Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:55:43 GMT

افتتاح پروژه بزرگ آبخیزداری زیر حوزه سد خسویه داراب

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۲۲۱

افتتاح پروژه بزرگ آبخیزداری زیر حوزه سد خسویه داراب

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از افتتاح ۱۵ پروژه بزرگ آبخیزداری در هفته دولت در سراسر استان خبر داد.

وی در خصوص مشخصات این پروژه افزود: سد آبخیزداری و حفاظت خاک زیر حوزه سد خسویه داراب از نوع خاکی همگن با ارتفاع موثر ۷ متر و طول تاج ۸۹۶ متر و عرض تاج ۵ متر با حجم عملیات سنگی ۴۶۰۰ متر مکعب و حجم خاکبرداری ۱۵۴ هزار متر مکعب و حجم خاکریزی ۱۲۷ هزار متر مکعب و با حجم آبگیری ۳ میلیون متر مکعب و مساحت حوزه ۱۴ هزار هکتار از جمله طرح های بزرگ اجرا شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال های ۹۷ و ۹۸ است که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال در مدت کمتر از یک سال ساخته و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اهداف اجرایی این طرح را کنترل سیلاب ورودی به روستاهای زیر دست وتغذیه مصنوعی آبخوان ، کنترل رسوب ورودی به سد خسویه و ورود کنترل شده سیلاب به پروژه پخش سیلاب فتح آباد و جلوگیری از فرونشست دشت زیردست عنوان و اظهار امیدواری کرد: مردم در بارش های پیش رو از خیر و برکات این پروژه بهره مند گردند .

در ادامه مراسم عنایت الله رحیمی استاندار فارس که برای افتتاح ۴۰ پروژه اجرایی در هفته دولت به شهرستان داراب سفر کرده بود ضمن اعلام رضایت از اجرای پروژه آبخیزداری و حفاظت خاک زیر حوزه سد خسویه ، به حمایت بیشتر دولت از انجام پروژه های منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: با توجه به بحران خشکسالی ، لزوم مدیریت منابع آبی و بهره بردن از بارش های جوی با انجام پروژه های آبخیزداری بیش از پیش احساس می شود.

وی انجام پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را گام مهم سازمان جنگلها برای رفع بحران خشکسالی در دو سال اخیر خواند و اظهار امیدواری کرد که با انجام این پروژه ها در سراسر استان شاهد اثرات مثبت و تاثیر گذار آنها در افزایش سفره های آب زیرزمینی و کنترل فرسایش و حمل رسوب و جلوگیری از بروز سیلاب های ویرانگر باشیم.

کد خبر 4701548

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس پروژه آبخیزداری هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان گفت: با ورود ساخت و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان از ملی بودن به استانی بودن تغییر یافته است.

نادر بلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان درباره آخرین وضعیت پیگیری ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان اظهار کرد: ۸۵ درصد امورات مربوط به کار ورزشگاه انجام شده است و خوشبختانه در چند ماه گذشته اتفاقات مثبتی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه پس از سفر ریاست جمهوری اتفاقات مثبتی در اختصاص اعتبار به این پروژه رخ داده است؛ افزود: از طرفی این پروژه از ملی به استانی تغییر یافته است.

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان با اشاره به اینکه استانی بودن پروژه این مزیت را دارد که استان به صورت مستقل قادر خواهد بود، سریع‌تر یک سری از کارها را انجام دهد، بیان کرد: البته اداره کل ورزش و جوانان نیز پیگیر موضوع است و امیدواریم امسال این کار به پایان برسد.

بلباسی با بیان اینکه افتتاح این ورزشگاه پایان کار نیست و قطعاً باید یک سری برنامه‌ریزی نیز پس از افتتاح رخ دهد، افزود: یک موضوع ورود بخش خصوصی برای بحث بهره برداری از ورزشگاه و دیگری هم خرید تیم فوتبال است که امیدواریم این امر نیز با حمایت مسئولان محقق شود.

وی افزود: انتقال این پروژه از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تا چند روز آینده به ورزش و جوانان انجام شده و با تمام قوت کارهای باقیمانده به اتمام می‌رسد.

گفتنی است؛ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ مترمربع زیربنا یک پروژه ملی محسوب می‌شود که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسؤولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شد، ابتدا قرار بود این پروژه چهار ساله در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد.

پس از انجام طرح مطالعاتی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان در سال ۸۳ عملیات اجرایی آن سال ۸۴ آغاز شد، این در حالی است که پس از گذشت ۱۷ سال مردم زنجان به ویژه ورزش‌دوستان در انتظار افتتاح و بهره‌برداری این پروژه بزرگ ورزشی هستند.

کد خبر 745320

دیگر خبرها

  • آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان