Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری مشترک و آئین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی، اقتصادی شهرستان‌های گرمسار و آرادان که به میزبانی سالن اجتماعات فرمانداری گرمسار برگزار شد، اظهار داشت: استان سمنان در مسیر توسعه پایدار قرار دارد که در این راه گرمسار به ظرفیت و زیرساخت‌های مطلوبی برای ایجاد توسعه پایدار در استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اسناد آمایش سرزمینی و آمارهای توسعه‌ای استان سمنان در حال تدوین است، افزود: هشت برنامه اولویت‌دار برای ایجاد توسعه پایدار در سطح استان طراحی‌شده که باید با اجرای آن در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای گامی مؤثر برداشته شود.

پرهیز از فعالیت صنایع آلاینده زیست‌محیطی

استاندار سمنان تأمین آب، انرژی خورشیدی، برنامه تعادل بخشی بین منابع و مصارف را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای ایجاد توسعه در این استان برشمرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از دیگر اولویت‌های مهم دولت در این راستا است.

آشناگر با تأکید بر اینکه صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی چهار محور اصلی برای ایجاد توسعه در استان سمنان است، یادآور شد: رعایت مسائل زیست‌محیطی، مصرف آب  و ... باید در راستای توسعه صنایع و ایجاد مراکز صنعتی در استان سمنان در دستور کار قرار گیرد و از فعالیت صنایعی که آلایندگی زیست‌محیطی دارند پرهیز می‌شود.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر مراکز صنعتی در گرمسار خاطرنشان کرد: این امر منجر به افزایش نرخ مهاجرت در گرمسار شده است که اکنون این شهرستان با نرخ مهاجرت ۴.۴۷ درصد زمینه افزایش آمار مهاجران به استان سمنان را فراهم کرده است.

ابر پروژه انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان اجرا می‌شود

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۵۴ هزار نفر در چند سال گذشته به استان سمنان مهاجرت کردند، تصریح کرد: رشد جمعیت در گرمسار ۵.۸ درصد است که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد توسعه پایدار و اشتغال است.

آشناگر کمبود منابع آبی را چالش جدی استان سمنان اعلام کرد و گفت: پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان ازجمله پروژه‌های مهم و شاخص دولت در راستای رفع این مشکل در دست اقدام است.

وی در ادامه بیان کرد: بخش عمده‌ای از عملیات انتقال آب از سد نمرود به گرمسار انجام‌شده است که برخی مشکلات اجتماعی مانع سرعت بخشی درروند اجرای این پروژه می‌شود که درصدد رفع آن‌ها هستیم.

کد خبر 4701539

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان علیرضا آشناگر هفته دولت هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم بعد از ظهر چهارشنبه در نخستین برنامه سفر دو روزه خود به استان سمنان با حضور در شهرک صنعتی ایوانکی، یک کارخانه را افتتاح کرد.

این کارخانه در زمینه منسوجات و پارچه فعالیت دارد و با آورده شخصی و تسهیلات بانکی راه اندازی شده است. دومین برنامه سفر وزیر صمت در استان سمنان اما افتتاح کارخانه تولید باطری در شهرک صنعتی فجر گرمسار است.

قرار است بعد از افتتاح کارخانه باطری سازی گرمسار، وزیر صمت از دو طرح اقتصادی دیگر در شهرستان گرمسار بازدید کرده و سپس به سمت سمنان حرکت کند.

فردا با حضور رئیس جمهور رسماً سفر استانی دوم کابینه سیزدهم به استان سمنان آغاز خواهد شد و در مهمترین برنامه‌ها شاهد افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین برگزاری جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد صنعتی خواهیم بود.

وزیر صنعت معدن و تجارت لحظاتی دیگر از از شرکت پترو پالایش در گرمسار بازدید خواهد کرد. این آخرین برنامه علی آبادی در شهرستان گرمسار است.

کد خبر 6080684

دیگر خبرها

  • سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود
  • آمارهای ابراهیم رئیسی درباره تولید، مسکن، رشد اقتصادی و ...
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی