Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا طیبی روز یکشنبه در آیین گشایش نخستین همایش ملی عناب در بیرجند افزود: در این زمینه مشکلی در کشور وجود ندارد و هر جا خواسته‌ایم این اتفاق افتاده است.

وی گفت: در جهاد دانشگاهی به عنوان نمونه‌ای از توانمندی کشور این اتفاق افتاده است و دفاع ما باید متکی بر توان ملی باشد و جایی که بر توان خود متکی بوده‌ایم، کارهای خوبی انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در توسعه علمی و فناوری آنچه در شکوفا کردن استعدادهای کشور بسیار مهم است کیفیت آموزش است و آموزش باید فیزیک علم را به ما بیاموزد؛ اینکه چگونه با آموزش علم می‌توان مسایل و مشکلات را حل کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: اگر فیزیک علم خوب و مناسب به فرزندان آموخته شود آموزش همگانی می‌تواند باعث شکوفایی همه استعدادها شود.

وی افزود: بحث دانش بنیان نخستین بار در کشور توسط مرحوم دکتر عظیمی در برنامه چهارم توسعه وارد شد که گفت شرط پیشرفت کشور این است که شرایط شکوفایی همه استعدادها فراهم شود.

طیبی گفت: در جهاد دانشگاهی از سال ۵۹ سعی کرده‌ایم با انجام فعالیت‌های فرهنگی، توسعه علمی و فناورانه را اثبات کنیم و این توان در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: کار ما در حوزه سلول‌های بنیادی، حرکت در مرز علم بود که تبدیل به فن شد و امروز اقدامات سلول درمانی انجام می‌شود و امروز کارهای علمی و فناورانه را انجام می‌دهیم که متعلق به خودمان است و در آینده نه چندان دور نتایج را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی یادآور شد: در سایر حوزه‌ها از جمله کشاورزی سعی کرده‌ایم برنامه ریزی کنیم در همه استان‌ها براساس مزیت‌های همان منطقه اقدامات شاخص داشته باشند که در خراسان جنوبی محصولات استراتژیک انتخاب شده است.

وی گفت: منابع مالی جهاد دانشگاهی محدود است که در این خصوص استان‌ها هرقدر توقع دارند ما منابع به استان بیاوریم مدیران ارشد استان نیز باید کمک کنند تا دست در دست هم اقدامات شاخص و فناورانه را انجام دهیم.

طیبی افزود: یکی از دلایلی که دشمن سعی می‌کند کشور را دچار هجمه، فشار و تحریم‌ها کند این است که می‌بینند مردم ما بااستعداد و باهوش هستند و کشور علاوه بر ذخایر نیروی انسانی خوب دارای منابع طبیعی و انرژی است و می‌تواند اقدامات شاخصی را انجام دهد.

وی گفت: به هر حال دشمن کار خود را می‌کند لذا از مدیران کشور توقع داریم اتکا به تولید داخل داشته و از مجموعه‌هایی مانند جهاد دانشگاهی حمایت کنند چون مشکلی نداریم و حداقل طی ۱۰ سال به بسیاری از آمال و آرزوهای کشور در سندهای توسعه خواهیم رسید به این شرط که به تولید ملی اتکا کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت ترویج علم و فناوری گفت: با ترویج حوزه فناوری می‌توان از همه ظرفیت‌های کشور با بهره‌وری بالا استفاده و از این طریق مشکلات اقتصادی از جمله اشتغال را حل و فصل کرد.

وی اضافه کرد: چرا نباید نفت را با دانش، تجهیزات و امکانات خود استخراج کنیم و می‌توان نفت را با استفاده از توسعه فناورانه به محصولات با ارزش افزوده بسیار بالا تبدیل و این سرمایه ملی را برای آیندگان نیز حفظ کرد.

طیبی افزود: با توسعه علم و فناوری در هر حوزه‌ای به ویژه محصولات کشاورزی، معادن و محصولاتی از قبیل عناب نیز می‌توان از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

وی گفت: در کشورهایی مانند چین که اخیرا توسعه یافته‌اند مدیران خواسته‌اند اقتصاد کشور متکی بر تولید داخل باشد لذا تلاش کردند تولید ملی آنها متکی بر علم و فن و روش‌های معقول و غیرمعقول باشد تا صاحب دانش شوند و اگر مجبور شدند رانت بدهند به واردات رانت دادند.

وی بیان کرد: خواست مدیران ارشد بسیار مهم است، مدیران باید بخواهند جامعه دانش بنیان اداره شود و مبنای همه تصمیمات کار کارشناسی باشد، از تصمیات احساسی و شخصی پرهیز شود و توکل بر خدا زمانی باید باشد که همه کارهای علمی و کارشناسی درست انجام شده باشد.

نخستین همایش ملی عناب امروز سوم شهریور همزمان با دومین روز هفته دولت در بیرجند گشایش یافت و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

در این همایش با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان، پژوهشگران و تولیدکنندگان از سه اثر کتاب «عناب از کشت تا فرآوری»، شکلات فراسودمند عناب و سایت بیرناب در جهت فعالیت خدمات دارویی رونمایی شد.

در حال حاضر ۹۵ تا ۹۷ درصد تولید عناب کشور در سطح سه هزار و ۶۰۰ هکتار از  اراضی مربوط به خراسان جنوبی است و سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن عناب در این استان تولید می‌شود.

آغاز برداشت محصول عناب به صورت تازه خوری از نیمه دوم مرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد لذا دسترسی به عناب تازه در تمامی فصول سال امکان پذیر نیست اما میوه خشک و سایر محصولات آن را می‌توان در بازار تهیه کرد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال برنامه چهارم توسعه سرمایه سلول های بنیادی علم و فناوری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است

مهرداد جهاندیده  تبریک فرا رسیدن سال نو و تقارن آن با ماه ضیافت الهی، درباره نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اظهار کرد: نامگذاری شعارهای سال از سوی معظم له نشان می‌دهد همراهی و همبستگی مردم در این شعارها نمود فراوانی دارد و نگاه ایشان برای تحقق این اهداف و پیشرفت کشور، به توان داخلی و مشارکت مردمی است.

وی افزود: شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" در واقع کلید پیشرفت اقتصادی کشور و غلبه بر مشکلات مردم است، چراکه فعال شدن ظرفیت و توان عظیم مردمی در اقتصاد ملی می‌تواند دستاوردهای مهم و ماندگاری به همراه داشته باشد.

فرماندار ویژه ایرانشهر ادامه داد: در دولت سیزدهم با وجود رشد تاریخی شاخص های متعدد بویژه در حوزه اقتصادی، لازم است برای حفظ و ارتقای این شاخص ها موانع موجود بر سر راه ورود مردم به اقتصاد بیش از گذشته برطرف شود.

وی گفت: حمایت از کارآفرینان و جوانان جویای کار، کمک به بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری متناسب با مزیت‌های بومی هر منطقه و تخصیص مشوق‌ها و معافیت‌های مناسب از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در ترغیب مردم برای ورود به عرصه اقتصاد و تقویت راهبرد اقتصاد مردمی مدنظر رهبر انقلاب اثرگذار باشد.

جهاندیده یادآور شد: همچنین تکیه به توان نخبگان علمی و دانشگاهی و مراکز رشد و فناوری به‌عنوان مبدأ تحولات علمی، فرهنگی و فناورانه در جامعه، می‌تواند نقش مهمی را در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳