Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:53:02 GMT

نمایشگاه «ایثار و شهادت به روایت اسناد» افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۸۳۱

نمایشگاه «ایثار و شهادت به روایت اسناد» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «ایثار و شهادت به روایت اسناد» به همت اداره کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت افتتاح شد.

سخنگوی دولت در مراسم رونمایی از کتاب «شکوه خاطرات» که با حضور جمعی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: هفته دولت برای بدنه دولت اهمیتی دوچندان دارد بویژه در دولت تدبیر و امید که در این سال‌ها صدایش کم شنیده شد، در برابر ناملایمات ایستاد و فضایی که در آن نقد وجود دارد را در کشور تثبیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز دولت در میانه میدان جنگ ایستاده و با تحمل شرایط سخت و خریدن تلخی‌ها به جان خود، در صدد حرکت روبه جلوی جامعه، خدمت به مردم و حراست از زندگی آنان است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تروریسم کور امروز به تروریسم اقتصادی آمریکا پیوسته و همواره علیه ملت ایران عمل می‌کند، گفت: تروریست‌ها شهیدان رجایی و باهنر را در آتش سوزاندند اما نهاد دولت – ملت و جمهوریت ققنوس وار از دل این آتش بیرون آمد و ما 40 سال است که حس خوب دولت –ملت را تجربه می‌کنیم.

ربیعی با بیان اینکه رجایی و باهنر هر دو به نفع همه بودند، علیه هیچ کس نبودند و مرز آنها فقط خدا بود، خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند ثبت خاطرات هستیم و باید به فرزندان این سرزمین بگوییم که به نسل‌های قبل آنها چه گذشته است. اگر ما این تاریخ را برای آنها روایت نکنیم، دیگران برای ما و آنها خاطره نویسی و خاطره گویی و جعل تاریخ می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب‌ها برخاسته شده و ساخته نمی‌شوند، ادامه داد: تلاش‌های بسیاری از سوی بدخواهان شده تا به دروغ بگویند انقلاب اسلامی ایران نه فرآیندی برخاسته از ملت که پروژه‌ای بود که توسط بیگانگان به اجرا درآمد.

سخنگوی دولت رونمایی از کتاب «شکوه خاطرات» را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: مطمئنا خاطرات «روحانی» راهنمای بخشی از تاریخ معاصر ما خواهد بود؛ خاطرات او به عنوان یک نیروی محوری و موثر پیش از پیروزی انقلاب، دوران پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند هستند.

نمایشگاه «ایثار و شهادت به روایت اسناد» مجموعه ای از اسناد، نامه‌ها، پیام‌ها و احکام مسوولان نظام و دولتمردان در دوران پس از انقلاب و دفاع مقدس است که برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه یادگارهایی از شهیدان رجایی و باهنر، چمران، نامجو و فکوری و اسنادی از شهدای شاخص کشور نیز به نمایش درآمده است.

کتاب «شکوه خاطرات»، مجموعه ای از خاطرات حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مورد ایثار و شهادت در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، ایام پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

کد خبر 4701585

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ربیعی هفته دولت حسن روحانی مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف وزارت امور خارجه ایران حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا هیئت دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شورای نگهبان رئیس جمهور اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم

شهید محسن حججی یکی از شهدای مدافع حرم است که در جوانی به اسطوره‌ای برای مردم ایران بدل شد و در راه دفاع از آرمان‌ها تا پای جان رفت. پدر و مادر محسن حججی درباره زندگی فرزند شهیدشان صحبت کرده‌اند که در ویدئوی زیر می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است
  • سپاه تجلی ایثار و فداکاری است
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی