Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فاصله یک روز پس از انتشار خبر دستگیری مدیر غله گنبدکاووس به دلیل تخلف، در مراسمی با عنوان جشن برداشت گندم، مدال به گردن این فرد آویخته می شود، این در حالی است که رئیس کل دادگستری گلستان معتقد است به دلیل اینکه تعداد سیلوها زیاد است، برای اینکه تحقیقات کامل شود و جداسازی گندم ‌های آلوده نیز اتفاق بیفتد، نیاز به حضور این فرد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، پنجشنبه هفته گذشته بود که خبر دستگیری مدیر و 8 نفر از کارکنان شرکت غله گنبدکاووس به خاطر ترکیب کردن نخاله ها و فضولات حیوانی با گندم و تخلیه آن در سیلوی دولتی از سوی رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام شد.

هاشمیان اعلام کرد که این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه ای انجام شده است که تاکنون 200 تن از این گندم های آلوده در چهارده کامیون شناسایی شد و بررسی ها برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه و برآورد فساد مالی این پرونده ادامه دارد.

انتشار این خبر واکنش های زیادی را بین افکار عمومی به دنبال داشت و حساسیت ها را درخصوص سلامت آردهای مصرفی توسط مردم برانگیخت. استاندار گلستان در نشست خبری خود در واکنش به این موضوع، گفت: واقعیت این است که 14 کامیون از 2 هزار کامیون وارد شده به این سیلو دچار ایراد بود که البته نیروی انتظامی از 10 روز پیش مسئله را به بنده اطلاع داده بود و موضوع از مجرای خود در حال پیگیری بود.

هادی حق شناس ادامه داد: گندم مزیت نسبی استان گلستان است و اگرچه ما کاملا اعتقاد به برخورد قاطع با متخلفین داریم اما استفاده از برخی عبارات به نفع استان نیست و اگر چه خبرنگاران باید اخبار را منتشر کنند اما باید بدانیم که هر خبری را به اندازه خود آن خبر بزرگ کنیم و در واقع بزرگ نمایی این خبر به نفع استان نبود.

وی بیان کرد: باید توجه داشت در فرآیند تبدیل گندم به آرد هیچ تهدیدی وجود ندارد چرا که فرایند جداسازی اتفاق می افتد، بنابراین نه تنها سلامت مردم بلکه امنیت مردم با چند کامیون گندم ناخالص تهدید نشده است.

در این رابطه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در نشست خبری، گفت: هیچ یک از محموله‌ های گندم آلوده که چند روز پیش در این شهرستان کشف شد، به چرخه غذایی وارد نشده و مردم گنبدکاووس هیچ ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

موضوع دیگری که بعد از این اتفاق تعجب همگان را بر انگیخت، تجلیل از مدیر غله گنبدکاووس در جشن برداشت گندم بود. در مراسمی که جمعه شب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به منظور تجلیل از 300 نفر از کشاورزانی که بیشترین گندم را به مراکز خرید دولتی تحویل دادند برگزار شد، از این مدیر خاطی نیز تجلیل به عمل آمد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس که خود یکی از حاضرین در این مراسم بود، در نشست خبری در واکنش به این اتفاق، گفت: این مدیر ظاهرا با قید وثیقه و برای تسریع در روند پیگیری آزاد شده است. بنده به محض ورود این فرد به جلسه به شدت به متولیان جلسه اعتراض کردم اما آنها گفتند که برنامه از قبل پیش ‌بینی شده ‌بود.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در واکنش به این اتفاق در گفتگو با خبرنگاران، گفت: اینکه چرا عده ‌ای از یک مجرم متخلف تجلیل می‌ کنند را باید خود آنها پاسخگو باشند. نمی‌ دانم پشت این ماجرا که از یک متخلف حمایت می ‌شود، چیست!

هادی هاشمیان در خصوص علت آزادی مدیر غله گنبدکاووس، بیان کرد: به دلیل اینکه تعداد سیلوها زیاد است و برای اینکه تحقیقات کامل شود و جداسازی گندم ‌های آلوده نیز اتفاق بیفتد، نیاز به حضور این فرد بود.

هاشمیان با اشاره به اینکه احتمال بازداشت افراد بیشتر در این پرونده همچنان وجود دارد، تاکید کرد: گندم‌ های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است. بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه ‌های آرد منتقل نمی ‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی محمد زنگانه استاندار در این جلسه گفت: الویت اول این است که شرکت‌های خریدار محصول کلزا در استان مشخص شود.

او افزود: ۱۰۵مرکز در استان برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است.

محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم گفت: از نیمه دوم اردیبهشت برداشت محصولات کشاورزی در استان آغاز می‌شود و پیش بینی می‌کنیم امسال از سطح ۳۸۰ هزار هکتار بیش از ۱ میلیون تن گندم برداشت شود.

او افزود: ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان هم زیرکشت کلزا قرار دارد و پیش بینی می‌کنیم امسال با برداشت ۱۱۰ هزار تن رکورد تولید این محصول در سه دهه اخیر شکسته شود.

برزعلی گفت: جو و سیب زمینی هم از دیگر محصولات کشت پاییزه هستند که پیش بینی می‌کنیم ۱۶۰ هزار تن جو و بیش از ۱۲۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید شود.

مهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان نیز در این جلسه تحویل گندم‌های جوانه زده را مهمترین معضل امسال در راستای خرید تضمینی بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌کنیم با توجه به شرایط جوی امسال دو برابر سال قبل گندم‌های جوانه زده داشته باشیم.

او گفت: این گندم‌ها باید از گندمی که تبدیل به آرد می‌شود جدا باشد، زیرا کیفیت آن را پایین می‌آورد، بنابر این باید تصمیم گیری کنیم تا گندم جوانه زده برای خوراک دام تحویل گرفته شود.

عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه اعلام کرد: برای حمل و نقل سریعتر محصولات کشاورزی ۱۳ هزار ناوگان بومی در استان وجود دارد.

او افزود: برای کمک به انتقال ایمن و سریعتر فراخوان دادیم تاکید کرد ناوگان حمل و نقل غیر بومی از استان‌های دیگر نیز به کمک ما بیایند.

او تاکید کرد: کشاورزان از طریق شرکت‌های مجاز حمل و نقل و گرفتن بارنامه نسبت به جابجایی محصول اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • قدردانی از فعالان و برترین‌ های حوزه گندم، آرد و نان در گلستان
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • گلستان در قیمت گذاری گندم مظلوم واقع شده است
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • به درخواست های 68 نفر در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری گلستان رسیدگی شد
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان