Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از مفدا شهرکرد، با اعلان اطلاعیه شماره ۲۷ دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، مقاله پژوهشی نوشته «صدرا انصاری پور» به عنوان یکی از سه مقاله برگزیده بخش دانشجویی معرفی و راهی مرحله نهایی این جشنواره شد.

تاکنون ۱۲ دانشجو، دو کارمند و یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد موفق به حضور در مرحله پایانی جشنواره بیست و چهارم قرآن و عترت وزارت بهداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآوری می‌شود، آیین اختتامیه و معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف، آبان امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری مسابقات قرآن دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان ششمین کنگره مواهب در قم معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، هم‌زمان با پنجمین شب هنر انقلاب، اختتامیه ششمین کنگره ملی شعر مناجات و نیایش «مواهب» با معرفی برگزیدگان و با حضور دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی، رئیس حوزه هنری قم و جمعی از شاعران شناخته شده کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به همت حوزه هنری قم در سالن آمفی تئاتر مجتمع هدایت برگزار می‌شد، سید علی نقیب مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم گزارشی از برگزاری این کنگره ارائه کرد و خاطر نشان کرد که ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره که به دبیری علمی حجت الاسلام سید سلمان علوی برگزار شد، رسیده که هیئت داوران، پنج اثر را بدون رتبه‌بندی به عنوان اثر برگزیده انتخاب نمودند.

همچنین با پخش کلیپی، گزارشی از فعالیت‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم در سال ۱۴۰۲ ارائه شد.

ما در غیبتیم و حضرت حق در هر جا حاضر و ظاهر است

در ادامه محمد علی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آئینی در سخنانی با اشاره به موضوع این کنگره گفت: حقیقت این است که این ماییم که در غیبتیم و حضرت حق در هر جا حاضر و ظاهر است. ما هر چه داریم از اهل بیت است و اهل بیت هر چه دارند از خداست. خدا با غفاریت و ستاریتش با ما رفتار می‌کند و ما باید بندگان خوبی برایش باشیم، چون او خدای خوبی‌ست.

وی در ضمن سخنانش رباعیاتی از سروده‌های خود را به عنوان شاهد مثال برای حاضران قرائت نمود.

کنگره مواهب چه گفتن را به شاعر می‌گوید

همچنین دکتر حسین محمدی مبارز، از چهره‌های شناخته شده شعر آیینی و قائم مقام دبیرخانه شعر آیینی کشور به معنی لغوی «مواهب» اشاره کرد و گفت: باید دقت شود که مواهب از ریشه هبه به معنی عطا کردن نیست از ریشه‌ی موهبت به معنی مهربانی‌ست. در عوض موهبت چیزی طلب نمی‌شود. مواهب بخشش‌هایی بی بازگشت است ولی در قبال عطا کردن، باید چیزی پرداخت.

مبارز همچنین خاطر نشان کرد: در کار شعر و هنر، چه گفتن مقدم بر چگونه گفتن است. ما ۲۲۰ صنعت بدیعی در شعر داریم که همه چگونه گفتن است. کنگره مواهب چه گفتن را به شاعر می‌گوید. چگونه گفتن را که شاعر باید بداند. چه گفتن مغز است و چگونه گفتن آرایه‌هاست.

وی همچنین توکل را اساس مبانی دعا دانست و دعا را به این جهت برای انسان آرامش‌بخش خواند. مبارز همچنین غزلیاتی نیایشی برای حاضران قرائت نمود.

اساس شعر فارسی توحیدی‌ست

همچنین حجت الاسلام جواد محمد زمانی شاعر شناخته شده آئینی ضمن تشکر از کسانی که در جریان برگزاری کنگره «مواهب» تلاش کردند در مسیر شعر توحیدی گام بردارند، گفت: شعر فارسی با حمد و توحید شروع می‌شود و اساس آن شعر توحیدی بوده‌است و این از نقاط ضعف شعر امروز ماست که اشعار توحیدی در آن کم است. باید تلاش شود هر شاعری در دفترش شعر توحیدی داشته باشد.

وی همچنین به دغدغه مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان با شاعران اشاره کرد که متذکر شدند؛ چرا رکن جلسات ما شعر توحیدی نیست؟

در بخش تجلیل از شاعران برگزیده کنگره از ۵ شاعر در یک سطح تجلیل شد. شاعران برگزیده این کنگره؛ آرش پور علیزاده از رشت، محمد خادم از اصفهان، محدثه آشتیانی از تهران و عاطفه جوشقانیان و راضیه مظفری از قم بودند.

برگزیدگان همچنین پشت تریبون قرار گرفتند و اشعار خود را قرائت کردند. پایان بخش این مراسم، ضیافت افطار بود که این روزها به همت حوزه هنری قم و با عنوان شب هنر انقلاب با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 6064941

دیگر خبرها

  • برگزیدگان ششمین کنگره مواهب در قم معرفی شدند
  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل