Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@22:37:07 GMT

ترامپ: جانسون نیازی به نصیحت ندارد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۷۰۳

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «بوریس جانسون » برای اولین بار از زمانیکه بعنوان نخست‌وزیر انگلیس برگزیده شده است، در «بیاریتس» فرانسه دیدار کرد و از او بعنوان فرد مناسب برای رسیدگی به مسئله «برگزیت» یاد کرد.

اخبار بین الملل-​ روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد، ترامپ در دیدار با جانسون تأکید کرد که نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج موفقیت‌آمیز بریتانیا از اتحادیه اروپا، به نصیحت نیازی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اینگونه گفت: «او به نصیحت نیازی ندارد. او فرد مناسبی برای این کار است. من مدت‌ها است که این مسئله را می‌گویم. این حرف من، مقامات پیشین انگلیس را خیلی خوشحال نمی‌کند اما مدت ها است که می‌گویم او فرد مناسبی برای این کار است».

رئیس‌جمهور آمریکا که تلاش می‌کند در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، روابط تجاری واشنگتن با بریتانیا را تقویت کند، گفت: «گفت‌وگوهای تجاری بسیار خوبی بین انگلیس و ما در جریان است. ما قصد داریم قرارداد تجاری بسیار بزرگی را با یکدیگر داشته باشیم و این قرارداد بسیار بزرگتر از هرگونه قراردادی است که تاکنون با انگلیس داشته‌ایم».

ترامپ ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را یک مانع خواند و در خصوص خروج این کشور اروپایی از اتحادیه اروپا گفت:‌«در یک نقطه از زمان، آنها دیگر مانعی نخواهند داشت، آنها مانعی در اطراف خود نخواهند داشت زیرا هم‌اکنون آنها با چنین مانعی روبرو هستند».

طبق این گزارش، جانسون نیز تصریح کرد که مذاکرات  سختی را در مسیر فراهم کردن زمینه برای قرارداد تجاری پسابرگزیت در پیش دارد.

صبحانه کاری ترامپ و جانسون آنطور که دیلی میل گزارش کرده است، نمایانگر لحظه مهمی در روابط آمریکا و انگلیس به حساب می ‌آید. رهبران دو کشور، از زمانیکه ماه گذشته جانسون بعنوان نخست‌وزیر انگلیس برگزیده شد، به طور هفتگی با یکدیگر در جهت تقویت روابط، تماس تلفنی برقرار می‌کنند.

جانسون از دوره کمپین انتخابات نخست‌وزیری اعلام کرده بود دولتی که تشکیل دهد، بریتانیا را با توافق یا بدون توافق با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جانسون ترامپ اتحادیه اروپا بریتانیا فرانسه واشنگتن ترامپ برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌هاصادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!