Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:31:55 GMT

وقتی ورزش بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۰۹۲

وقتی ورزش بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد!

بر اساس نتایج تحقیق جدید صورت گرفته در ایالات متحده بر روی نیمی از ورزشکاران حرفه‌ای مشخص شد با وجود دقت در مراقبت از دهان و دندان باز هم ورزشکاران به پوسیدگی دندان مبتلا شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ترکیش نیوز، دکتر جولی گالاگر، محقق دانشگاه کالج لندن و گروه وی اطلاعات 352 ورزشکار المپیک و حرفه‌ای را که از ژوئن 2015 تا سپتامبر 2016 اسکن‌های بهداشت دهان و دندان بر روی آنها انجام شده بود مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تحقیق که در نشریه دندانپزشکی بریتانیا منتشر شده نشان داد که ورزشکاران، دارای مشکلات دندانپزشکی زیادی بودند، حتی اگر روزانه دو بار مسواک زده و دندانپزشک به طور منظم، دندان‌های آنان را معاینه کرده باشد.

بر اساس این تحقیقات مشخص شد علت اصلی این مشکلات دندانی نوشیدن نوشیدنی‌های ورزشی و مواد انرژی‌زا بوده که قند زیادی دارند.

نتایج این مطالعه نشان داد ورزش بیش از اندازه ممکن است باعث ایجاد تغییرات در بزاق و سیستم ایمنی بدن شود که آسیب به دندان‌ها را افزایش می‌دهد.

گالاگر گفت: بیشتر ورزشکارانی که در این نظرسنجی شرکت کردند مراقبت از دهان و دندان را با دقت، رعایت می‌کردند، سیگار نمی‌کشیدند و رژیم سالم داشتند، اما در طول تمرین و مسابقات از نوشیدنی‌های ورزشی و ژل‌های انرژی‌زا استفاده می کردند.

گالاگر خاطرنشان کرد: مقادیر قند موجود در این محصولات خطر پوسیدگی دندان را افزایش داده و اسیدیته آنها باعث پوسیدگی دندان می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت دهان و دندان ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ ناهید کیانی ملی پوش تکواندو ایران در مورد کسب عنوان برترین بانوی ورزش ایران با رای مردمی گفت: وقتی منتخب مردم باشی یک چیز دیگر است من قهرمان جهان شدم تا مردم خوشحال بشوند وقتی دیدم مردم  هم  مرا دیدند بیشتر خوشحال شدم تلاش می‌کنم در المپیک نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم و  قول میدم همه توانم را برای کسب مدال طلا بگذارم.

وی در مورد نقش پدر و مادرش در موفقیت‌های ورزشی اش گفت: پدر و مادر من هیچوقت برای من محدودیت نگذاشتند در مورد درس و ورزش و به من اختیار دادند که علاقه ام را دنبال کنم و من هم تا آخر عمرم این را فراموش نمی‌کنم.

دیگر خبرها

  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود