Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@04:05:40 GMT

کره زمین بهترین مکان برای زندگی نیست

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۴۴۸۰

کره زمین بهترین مکان برای زندگی نیست

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان اغلب در هنگام جستجوی دنیاهای خارج از منظومه شمسی، سیارات تازه کشف شده را با زمین مقایسه می‌کنند زیرا حدس‌هایی در مورد امکان وجود پتانسیل زندگی در آن‌ها وجود دارد.

در حال حاضر زمین تنها سیاره‌ دارای زندگی است؛ اما اگر وضعیت زندگی کره زمین واقعاً ناپایدار باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر در کهکشان‌های دیگر سیاراتی که از زندگی پشتیبانی و حتی شرایط بهتری را فراهم کنند وجود داشته باشد باید چه کرد؟

«استفانی اولسون» از دانشگاه شیکاگو اظهار کرد که ممکن است در منطقه موسوم به سکونت‌پذیر سیاراتی را پیدا کنیم که برای زندگی حتی کاملتر از زمین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار اولسون روی سیارات خارجی با اقیانوس‌های آب مایع شبیه زمین، متمرکز شده است. دانشمندان معتقدند آب برای حیات بسیار مهم است؛ اما برخی از اقیانوس ها ممکن است در پشتیبانی طیف گسترده‌ای از زندگی بهتر از سایرین باشند. تیم اولسون با مطالعه اقیانوس‌های کره زمین و شبیه‌سازی آب‌وهوا و سیستم‌های اقیانوس سیارات، متوجه شدند که اقیانوس‌های کره زمین آنچنان هم کامل نیستند.

اولسون اعلام کرد که هدف آن‌ها شناسایی اقیانوس‌هایی است که بیشترین ظرفیت را برای میزبانی از زندگی فراوان و فعال در سطح جهان دارند. زندگی در اقیانوس‌های کره زمین به بالا آمدن آب بستگی دارد که مواد مغذی از اعماق تاریک اقیانوس به قسمت‌های بالای اقیانوس که زندگی فوتوسنتزیک در آن است برمی‌گرداند. بالا آمدن بیشتر آب به معنای وجود بیشتر مواد مغذی و فعالیت بیولوژیکی بیشتر است.

ترکیبی از چگالی بالاتر اتمسفر، سرعت چرخش کندتر و حضور قاره‌ها همگی به نرخ بیشتر این چرخه کمک می‌کند. اولسون اظهار کرد که این امر حاکی از آن است که شاید زمین مکانی مناسب برای زندگی نباشد.

با همه این موارد زمین نیاز به مراقبت و توجه دارد و تغییرات آب و هوایی اثرات مخربی را روی آن گذاشته است که باید هرچه زودتر برای نجات آن اقدامات بیشتری را انجام داد.

انتهای پیام/

178 / 320 زمین سیارات زندگی اقیانوس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زمین سیارات زندگی اقیانوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین؛ دیدار تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، تیم صنعت نفت فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۹ در ورزشگاه تختی آبادان میزبان تیم فوتبال پرسپولیس تهران است.
هم اکنون زردپوشان آبادانی از ۲۳ بازی با کسب ۱۶ امتیار در مکان پانزدهم و پرسپولیس از ۲۳ بازی با کسب ۴۹ امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی رقابت‌ها قرار دارند.

دیگر خبرها

  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • فدریکو والورده بهترین بازیکن دیدار منچسترسیتی و رئال مادرید
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • فیک بیوتی
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • ۳۰ فروردین؛ دیدار تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس تهران