Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-بر اساس گزارش دفتر هیئت دولت، درآمدهای مالیاتی ۱۴ درصد افزایش یافته و نسبت مالیات‌ها به منابع عمومی دولت در چهار ماهه ابتدایی امسال به ۴۶ درصد رسیده است.

 بر اساس گزارشی که دفتر هیئت دولت از عملکرد دولت دوازدهم در حوزه‌های مختلف منتشر کرده، نسبت مالیات‌ها به منابع عمومی دولت از ۳۳ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۳۶ درصد در سال ۱۳۹۷ و به ۴۶ درصد در چهار ماهه اول سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش همچنین به آخرین گزارش بانک جهانی اشاره شده و آمده است که اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به رشد اقتصادی مثبت دست خواهد یافت که نشان‌دهنده پایان رکود اقتصادی در کشور است.

از سوی دیگر بنابر اطلاعات مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه در تیرماه ۱۳۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۸ درصد بوده که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه خردادماه با ۲.۴ درصد کاهش مواجه شده که از جمله نشانه‌های بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش فشارهای قیمتی بر اقشار جامعه است.

در بازار کار نیز، نرخ مشارکت اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۷ به ۴۰.۵ درصد رسید که در مقایسه با نرخ ۴۰.۱ درصد در سال ۱۳۹۶ نشانگر افزایش نسبت جمعیت فعال است.

نرخ بیکاری کم شده است

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله هم حاکی از آن است که ٢٣,٧ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی در بهار ١٣٩٨ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٧) ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

در گزارش دفتر هیئت دولت همچنین آمده است که در بخش صنعت نیز در سال ۱۳۹۷، تعداد ۶.۱ هزار فقره پروانه‌های بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۶.۲ هزار نفر صادر شده که نسبت به سال ۱۳۹۶، این ارقام به ترتیب ۶.۲، ۹۹.۷ و ۱.۷ درصد رشد داشته‌اند.

در حوزه تجارت خارجی، صادرات محصولات پتروشیمی در دو ماهه سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۵۷.۴ درصد و از نظر ارزش ۹۰.۹ درصد افزایش داشته است.

مجموع درآمدهای غیرنفتی دولت در دو ماهه اول سال ۱۳۹۸ با ۲۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان‌دهنده کاهش سهم درآمدهای نفتی از بودجه دولت است.

افزایش درآمدهای مالیاتی

همچنین درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها طی این مدت به ترتیب از ۱۳.۹ و ۶۷.۳ درصد رشد برخوردار بوده است. مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم نیز به ترتیب ۳۰.۳ و ۴.۵ درصد رشد داشته‌اند.

بر اساس این گزارش دولت، طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها از ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۶ برخوردار بوده است. همچنین کل تسهیلات اعطا شده در فروردین ماه ۱۳۹۸ معادل ۳۴ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۳۲.۹ درصد افزایش برخوردار بوده‌است.

شاخص کل بورس نیز به عنوان مهمترین نماگر بازار سرمایه تا تیر ماه ۱۳۹۸ با ۱۳۲.۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۵۳ هزار و ۵۷ واحد رسید.

واگذاری ۷۰۰۰ میلیارد تومانی

درباره تخصیص بودجه عمرانی کشور، شاخص‌های عملکردی بودجه عمومی دولت حاکی از آن است که در دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۸۲ درصد از اعتبارات عمرانی و در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۶۱ درصد از اعتبارات عمرانی دولت پرداخت شده است. همچنین این شاخص در عملکرد چهار ماهه سال جاری بالغ بر ۹۱ درصد است.

در شاخص وابستگی به منابع نفتی، بودجه دولت در سال ۱۳۹۱ معادل ۴۰ درصد بوده است. بر این اساس و با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کاهش سهم درآمدهای نفتی در منابع عمومی کشور به طور متوسط به ۳۰ درصد در دولت دوازدهم (سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷) رسید.

نسبت مالیات‌ها به منابع عمومی دولت نیز از ۳۳ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۳۶ درصد در سال ۱۳۹۷ افزایش یافت. این نسبت برای چهار ماهه سال جاری به ۴۶ درصد رسیده است.

از مهمترین اقدامات انجام شده در دولت دوازدهم آماده‌سازی، قیمت‌گذاری و عرضه ۲۲۶ بنگاه دولتی با ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۸۵ بنگاه به ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومان واگذار شده است که ۳۸ درصد عرضه‌ها از لحاظ تعداد بنگاه و ۲۴ درصد آنها از لحاظ ارزش بنگاه با موفقیت همراه بوده است.

افزایش سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها

همچنین بر اساس این گزارش سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها طی سال۱۳۹۳ تا نیمه مرداد ۱۳۹۶ معادل ۶۷.۵ درصد و در دوره از نیمه مرداد ۱۳۹۶ تا مرداد امسال ۱۰۰ درصد حجم کل واگذاری‌ها بوده که نشانگر دستیابی به هدف کیفی واگذاری‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون قنبرزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰ درصد رانندگان مقصر در تصادفات فوتی فروردین سال ۱۴۰۳ را جوانان ۲۰ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند و ۶۰ درصد این تصادفات در ساعات بین ۱۸ تا ۲۴ شب رخ داده است.

قنبرزاده افزود: ۸۹ درصد تصادفات فوتی شهرستان تبریز به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و ۱۱ درصد نیز به دلیل عدم توجه راننده به جلو اتفاق افتاده است.

وی سرعت بیش از حد و غیرمجاز رانندگان جوان فاقد گواهینامه را از اصلی‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوتی اعلام و اظهار کرد: تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری، شهرهای استان با ۱۷ درصد افزایش از ۲۱۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۴ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت در داخل شهرهای استان نگران کننده است، گفت: سرعت بالا و غیرمجاز، عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۴ نفر در استان در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۱۶ نفر بود ۳۸ نفر معادل ۱۷.۶ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در سال گذشته در تبریز با ۱۳۲ رخ داد و شهرهای مراغه با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

قنبرزاده با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در تبریز روی داده است، گفت: علت بیشتر این تصادفات سرعت بالا و برخورد با جسم ثابت بود در حالی که در گذشته، عامل عدم توجه به جلو، علت بیشتر تصادفات بود.

وی افزود: کلانشهر تبریز بیشترین میزان تصادفات منجر به فوت و جرح را در استان به خود اختصاص داده و تعداد متوفیان این شهر از ۱۱۷ نفر در سال ۱۴۰۱ با ۱۳ درصد افزایش به ۱۳۲ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

قنبرزاده ابراز داشت: شهرستان مراغه بعد از تبریز با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در سال ۱۴۰۲ که به ترتیب ۹ و ۵ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش فوتی داشته‌اند در رتبه‌های بعدی بیشترین تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری بعد از تبریز قرار دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در فروردین سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ فقره تصادف منجربه ۱۴ فوتی و ۶۹۷ مجروح شد، تصریح کرد: این رقم با ۲۵ درصد افزایش در فروردین سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۵ فقره تصادف منجر به فوت در حوزه درون شهری استان رسید که منجر به فوت ۱۹ نفر و جراحت یک هزار و ۱۶ نفر شد.

وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات منجر به فوت در فروردین ۱۴۰۳، راننده فاقد گواهینامه بوده است، افزود: انتظارمان از والدین این است که از دادن خودرو به فرزندانشان که گواهینامه ندارند خودداری کنند.

قنبرزاده به آمار مقایسه‌ای برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۷۱۱ مورد اعمال قانون برای تجاوز از سرعت صورت گرفته که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲۲۳ درصد بیشتر شده است.

قنبرزاده گفت: در بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود، تست الکل در محل از راننده گرفته می‌شود و در صورتیکه راننده هوشیار نباشد تاکیده شده است تا در بیمارستان‌ها این تست انجام شود.

وی افزود: در این مدت اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۵۷۵ درصد، نقص فنی ۴۳۳ درصد، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها ۲۲۷ درصد و عدم استفاده از عینک و سمعک در حین رانندگی ۴۳۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6087563

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!