هم به طور کامل انجام شده و می توان از این تونل در مواقع اضطراری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به احداث پل های ۵۵ و ۵۶ در مسیر جاده ایلام به مهران افزود: پل ۵۵ و زیرساخت‌های تعریض سه کیلومتر جاده در روستای گلان هم آماده شده است که در این ایام زیربار ترافیک خواهد رفت.
استاندار ایلام به تقاطع غیر هم سطح کنارگذر غربی مهران به پایانه برکت اشاره کرد و یادآور شد: این زیرگذر به دو بخش تقسیم شده است، ۵۰ درصد فاز اول آن انجام شده و حداکثر تا پنج مهرماه آماده بهره برداری و کنارگذر غربی مهران نیز برای استفاده در ایام اربعین آسفالت خواهد شد.
سلیمانی دشتکی در خصوص احداث سایه بان ها در مرز مهران نیز گفت: سایه بان‌ها به شکل بسیار زیبایی اجرا شده و در نقطه صفر مرزی هم  آماده خواهد شد.
استاندار ایلام همچنین از احداث ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مهران خبر داد و گفت: همه عوامل و مدیران مرتبط ، دفتر فنی ، ستاد بحران ، خیرین ، حمل و نقل و پایانه ها و دیگر ارگان ها نهایت تلاش و همکاری را در همه بخش ها بعمل آورده اند.
وی به اقدامات صورت گرفته در بخش خدمات اربعین اشاره داشت و گفت: اکیپ های هلال احمر مشخص شده است که ۱۵ اکیپ برادران و پنج اکیپ خواهران نیز قرار شد اعزام شود.
استاندار ایلام از استقرار چندین بالگرد در مهران خبر داد و افزود: سه بالگرد هلال احمر و  پنج بالگرد نیز از طریق وزارت بهداشت همراه با تجهیزات بیمارستانی در شهر مهران مستقر خواهند کرد،
وی با اشاره به خدمات در آن طرف مرز مهران نیز گفت: در شهر بدره و کوت عراق بیمارستان صحرایی احداث می‌شود.
به گفته وی بیش از ۱۲۰ آمبولانس و یک هواپیمای آمبولانس نیز در منطقه مستقر خواهد شد.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: بیش از هشت جایگاه برای موکب‌های دائمی در نظر گرفته شده و این زمین‌ها به اتاق بازرگانی استان ها واگذار می‌شود که موکب‌های دائمی در این جایگاه‌ها احداث خواهد شد.
استاندار ایلام تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی میهمان سراهای خود را در اختیار نیروهای خدماتی و اعزام شده از استان‌های معین قرار دهند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام اجتماعی اربعین مرز مهران قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه اقدامات جهادی و مومنانه بنیاد مسکن، امید‌آفرین و رضایت‌بخش است،گفت: تاکنون و در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم، در حوزه ساخت مسکن، ۶ هزار واحد از ۸ هزار تعهد این بنیاد ساخته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حسن بهرام نیا امروز در نشست با مدیر کل و معاونین بنیاد مسکن استان گفت: گزارشات ارائه شده توسط مدیرکل بنیاد مسکن در استان بسیار خوب و قابل توجه و مایه امید و نشاط برای جامعه روستایی است.

استاندار ایلام به عملکرد مثبت بنیاد مسکن در طول سه‌ساله فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: تاکنون در حوزه ساخت مسکن، 6 هزار واحد از 8 هزار تعهد این بنیاد ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین در حوزه بهسازی روستاها، در بحث پرداخت تسهیلات کم‌بهره، اجرای طرح هادی روستایی و کمک و مساعدت برای ساخت مسکن محرومان، تهیه طرح جامع، الحاق روستا به شهر، بهسازی روستاهای هدف گردشگری و تولید مسکن روستایی و شهری، عملکرد مجموعه بنیاد مسکن امید‌آفرین و رضایت‌بخش است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه جهش تولید و مشارکت مردم در این بنیاد لمس شده است،گفت: امیدواریم در پایان سال 1403 نیز این بنیاد در تحقق شعار سال موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: طی دو سال گذشته از حساب 100 امام(ره) 20 واحد تکمیل و 307 واحد نیمه‌تمام نیز تکمیل شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه در بازه زمانی پس از انقلاب تا قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کل مشارکت مردم در واریز به حساب 100 امام(ره) 500 میلیون تومان بوده است، افزود: در این دولت بیش از 16 میلیارد تومان به حساب 100 امام(ره)از سوی مردم واریز شد‌ه است.

 وی گفت: طی دو سال گذشته طرح هادی در 300 روستای استان با اعتبار 353 میلیارد تومان اجرا شد.

بهرام نیا یادآور شد: در دولت سیزدهم، بیش از 1400 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ساخت مسکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاها پرداخت شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام