Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا همزمان با آغاز سومین سال از دوره پنجم شورا در یکصدو شصتمین جلسه خلاصه گزارشی از عملکرد و اقدامات شاخص کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ارائه داد.

 

تحقق و تصویب ابعاد فرهنگی و اجتماعی توسعه پایدار در برنامه سوم توسعه شهر تهران همسو با استانداردهای بین المللی 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران، با اختصاص حدود 480 نفر ساعت کار کارشناسی رویکرد پایداری در مفاد و احکام حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه سوم توسعه پیاده سازی شد که یکی از اقدامات مبنایی و موثر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شورای شهر تهران محسوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تصویب بودجه فرهنگی و اجتماعی سال 98 شهرداری منطبق با اهداف توسعه پایدار 

وی ادامه داد: در راستای بررسی ردیف های اعتباری بودجه سال 98 سه جلسه رسمی کمیسیون(74، 76 و 77) به بررسی عملکرد بودجه مناطق شهرداری تهران و واحد های ستادی آن در حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی در سال 97 پرداخته شد که این جلسات به صورت فشرده هرکدام به مدت 8 ساعت برگزار شد. پس از بررسی عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی جلسات منظم با تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه آن در قالب 28 جلسه برگزار شد. در نهایت نیز علی رغم کاهش سهم بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی در سال 98، سقف اعتبار این حوزه به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مساعدت رییس و اعضای محترم شورا به میزان 200 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

احیا و استارت پروژه پهنه رودکی 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا احیا و استارت پروژه پهنه رودکی را از دیگر برنامه های این کمیسیون برشمرد و افزود: بر اساس مصوبات مغفول مانده دوره های قبلی شورا و نیز بررسی های فشرده در دوره جدید طرح در جا مانده پهنه فرهنگی رودکی مجددا مطرح و پس از مطالعات و جلسات متعدد و توافقات اولیه این طرح با سازمان زیباسازی مجددا در دستور کار حوزه اجرا و شورا قرار گرفت . دو ردیف اعتباری جدید تحت عنوان « اجرای برنامه های فرهنگی پهنه رودکی» و « تملک، توسعه و تجهیز دو خانه در پهنه رودکی» در بودجه سال 98 شهرداری تهران الحاق گردید که جمعا مبلغ 14 میلیارد تومان را به خود اختصاص داد. علاوه بر آن در دو جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز جزئیات اجرای پروژه پهنه رودکی با حضور ذی نفعان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

تصویب و بعضا آغاز مطالعات پروژه های مربوط به قطب های گردشگری شرق، جنوب و توسعه قطب گردشگری غرب و همچنین راسته های هنر ،صنایع دستی ،کتاب و غیره 

محمد جواد حق شناس در ادامه خاطر نشان ساخت: در سه جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی(جلسات 89، 96 و 98) موضوعات مربوط به راسته کتاب و راسته صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت. پس از مطالعات و جلسات متعددی که با سایر ذینفعان نیز برگزار شد نتیجه کار تصویب راسته ها و گذرهای فرهنگی و قطب های گردشگری تهران بود که بعضا مطالعات اولیه نیز آغاز شده است. 

تغییر رویکرد و نامگذاری معابر شهر تهران بنام مشاهیر از جمله نامگذارای معابر بنام مشاهیر در قید حیات 

تغییر رویکرد و نامگذاری معابر شهر تهران بنام مشاهیر از جمله نامگذارای معابر بنام مشاهیر در قید حیات از دیگر اقدامات مهم این کمیسیون بود که حق شناس در این زمینه گفت: کمیسیون فرعی نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر تهران از تاریخ 1/6/96 و شروع دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران تا 31/4/98 تعداد31 جلسه برگزار کرده که 230 مصوبه به همراه داشته است. از میان مصوباتی که به تصویب صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران رسیده اند، تاکنون بالغ بر 24% اسامی (بیش از 38 مورد) مربوط به اسامی مشاهیر فرهنگی، هنری، پزشکی و سیاسی بوده است. علاوه بر آن تاکنون بالغ بر ۳۸٪ اسامی تصویب شده در کمیسیون مربوط به نام شهدا بوده است. 

فرهنگ سازی و تشویق برگزاری برنامه ها و مراسم بزرگداشت مشاهیر بزرگ شهر تهران توسط شهرداری 

وی ادامه داد: با اعتقاد به اهمیت انسانی و هویت انسانی شهر اقداماتی در راستای بزرگداشت مفاخر و مشاهیر شهر تهران در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته و دنبال شده است که از جمله از نتایج کار عبارتند : 
1- نصب سردیس مربوط به مشاهیر فرهنگی، هنری و علمی در معابر عمومی شهر تهران که از جمله آن میتوان به سردیس استاد قانعی راد، استاد همایون شهنواز، استاد جمشید مشایخی و.. اشاره نمود.

2- برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم عباس کیارستمی در موزه سینما و همچنین بزرگداشت استاد عزت الله انتظامی و تنظیم برنامه مدون سالیانه نکوداشت های شهر 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در دویست و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: در شرکت نوسازی اراضی عباس آباد حساب دائمی و سالیانه داریم. از ابتدای تأسیس شرکت عدد مالیاتی وجود داشته که روبه کاهش است. در حساب سالیانه درآمد شرکت روبه رشد است.

وی با بیان اینکه با حمایت اعضای شورا و شهرداری تهران تا امروز وضعیت شرکت مطلوب بوده است، افزود: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و مجموعه روبه توسعه که طرح جامع اول آن افتتاح شده و طرح جامع دوم نیز که برای ۶ ماهه دوم سال است، نیازمند نیرو است. نیرو‌های اضافه شده به شرکت از مأمورین شهرداری به شرکت است. تعداد نیرو‌ها از ۸۳ نفر به ۹۶ نفر افزایش یافته؛ اما ما تبدیل وضعیت و جذب نیرو نداشتیم بلکه از شهرداری نیرو به شرکت مأمور شده و تعدادی نیز قرارداد‌های حامیان داشته اند.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تأکید کرد: امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

در ادامه این جلسه مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز گفت: شاهد رشد مجموعه عباس آباد بوده ایم. در جلسه قبل درخصوص نگهداشت فضای سبز تذکر دادم، اما این موضوع در اراضی عباس آباد دیده نمی‌شود. فعالیت مجموعه‌هایی در اراضی عباس آباد متوقف شده بود که در دو سال اخیر احیا شد و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • آغاز هفته کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی
  • نام گذاری دوم اردیبهشت ماه بنام روز شهرستان اهر
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • یکی از معابر اصلی پردیس به نام «سپاه» نامگذاری شد
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران