Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:59:34 GMT

تلاش ترامپ برای پنهان کردن اختلافات اعضای گروه ۷

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۴۴۶۱

تلاش ترامپ برای پنهان کردن اختلافات اعضای گروه ۷

رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که در نشست گروه ۷ در فرانسه هیچ گونه اختلاف و مشکلی با سایر متحدان غربی اش ندارد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی گفت: روابط خوبی با متحدان غربی ایالات متحده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گزارش های منتشر شده در رسانه های خبری درباره وجود اختلافات عمیق بین آمریکا و سایر کشورهای عضو گروه 7 بر سر مسائل مهم و مختلف از جمله مشکلات تجاری جهان را رد کرده است.

وعده ترامپ برای انعقاد توافق تجاری بزرگ با بریتانیا در صورت وقوع برگزیتکاخ‌ الیزه: ترامپ به ماکرون گفت که به‌دنبال توافق با ایران است

نشست گروه 7 در حالی در فرانسه برگزار می شود که نگرانی های زیادی درباره وضعیت اقتصادی جهان و تنش های تجاری بین قدرت های بزرگ اقتصادی به خصوص چین و آمریکا وجود دارد.

ترامپ لحظاتی قبل از دیدار با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با انتشار توئیتی نوشت: "پیش از آنکه وارد فرانسه شوم، رسانه های خبری جعلی گفتند که روابط ایالات متحده با 6 کشور دیگر عضو گروه 7 بسیار متشنج است و نشست 2 روزه گروه 7 فاجعه آمیز خواهد بود."

وی افزود: "بسیار خوب، باید بگویم که نشست های بسیار خوبی خواهیم داشت و رهبران گروه 7 همکاری های بسیار مفید و خوبی خواهند داشت."

علی رغم ادعاهای ترامپ به نظر می رسد نشست گروه 7 صحنه اختلافات عمیقی بر سر موضوعات مختلف از جمله سیاست های حمایتی در زمینه تجارت بین المللی، تغییرات اقلیمی، ایران و اقدام فرانسه برای وضع مالیات بر شرکتهای بزرگ دیجیتالی خواهد بود.

ترامپ در شرایطی وارد فرانسه شده است که اخیرا جنگ تجاری بین آمریکا و چین بار دیگر تشدید شده است. ترامپ تهدید کرده است که تعرفه علیه واردات 550 میلیارد دلار از کالاهای چینی را 5 درصد دیگر افزایش خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: من به شدت نگران مسیری است که در پیش گرفته شده است، رشد سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین المللی، تعرفه هایی که شاهد آن هستیم. کسانی که از تعرفه های تجاری حمایت می کنند، مسئول هرگونه افول اقتصاد جهان خواهند بود.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا نیز هشدار داده است که اتحادیه اروپا به اقدامات احتمالی دولت ترامپ برای وضع تعرفه های تجاری پاسخ خواهد داد.

وی گفت: شاید این آخرین فرصت برای احیای جامعه سیاسی ما باشد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید/ قدردانی از تمام اعضای گروه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اجرای دو سانس کنسرت و در پایان سانس دوم، محسن خباز تهیه‌کننده این مجموعه کنسرت‌ها روی صحنه حاضر شد و خطاب به حاضران در سالن گفت: از همه شما بزرگواران سپاسگزارم و امیدوارم سال نو برای شما مبارک و سال پیش‌رو سال خوشدلی، برکت و تندرستی برای همه مردم این سرزمین باشد و همچنین امیدوارم طاعات‌تان مورد قبول حضرت حق واقع شود.

وی ادامه داد: خدمتگزاری برای فرهنگ این سرزمین برای بنده و همکارانم بسیار مایه مباهات و سربلندی بوده است، آن هم در کنار مردی که برای موسیقی و فرهنگ این سرزمین مایه افتخار است. مردی که سراسر شرافت و اخلاق است و بسیار عزیز؛ علیرضا قربانی بزرگوار.

خباز اظهار کرد: امشب هشتادوچهارمین اجرای تهران به پایان رسید. با حضور پر خیر و برکت شما بیش از 230هزار نفر در تهران توانستند این کنسرت را در سه دوره زمانی ببینند که واقعا مایه دلگرمی و افتخار همه ما بوده است. از تک تک شما برای حمایت‌هایی که از فرهنگ این سرزمین می‌کنید، سپاسگزارم.

به گفته وی، نزدیک به 200 اجرا در ایران و خارج از ایران برگزار شده و بالغ بر 400هزار نفر در این ماه‌هایی که از آغاز این پروژه گذشته است، این رپرتوار را دیده‌اند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری افزود: این اتفاق مرهون حضور بسیار گرانقدر اعضای ارکستر بزرگ و درجه یک ما است؛ حسام ناصری عزیز و اعضای گروه. همینطور باید قدر بگذاریم تلاش همه کسانی را که در خدمت فرهنگ این سرزمین هستند. می‌خواهم از تک تک همراهانی که باعث شدند این برنامه با این قوت و قدرت برگزار شود، تشکر کنم.

تهیه‌کننده مجموعه تورکنسرت‌های علیرضا قربانی در ادامه از تک تک اعضای گروه برگزاری و پشت صحنه اعم از مدیر اجرایی، مجریان طرح، طراحی و مهندسی صدا، کارگردانی و طراحی صحنه، گروه صدا و نور، گروه روابط عمومی، گروه محتوای تصویری، تبلیغات، دکور، مدیریت گروه، مدیریت صحنه، تولید، مجموعه استودیو ایفا، تشریفات، پذیرایی و... دعوت کرد روی صحنه بیایند.

سپس علیرضا قربانی به رسم سپاس شاخه گلی به هر یک از اعضای گروه تقدیم کرد.

در ادامه و همزمان با اهدای گل توسط علیرضا قربانی به اعضای گروه، خباز تاکید کرد: علیرضا قربانی با مناجات‌ها و عاشقانه‌هایش، با تمام دغدغه‌های اجتماعی‌اش که این سال‌ها از خودش به ظهور رسانده در حافظه تاریخی فرهنگ این سرزمین جاودانه است.

پس از آن علیرضا قربانی به دعوت محسن خباز پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: من هم قدری در این بخش شگفت‌زده شدم. به هر حال بدون این کار تیمی بزرگ واقعا امکان‌پذیر نبود. تعداد دوستانی که به روش‌های مختلف در این کار دخیل هستند بسیار زیاد است و الان هم تعدادی از آنها را می‌بینید. برخی از دوستان همچنان پشت صحنه هستند. بدون حضور این افراد این حجم از اجرا امکان‌پذیر نبود و من به عنوان برادر بزرگ‌تر آنها دستشان را می‌بوسم. در تمام این مدت مانند یک خانواده بدون کوچک‌ترین حاشیه و با تمام انرژی در کنار هم بودیم.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888654

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • تور کنسرت‌های علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید
  • تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید/ قدردانی از تمام اعضای گروه
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ