Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع روز یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی در آستارا افزود: با توجه به موقعیت مرزی آستارا، زمینه رونق تولید و تسهیل صادرات کالاهای غیر نفتی در این شهرستان فراهم است و مسئولان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: تصویب منطقه ویژه اقتصادی آستارا فرصتی برای تسهیل تجارت خارجی و ایجاد ارزش افزوده است و تخفیف هزینه انبار، ورود و خروج کالا بدون عوارض گمرکی، مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رونق صنعت بسته بندی کالاهای صادراتی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست استانداری گیلان ادامه داد: بهره برداری از طرح های اقتصادی متناسب با ظرفیت های بومی هر منطقه، بستر اشتغال پایدار و رونق تولید داخلی را فراهم می کند و باید به ارتقای کیفیت تولید نیز توجه شود.

زارع از مسئولان و مدیران خواست با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، در گام دوم انقلاب با اراده محکم در خدمت به مردم و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان تلاش کنند.

هفته نخست شهریور ماه سالگرد شهادت رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰، هفته دولت نامیده می شود و سرپرست استانداری گیلان در سفر یک روزه خود به آستارا به این مناسبت، دو باب انبار کالا در بندر و یک واحد کارخانه کیک و کلوچه را در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح کرد.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین مسیر حمل و نقل بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است و علاوه بر بندر، فعالیت گمرکات زمینی و ریلی آستارا نیز زمینه تجارت خارجی و حمل و نقل کالاها را فراهم کرده است و روز به روز بر رونق تجارت خارجی در این شهرستان افزوده می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال حمل و نقل صادرات غیرنفتی صنعت مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک‌ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش‌بینی می‌شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل‌ونقل ریلی در بخش بین‌الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه‌رشد جهش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه‌آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید