Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش محمودیان روز یکشنبه با گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تشریح اقدام های ارزشمند دولت در راستای توسعه این شهرستان در بخش های مختلف در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: تزریق این میزان اعتبار درحالی بوده که دولت به جهت تحریم ها با مشکلات عدیده ای روبرو بوده اما با این حال آهنگ توسعه درکشور تحت هیچ شرایطی قطع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای شبکه های آبرسانی پایاب سدهای شهرستان 

فرماندار گیلانغرب گفت: در حوزه کشاورزی شبکه های پایاب سدهای سراب و مخزنی و زاگرس به طور کامل انجام شده و در داخل مزارع نیز در سطح هشت هزار هکتار شبکه گذاری اجرا شده و حدود سه هزار هکتار نیز تاکنون برای ۲ مرحله کشت در سال از آب سدها بهره مند شده اند.

 وی ادامه داد: مابقی شبکه ها مشکلاتی از جمله فشارشکن، ایستگاه و نواقصی دارند که که پیگیر رفع آنها هستیم.

محمودیان گفت: در ایام هفته دولت یک هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر از اراضی پایاب دایک سراب شهرستان گیلانغرب به سامانه نوین آبیاری تحت فشار تجهیز می شود.

تولید ۲۷۰ تن آبزیان به صورت سالانه در گیلانغرب 

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در زمینه شیلات در این شهرستان با ایجاد مزارع پرورش ماهی سردآبی و همچنین پرورش در قفس سدها میزان تولید سالیانه ۲۷۰ تن است که درصدد افزایش آن به ۵۰۰ تن هستیم و همچنین تولیدات کشاورزی شهرستان نیز اکنون به بیش از ۹۰ هزار تن در سال رسیده است.

تصویب ۵۷۲ طرح اشتغالزا در گیلانغرب 

محمودیان اضافه کرد: پارسال در بخش تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری و مناطق زلزله زده تعداد ۵۷۲ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۲۱۹ تن مصوب شد که برای اجرای این طرح ها ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال هم برای اجرای ۶۹ طرح با اشتغالزایی ۲۱۹ تن پنج و نیم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که براساس سند توسعه اشتغال که به تصویب کارگروه استان رسیده و توسط استانداربه دستگاههای اجرایی ابلاغ شده قرار است یک هزار و ۳۶ فرصت شغلی پایدار و خالص در شهرستان امسال ایجاد شود.

ساخت سه هزار و ۴۶۵ واحد مسکونی در گیلانغرب 

فرماندار گیلانغرب با اشاره به روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی زلزله زده گفت: از مجموع سه هزار و ۹۵۷ واحد تخریبی که در جریان زلزله آبان سال ۹۶ آسیب دید تاکنون سه هزار و ۴۶۵ واحد تکمیل و واگذار شده و تنها ۴۹۲ واحد در حال بازسازی است که تا پایان شهریور تکمیل خواهند شد.

  او ادامه داد: همچنین تعمیرات ۱۰ هزار و ۷۶۲ واحد نیز که در زلزله آبان سال ۹۶ آسیب دیده بودند به طور کامل پایان یافته است.

محمودیان گفت: ۱۴ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس در مناطق زلزله زده گیلانغرب به همت خیران و کمک های دولت تکمیل و واگذار شده و ۱۱ مدرسه هم با ظرفیت ۴۰ کلاس درس در حال تکمیل است که مهرماه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت و عملیات ساخت چهار واحد آموزشی نیز آغاز شده است.

برخورداری ۱۹۳ روستای گیلانغرب از آب شرب 

وی اظهار داشت: ۱۹۳ روستادر شهرستان با ۱۱ مجتمع آبرسانی در قالب ۹ هزار و ۸۰ مشترک  از نعمت آب شرب بهره مند هستند و تنها آبرسانی به چهار روستای سومار باقی مانده که به صورت سیار به این روستاها انجام می شود.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: امسال هم برنامه بهسازی و اصلاح بهینه مجتمع دهستان حومه شروع شده و ۴۰ میلیارد ریال هم برای احداث شبکه فاضلاب روستای کل کش اختصاص یافته است  که طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شدو همچنین تکمیل طرح شبکه فاضلاب شهرسرمست و احداث تصفیه خانه که شروع شده بود به علت خلع ید درمرحله واگذاری مجدد است و علاوه بر این آبرسانی به ۹ شهرک و تعاونی جدید شهر  گیلانغرب نیز در یکسال گذشته انجام شده است.

محمودیان اضافه کرد: عملیات آبرسانی روستای بانمیدان هم با ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون شاخص برخورداری روستاها نیز از آب سالم بیش از ۸۵ درصد است.

گاز رسانی به ۵۰ روستای گیلانغرب 

فرماندار گیلانغرب از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۰ روستا در بخش مرکزی این شهرستان گیلانغرب خبر داد که هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۳۳۹ میلیارد ریال اعتبار همزمان در ۲ دهستان چله و دیره بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب درحال اجراست.

او اظهار داشت: پکیج روستاهای دهستان ویژه نان نیز در دست بررسی و طراحی هست در مجموع هم اکنون ۱۲ هزار و ۷۳۸ مشترک  شهری و روستایی شهرستان گیلانغرب از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گفته او ، ۸۷ روستای این شهرستان گازدار شده اند و کار شبکه گذاری در پنج روستای بخش گواور نیز در حال انجام است.

بهداشت و درمان

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در حوزه بهداشت و درمان با وجود مشکلاتی که هنوز هم هست اقدام هایی از جمله تجهیزات روز در بخش های مختلف نظیر سی سی یو و آی سی یو ،دیالیز، زایشگاه ال دی آر،اکوکاردوگرافی، تست ورزش، رادیو لوژی دیجیتال، پایگاه وکلینیک تخصصی صورت گرفته و در ۲ سال اخیر هم بیش از ۱۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف احداث پایگاه سلامت، زایشگاه استاندارد، کلینیک های تخصصی، پانسیون پزشکان متخصص در گیلانغرب و بخش گواور، احداث خانه های بهداشت و... هزینه شده است.

وی با اشاره به برق رسانی نیز گفت: تمام ۱۹۴ روستای شهرستان  با ۲۰ هزار مشترک از نعمت برق برخوردار شده اند.

او اظهار داشت: در حوزه ورزش ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۲۴ هیات ورزشی فعالیت دارند و تعداد ۶ خانه ورزش روستایی هم به تازگی تجهیز شده و تعداد ۱۰ روستای دیگر هم جانمایی و معرفی شده اند که در دستور کار تجهیز و راه اندازی هستند.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران شهری بهسازی و آسفالت دهها هزار متر مربع از معابر توسعه فضای سبز و احداث پارک و... هزینه شده است.

به گفته محمودیان، تمام روستاهای شهرستان دارای تلفن خانگی و ۱۰۰ درصد مسیرهای اصلی شهرستان زیرپوشش تلفن همراه قرار گرفته است که برخی نقاط کور مشکلاتی دارند که امسال مرتفع خواهند شد.

او عنوان داشت: در زمینه آموزش عالی ۲دانشگاه با ۳۶ رشته و گرایش و بیش از ۲ هزار دانشجو فعالیت دارند که از این دانشگاه ها بیش از ۱۵ هزار تن فارغ الاتحصیل شده اند.

صادرات یک میلیارد و ۲۳۹ هزار تن کالا از مرز سومار به عراق 

فرماندار گیلانغرب گفت: پارسال در مجموع یک میلیون و ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۳۹میلیون دلار توسط ۶۰ هزار دستگاه کامیون از مرز رسمی سومار به کشور عراق صادر شده که حدود ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل از آن بوده است.

 وی ادامه داد: در چهار ماهه اول نخست امسال میزان صادرات بیش از ۲۸۸ هزار تن به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار کالا در بیش از ۹۰ قلم بوده است.

او گفت: به تازگی هم با پیگیری های مستمر ۲ سال گذشته در هیات دولت بازارچه سومار به عنوان مرز رسمی شناخته شد که امید است با تکمیل زیرساخت ها و رفع برخی نواقص موجود به زودی شاهد رونق هرچه بهتر و بیشتر این بازارچه و آغاز تردد مسافر و زوار از مرز سومار نیز باشیم.

 کلنگ زنی و افتتاح ۵۷ طرح در ایام هفته دولت در گیلانغرب 

فرماندار گیلانغرب گفت: در ایام هفته دولت ۵۷ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و رفاهی در شهرستان گیلانغرب افتتاح و یا عملیات اجرایی احداث آنها آغاز خواهد شد.

 محمودیان افزود: این طرح ها در زمینه عمران شهری و روستایی، روکش آسفالت راههای اصلی و معابر شهری و روستایی، مجتمع فرهنگی و هنری، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح ۱۳۰۰ هکتار اراضی پایاب سد سراب و طرح های دامپروری است که برای ایجاد این طرحها بیش از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 او اضافه کرد: بهره برداری از این طرحها ۲۷۸ فرصت شغلی جدید را در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۸

گفت وگو از نازنین باباخانی  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت

به گزارش ایفدانا سعید کاظمی مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در طول سال‌های سال شفافیت در حوزه تجارت دارو و تجهیزات پزشکی، به منظور تحقق نهایی شفافیت و بهبود برنامه ریزی‌های حاکمیت و صنعت، توسعه سامانه و داشبورد‌های مدیریتی عملیاتی نشده بود که با توجه به اهمیت ویژه طی یکسال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

وی افزود: در طول مدت کمتر از یکسال، داشبورد Shortage، سامانه سیاست گذاری، داشبورد آمارنامه، داشبورد شناسه گذاری، داشبورد ترخیص و سامانه روند قیمت گذاری به بهره برداری رسید.

 به گفته وی بخش قابل توجهی از این داده‌ها جهت بهره برداری عمومی در قالب Public BI و به آدرس https://publicbi.fda.gov.ir در دسترس جامعه دانشگاهیان، محققین و مردم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این اقدام سازمان غذا و دارو مورد تقدیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت