Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:59:32 GMT

پیام معاون وزیر به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۳۹۹۴

پیام معاون وزیر به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

سید مجتبی حسینی ـ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران پیام داد.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، سید مجتبی حسینی در این پیام آورده است:

«فرزندان ایران عزیز، هنرمندان نامدار فردا، کارهای بزرگ و ماندگار برآمده از آرمان‌های والا و رؤیاهای روشن و امیدهای استوارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهای بزرگ را از فاصله‌ای دورتر و از حاصل ارزشمندش می‌توان به راحتی بازشناخت، یکی از این شمار، همین فرصت مغتنم گردآمدن جوانان هنرمند در سایه استادان هنر و تجربه‌ی توأمان آموختن و آفریدن است. بهانه‌ی مبارکی که با نقش خیال انگیز هنر و جوهر دستانِ جوان، مخاطبانِ هنر را به منظری دلپذیر و خیال انگیز می‌خواند. 

سی و یک سال پیش ـ زمانی که هیچکدام از دختران و پسران شرکت کننده امروز به دنیا نیامده بودند ـ ، جشنواره‌ی هنرهای تجسمی جوانان با آرمانی والا و امیدی استوار شکل گرفت و امروز، پس از بیست و پنج دوره، آغاز فصل جدید این رویدادِ موفق ملی است.

رویدادی که در خاطر بسیاری از هنرمندان چهل/ پنجاه ساله ایران عزیز ما، ردپایی دارد و این ردپا برآمده از تفاوت و تمایز این جشنواره است. پیوستگی رقابت با رفاقت، تجربه‌ی یک هفته همزیستی و همکاری و ایده‌پردازی و هنرورزی ـ که در هنرهای تجسمی بیشتر برآمده از خلوت است ـ در جلوت و جمع. شور و انگیزه‌ی خالصانه استادانِ امروز برای فردا، همه و همه نکته‌هایی است که می‌تواند آموزه‌ی ارزشمندی را در ذهن و ضمیر ما برای یک عمر، قوت دهد و آن کیمیای گفتگوست، گوهر همدلی، که اگر چنین سرمایه‌ی ثمینی داشته باشیم گذشتن از دشواری‌ها آسان خواهد بود. 

خرسندم که به همت همکاران سخت کوشم در ایلام و تهران، بیست و ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، در خاکی میزبان شماست که نماد قدمت و مقاومت سرزمین مینوی ماست. خوشحالم که به فروتنی می‌توانم آفرین‌گوی هنرمندانِ جوان باشم و آرزو کنم که آموزه‌های هنری، چنین بلند و بشکوه، آمیزه‌ی جان و جوهر قلم هنرمندانی باشد که میراث داران شایسته‌ی فردا هستند.»

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از سی ام مرداد تا سوم شهریور در شهر ایلام در حال برگزاری است.

اختتامیه این جشنواره، عصر یکشنبه، سوم شهریور ماه در دانشگاه ایلام برپا می شود و برترین های جشنواره تجسمی جوانان ایران در رشته های نه گانه هنرهای تجسمی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران منصوب شد