Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:25:14 GMT

بیمه سلامت بر اساس توان خانواده‌ها اجباری می شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۴۵۰۰

بیمه سلامت بر اساس توان خانواده‌ها اجباری می شود

به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت افزود: اجباری شدن بیمه پایه درمان برای خانواده ها بر اساس توان مالی خانواده ها انجام می شود و بر این اساس خانواده ها بر اساس توان مالی که اعلام خواهد شد موظف به پرداخت حق بیمه می شوند.

وی شعار بیمه سلامت را پرداخت حق بیمه در حد توان و دریافت خدمات بر حسب نیاز عنوان و تصریح کرد: حق بیمه دهک‌های اول تا سوم در طرح ارزیابی توان خانواده ها به صورت ۱۰۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود و در دهک های بعدی این مهم بر اساس میزان توان اقتصادی خانوارها مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: هم اکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان کرمان دفترچه رایگان بیمه سلامت دارند و مابقی حق بیمه پرداخت می کنند و از ۴۰ میلیون بیمه شده کشور ۳۳ میلیون بیمه شده کشور رایگان بیمه شده اند.

وی گفت: اداره کل بیمه سلات بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت استان را در پوشش دارد و بقیه جمعیت این استان تحت پوشش سایر بیمه ها قرار دارند و ۱۰ درصد از ساکنان کرمان دارای چند بیمه هستند.

جعفری به برنامه رفع همپوشانی بیمه بیماران در زمان بستری اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بیمه های اضافه افراد چند بیمه ای حذف می شود.

وی تاکید کرد: بیمه سلامت برای برداشتن بار مالی از دوش خانواده ها در هنگام بیماری ماهانه بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان وجوه درمانی بیماران را به بیش از هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی خصوصی و دولتی پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: برای سهولت دسترسی بیمه شدگان روستایی با استقرار بیش از ۵۰۰ نفر پزشک و ماما در روستاها و پرداخت ماهانه بیش از ۱۴ میلیارد تومان بابت خدمات پزشکان خانواده در جوامع روستایی موجبات رفاه ساکنان مناطق عشایری و روستایی فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: این سطح از خدمات به عنوان شعار سازمان بهداشت جهانی با عنوان سلامت برای همه موجب شده رتبه کشور را در بین کشورهای دنیا از نظر شاخص پوش جمعیتی در وضعیت مطلوبی قرار دهد.

جعفری افزود: بیش از ۵۰ شاخص در بهداشت وجود دارد که کشورهای دنیا بر اساس آن رصد می شوند و ایران به جز در یکی دو مورد، در شاخص های دیگر در سطح کشورهای توسعه یافته محسوب می شود و به این دلیل کشور ما را جزو کشورهای با درآمد بالا در حوزه سلامت به حساب می آروند.

وی ادامه داد: یکی از این نشانگرهای خیلی خوب، متوسط عمر مفید مردم است از ۵۳ سال بدو انقلاب به ۷۴ سال افزایش یافته و این مقدار افزایش در سایر کشورها به این میزان نبوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: در شاخص کاهش مرگ و میر زنان باردار نیز ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا است.

وی گفت: یکی از چالش هایی که ایران با آن روبرو است این است که ما با نرم متوسط دنیا در زمینه سهم مردم از هزینه های درمانی فاصله داریم و در این بخش عقب هستیم البته این شاخص نیز از ۶۵ درصد به ۳۷ درصد تنزل یافته گرچه باید به زیر ۲۵ درصد برسد و متوسط دنیا زیر ۲۰ درصد است.

جعفری تصریح کرد: متوسط دنیا انجام عمل سزارین به کل موالید زیر ۲۰ درصد و استاندارد سازمان بهداشت جهانی هم همین است و این شاخص در کشور ما ۵۸ درصد در ۱۰ سال گذشته بوده است.

هیچ بحران دارویی در استان کرمان وجود ندارد 

مدیکل بیمه سلامت استان کرمان به نشست های هفتگی متولیان بهداشت و سلامت در استان کرمان به منظور بررسی وضعیت توزیع دارو اشاره کرد و گفت: هیچ بحران دارویی در این استان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در زمینه داروهای خاص تولید داخل هیچ کمبودی وجود ندارد و داروهای خارجی نیز بر اساس تعداد بیماران در استان در حال توزیع است لذا نگرانی از کمبود دارو و احیانا فکر دپو کردن داروهای خاص توسط مردم بی مورد است.

جعفری گفت: سامانه حذف دفترچه بیمه در مراجعه سرپایی و بستری و اپلیکش خدمات غیرحضوری بیمه سلامت در کرمان از آبان سال گذشته در کرمان به مرحله اجرا در آمد.

تغییر سبک زندگی باید ترویج شود  

وی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح کنترل فشار خون در استان کرمان، طرح کنترل دیابت باید به مرحله اجرا در آید گفت: تغییر سبک زندگی مردم توسط رسانه ها، روحانیون و سایر اقشار جامعه می تواند در سلامت جامعه و کاهش هزینه ها موثر باشد.

وی با بیان اینکه دیابت در بسیاری از افراد میانسال نهفته است و افراد از شروع این بیماری آگاهی ندارند تصریح کرد: حداقل افراد بالای ۳۰ سال هر ۶ ماه یک بار باید قند خون خود را کنترل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: درست ترین کار در تامین سلامت جامعه و جلوگیری از هدر رفت سرمایه از طریق درمان بیماریها، تغییر سبک زندگی است.

وی تصریح کرد: همه اقشار جامعه مکلف هستند در راستای تغییر سبک زندگی مردم تلاش کنند.

۳۰۲۹ / ۵۰۵۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر خانواده درمان سازمان بهداشت جهانی سبک زندگی شاخص قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر

راضیه علی پور مدیرکل امور اتباع خارجی استان بوشهر در نشستی با حضور مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص هماهنگی بین دستگاهی برای بیمه شدگان اتباع خارجی به خصوص اقشار آسیب پذیر و دانشجویان گفتگو کردند.

وی در این جلسه ضمن تقدیر از مدیر کل بیمه سلامت  در راستای ساماندهی وضعیت بیمه اتباع خارجی در خصوص چالش‌ها و مشکلات پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.

راضیه علی پور با اشاره به کارهای خوبی که در خصوص بیمه اقشار غیر آسیب پذیر و بر اساس تفاهم‌نامه‌های جاری صورت گرفته است اظهار کرد:  میتوانیم از ظرفیت های موجود درکنار طرح های خلاقانه بیمه سلامت برای اتباع خارجی استان نیز میتوان استفاده نمود. 

مدیرکل امور اتباع خارجی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت آموزش  اظهار کردند: آموزش رکن اساسی پیشگری است و با ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و تولید محتوا در زمینه‌های مختلف و آگاهی بخشی به اتباع در خصوص اصلاح سبک زندگی و ارتقاء سطح بهداشت آنان، هزینه های سنگین درمان را بطور قابل توجهی کاهش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت