Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@13:01:35 GMT

سرزمین‌هایی که آمریکا تا امروز خریده! +عکس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۵۹۱۳

سرزمین‌هایی که آمریکا تا امروز خریده! +عکس

جزیره گرینلند توجه ترامپ را به خود جلب کرده و برای خرید آن نقشه‌هایی کشیده است. به همین بهانه در گزارشی به سرزمین هایی که تاکنون ایالات متحده آمریکا خریداری کرده است، پرداخته‌ایم.

به گزارش مشرق، مدتی است که توجه ترامپ به گرینلند جلب شده و برای خریدن این سرزمین پیشنهاداتی را مطرح کرده که در رسانه های مختلف مورد بحث قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه نگاهی به گذشته آمریکا داریم که تا کنون کدام سرزمین‌ها را خریداری کرده و به نام خود زده است.

بیشتر بخوانید: ترامپ و روش‌های قرن نوزدهمی خرید زمین چرا ترامپ به دنبال خرید گرینلند است؟ لوئیزیانا

 لوئیزیانا که حالا یکی از ایالت‌های جنوبی کشور امریکا است، در سال  ۱۸۰۳ میلادی به قیمت تنها ۱۵ میلیون دلار توسط امریکا خریداری شده؛ گفته می‌شود این سرزمین اکنون بالغ بر  ۳۴۰ میلیون دلار می‌ارزد.

آلاسکا

  آلاسکا نیز یکی دیگر از سرزمین های خریداری شده توسط ایالت محتده آمریکا است. این سرزمین در سال ۱۸۶۷ به قیمت ۷.۲ میلیون دلار خریداری شده که اکنون بالغ بر ۱۲۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.   جالب است بدانید آلاسکا بیش از ۲۰۰ بیلیون دلار نفت در خود ذخیره دارد.

بخش‌هایی از مکزیک

امریکا در سال ۱۸۴۸ میلادی بخش هایی از مکزیک را خریداری کرده که این بخش ها امروزه به ایالت های کالیفرنیا، یوتا و نودا شناخته می‌شوند. این سرزمین‌ها که ۱۵ میلیون دلار خریدار شده‌اند، اکنون قیمتی بیش از ۴۸۷ میلیون دلار دارند.

 گرینلند

گرینلند با بیش از دو میلیون کیلومتر مربع وسعت، شش برابر خاک آلمان و حتی بزرگتر از  ایران است و بزرگترین جزیره کره زمین شناخته می‌شود. این جزیره بزرگ از سال ۱۸۱۴ میلادی به کشور کوچک دانمارک تعلق دارد. حالا چند روز است که پیشنهاد خرید این جزیره از سوی ترامپ به دولت دانمارک مطرح شده که البته با واکنش های تندی از سوی مقامات این کشور مواجه شد.

گفتنی است ایالات متحده در گرینلند یک پایگاه نظامی دارد و این منطقه به خاطر نزدیکی به سرزمین روسیه اهمیت استراتژیک زیادی برای دولت واشنگتن دارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا گرینلند آمریکا آلاسکا دانمارک ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست. این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نرخ ارز امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار