Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@19:08:48 GMT

ماجرای تخلف پیمانکار گوشت قرمز در تبریز چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۴۸۹۹

ماجرای تخلف پیمانکار گوشت قرمز در تبریز چه بود؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از جریمه 10 میلیارد ریالی پیمانکار گوشت قرمز در تبریز به دلیل گرانفروشی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید احد یوزباشی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به نابسامانی‌ها و نوسات غیر منطقی اخیر در عرضه و فروش گوشت قرمز و در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با تخلفات اقتصادی و به منظور تحقق اهداف سازمانی، در اسرع وقت برای این تخلف تشکیل پرونده شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد:  طی انجام تحقیقات و استعلام‌های لازم مشخص شد که اکثر پیمانکاران فعال در کشتارگاه تبریز غالبا فاقد شناسنامه و فاقد گواهی صلاحیت پیمانکاری و پروانه کسب بوده و بدون هیچ گونه ملاک و مقررات قانونی اقدام به فروش گوشت به قصابی‌ها می‌کنند. 

وی تاکید کرد: پس از شناسایی و احضار یکی از این پیمانکاران و تفهیم اتهام وی و اخذ اظهارات و دفاعیات از این متهم به دلیل وجود قیمت مصوب برای فروش گوشت قرمز در تبریز و همچنین عدم ارائه مدارک و دلیل قانع کننده و محکمه پسند از طرف وی، اتهام وارده محرز و مسلم شد. 

وی خاطرنشان کرد: برابر محاسبات انجام شده، میزان تخلف گرانفروشی این پیمانکار گوشت بیش از پنج میلیارد ریال بوده و طبق قانون تعزیرات حکومتی، متهم به پرداخت 10 میلیارد ریال (دو برابر ارزش تخلف) به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد، رای صادره قطعی و در شعبه اجرای احکام این اداره کل در حال اجرا است. 

گفتنی است؛ از اول سال جاری تاکنون تعداد 4061 پرونده در زمینه کالا و خدمات در اداره کل تعزیرات حکومتی استان، تشکیل و تعداد 3958 پرونده مختومه شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشت قرمز احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حسین نجف زاده گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی به دلیل ایفا نکردن به تعهدات ارزی به میزان ۷۶ هزار و ۲۳۴ یورو به ارزش ۳۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و شرکت را علاوه بر محرومیت از یکسال فعالیت بازرگانی به پرداخت ۶۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر میزران تخلف محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ارومیه گزارش تخلف را در پی شکایت بانک تجارت و در بازرسی از اسناد و مدارک یک شرکت بازرگانی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلفدر ارومیه
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • تقلب در تعمیر پکیج و رادیاتور
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه