Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:41:23 GMT

۶۰۷ جواز تاسیس واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی صادر شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۷۰۸

۶۰۷ جواز تاسیس واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی صادر شد

معصوم علی‌اکبری روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم سرمایه گذاری این تعداد واحد ۲۷ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: با احداث یا توسعه این واحدهای صنعتی زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۹۴۲ نفر فراهم شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۳ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: همچنین طی یک‌سال گذشته ۲۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری در این استان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه پیش از آن ۴۱ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبری ادامه داد: چهار هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال میزان سرمایه‌گذاری این تعداد پروانه بهره‌برداری است و برای ۲ هزار و ۴۷۲ نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: با این آمار در بخش حجم سرمایه گذاری ۱۷۸ درصد و در بخش ایجاد اشتغال بیش از ۹۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه رشد نشان می‌دهد.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

۲ هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد که یکهزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال است.

کمبود سرمایه در گردش و بدهی‌های معوق بانکی از عمده مشکلات واحدهای تولید صنعتی و معدنی این استان است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی اشتغال ایجاد اشتغال سرمایه سرمایه گذاری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سهراب فیض‌زاده ­رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگار چاراویماق از آمادگی واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران خبر داد.

گفتنی است؛ شهرستان چاراویماق با دارا بودن وسعت زیاد و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، به علت نبود کارخانجات متناسب، تولیدات بخش‌های کشاورزی و معادن، بصورت خام، فرآوری و باعث مهاجرت مردم می شود؛ در این میان، شهرک صنعتی چاراویماق یکی از زیر ساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذار و توسعه و آبادانی این شهرستان که با توجه به قرارگرفتن درجوار آزاد راه پیامبر اعظم(ص)، هم برای سرمایه گذاری و هم در حوزه اشتغال‌زایی، کمک بزرگی برای جوانان جویای کار می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت