Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ساعت ۴ صبح چهارم تیرماه امسال طی تماس تلفنی مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از به سرقت رفتن منزلش توسط یک زن جوان حدودا (۲۵ ساله) به شیوه بیهوشی واقع در محدوده خیابان قائم مقام فراهانی به کلانتری ۱۰۵ سنایی خبر داد و پرونده متشکله جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان گفت: چند روز قبل از وقوع سرقت اقدام به نشر آگهی "تحت عنوان هم خانه " در سایت دیوار کردم و از آنجایی که تنها زندگی می‌کنم و شاغل هستم و منزل برای خودم هست، اقدام به این کار کردم تا اینکه در تاریخ سوم تیر ماه بود که خانمی تماس گرفت و در خصوص آگهی صحبت کردیم و گفت: برای برادرش که دانشجو هست، به دنبال خانه می‌گردند و با او قرار گذاشتم.

ساعت ۱۰ شب بود که زنگ آپارتمان به صدا در آمد و درب را باز کردم که دیدم یک خانم جوان حدوداً ۲۵ ساله باظاهر موجه دم در ایستاده است.

زن جوان خود را "الناز" معرفی کرد و گفت برادرم در راه هست تا او برسد من نگاهی به منزل بیاندازم و بعد وارد منزل شد و تمام قسمت‌ها را به او نشان دادم و حدود نیم ساعت گذشت و در حال صحبت بودیم که گفت من آبمیوه همراه دارم، چون اعتماد مرا جلب کرده بود یکی به من تعارف کرد و من هم پذیرفتم و خوردم که پس از گذشت حدوداً ۲۰ دقیقه حالت سرگیجه به من دست داد که بیهوش شدم و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم ۴ ساعت گذشته است و خبری از زن جوان نیست و اموال زیادی از قبیل، لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل، طلاجات به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.

سرهنگ چهری در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مرد جوان راهی محل وقوع جرم شدند که در تحقیقات اولیه و بررسی محدوده جرم، با بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف منزل مالباخته مشخص شد، سارق از یک دستگاه خودروی مزدا ۳ سفید رنگ پیاده شده و به سمت منزل شاکی رفته که پس از گذشت ۳۰ دقیقه همدست او نیز به منزل شاکی مراجعه می‌کند.

او افزود: با به دست آمدن این اطلاعات ظن کارآگاهان به اینکه خودروی مزدا ۳ متعلق به سارقان است، بیشتر شد که با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو شناسایی و به پایگاه دعوت شد و اظهار داشت خودرو را حدود چند ماهی است به صورت وکالتی به شخصی به نام "رامین حدوداً ۲۸ ساله" فروخته‌ام، با مشخص شدن این موضوع، اطلاعات به دست آمده به بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران منعکس شد.

دستگیری رامین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه وی در محدوده شهرستان بهارستان استان تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در مورخه ۳۱ تیرماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه او خودروی مزدا ۳ کشف و به پایگاه سوم منتقل شد.

سرهنگ چهری در ادامه بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته از رامین ضمن قبولی سرقت از شاکی اظهار داشت سرقت‌ها را به اتفاق همدستانش به نام‌های فریبا و خشایار انجام داده است، کارآگاهان به دنبال اظهارات مرد جوان موفق به شناسایی مخفیگاه فریبا و خشایار در محدوده اشرفی اصفهانی و خیابان سهروردی شدند که در تاریخ ۳۰ مرداد ماه طی عملیات جداگانه هر دو دستگیر و به سرقت معترف شدند.

بیشتر بخوانید: جیب‌برهای مترو دستگیر شدند + عکس

در تحقیقات صورت گرفته از متهمان ضمن قبولی سرقت به شیوه بیهوشی به ۸ فقره سرقت بدین شیوه در محدوده‌های شمال و شمالغرب شهر تهران اعتراف کردند و اظهار داشتند که سوژه‌ها را از "سایت دیوار" انتخاب می‌کردیم و فریبا با آنان تماس می‌گرفت و به بهانه اینکه برادرم دانشجو هست و برای او می‌خواهم با فرد آگهی دهنده قرار می‌گذاشت و وقتی وارد منزل او می‌شد، پس از جلب اعتماد، با آبمیوه مسمومی که به همراه داشت اقدام به بیهوش کردن او می‌کرد و زمانی که شاکی بیهوش می‌شد، ما وارد منزل شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش می‌کردیم و تا کنون اموال به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان بدین شیوه سرقت کرده ایم و اموال از قبیل گوشی را در محدوده بازار موبایلی واقع در خیابان جمهوری به فردی ناشناس به مبلغ ناچیزی می‌فروخیتم و پول حاصل را صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

سرهنگ چهری گفت: در ادامه تحقیقات، متهمان اظهار داشتند، اعضای این باند حدود ۶ ماه است در حال سرقت بوده و اموال مسروقه را پس از سرقت در محدوده مرزداران در منزل مجردی خشایار نگهداری می‌کردند که کارآگاهان بلافاصله به محل مراجعه و اموال مسروقه شاکی و سایر اموال مسروقه راکشف و به پایگاه منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری اعضای باند سرقت و اعتراف صریح به بزه انتسابی متهمان با صدور قرار قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری خریدار اموال مسروقه و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی هستند.

سرهنگ چهری در پایان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص عدم اعتماد سریع به افرادی که در فضای مجازی با آن‌ها در تماس و معامله قرار می‌گیرندخاطر نشان کرد: شهروندانی که بدین شیوه از آنان سرقت شده است، می‌توانند برای شناسایی متهمان و تشکیل پرونده مقدماتی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

باند سارقان منازل پایتخت به دام افتادند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار جنایی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود

فرمانده انتظامی لنگرود از دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان سابقه‌دار اماکن خصوصی و مال‌خران در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۶ فقره پرونده سرقت کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا سرخوش‌پور اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی طی هفته‌های اخیر به مرجع انتظامی، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در صحنه‌های وقوع جرم حاضر و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مستمر و تعقیب سرنخ‌ها مشخص شد این سرقت‌ها توسط ۲ نفر انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از شناسایی هویت سارقان سابقه‌دار و دستگیری آن‌ها در مخفی‌گاهشان خبر داد و خاطرنشان کرد: سارق ۳۴ و ۳۷ ساله در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و فروش اموال سرقتی به سه مال‌خر اعتراف کردند.

سرخوش‌پور تصریح کرد: مال‌خران ۴۴، ۴۹ و ۵۱ ساله نیز دستگیر و به همراه سارقان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و گفت: شهروندان با توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس می‌توانند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کنند.

کد خبر 739800

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری منازل مسکونی 
  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد