Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسس موزه فوتبال آذربایجان می‌گوید، این موزه برای شناساندن اولین‌های شهر تبریز در ورزش فوتبال تأسیس شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایوب نیکنام لاله در گفت‌وگو با  آناج درخصوص افتتاح دوباره موزه فوتبال آذربایجان اظهار داشت: ما سال 93 برای اولین بار موزه فوتبال را در تبریز افتتاح کردیم ولی موقعیت مکانی این موزه خوب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در آن مقطع من مخالف مکان قبلی موزه بودم ولی به هر حال افتتاح شد. هم‌اینک بعد از 5 سال با تکمیل یک سری اسناد، موزه دوباره بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر موزه قبلی 30 درصد تکمیل بود اما الان بیش از 70 درصد تکمیل شده و باز هم آثار تاریخی اضافه خواهد شد. ما باید هر چند سال یکبار این موزه را به عموم مردم و فوتبال ایران معرفی کنیم تا همه بدانند تبریز شهر اولین‌هاست و فوتبال از این شهر شروع شده است.

«ثابت می‌کنیم اولین بودن تبریز ادعا نیست» متولی موزه فوتبال آذربایجان با ذکر این جمله تأکید کرد: این مراسم‌های افتتاح برای شناساندن این موزه است تا شهرهای دیگر ادعا نکنند اولین هستند چرا که ما با اسنادی که در این موزه مستقر کردیم مشخص می‌کند که فوتبال از دیرباز در تبریز ریشه داشته و قدیمی‌ترین بلیط فوتبال در شهر ما چاپ شده است. تیم‌های بزرگ فوتبال جهان چون فرانسه و ترکیه و... برای انجام چندین مسابقه به تبریز آمده‌اند.

نیکنام لاله درباره اسناد و جام‌های تاریخی موزه فوتبال آذربایجان گفت: مدرسه مموریال در سال 1261 تاسیس شده و 4 سال بعد از آن فوتبال در تبریز آغاز به کار کرده است. ما اسنادی داریم که این گفته‌ها را ثابت می‌کند. اسناد، تصاویر و اقلام فوتبالی بزرگان از بیوک جدی‌کار تا کریم باقری را در معرض دید عموم قرار داده‌ایم.

وی راجع به ثبت موزه فوتبال آذربایجان در بین موزه‌های کشور اعلام داشت: قطعاً تلاش خواهیم کرد تا این اتفاق رخ دهد چرا که این موزه از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که عرض کردم اسناد و تصاویر مهمی در این موزه قرار دارد و باید این کار انجام شود تا همه ایران بدانند تبریز پایتخت فوتبال ایران بوده و هست.

مورخ فوتبال تبریز در پایان خاطرنشان ساخت: من از سال 69 که کتابی به نام «تبریز در گذر تاریخ» را می‌نوشتم به این فکر افتادم که فوتبال تبریز را باید به ایران بشناسانیم. از همان موقع تا سال 93 که قریب به 22 سال طول کشید تحقیقات فراوانی انجام دادم تا توانستم مجموعه فعلی موزه فوتبال آذربایجان را بسازم. هنوز هم تحقیقاتم در زمینه فوتبال تبریز ادامه دارد. جا دارد از آقای شهین باهر شهردار تبریز و آقای خوشنواز شهردار منطقه 2 تشکر ویژه‌ای داشته باشم که برای افتتاح دوباره موزه فوتبال همکاری خوبی داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

این سامانه با هدف تسهیل پاسخگویی به سئوالات حقوقی مردم دایر شده است و مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و از خدمات مشاوره وکلا بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • (ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار
  • ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • فیلم/ افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در استان سمنان
  • فیلم| افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در سمنان
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • دعوت ۳۵ بازیکن و مربی از استان آذربایجان‌غربی به تیم‌های ملی کشور / بیداری دوباره پایتخت والیبال
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم