Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@06:16:56 GMT

آغاز نام‌نویسی زائران اربعین در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۵۴۹

آغاز نام‌نویسی زائران اربعین در هرمزگان

سجاد قادری، جانشین مدیریت حج و زیارت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: سامانه سماح با هدف اعزام متقاضیان به عتبات در طول سال راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: ثبت‌نام شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از روز جمعه، از ابتدای شهریورماه آغاز شده و زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی اینترنتی samah.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir یا دفاتر حج و زیارت ثبت‌نام کنند.

قادری ابراز کرد: نام‌نویسی برای سفر اربعین، هزینه خاصی برای زائران ندارد و تنها مبلغ ۲۲ هزار تومان به جهت پوشش بیمه‌ای زائران دریافت می‌شود و بیمه ایران متعهد شده است در صورت بروز مشکل برای زائران به آن‌ها خدمات ارائه دهد؛ داشتن بیمه‌نامه برای تمام زائران اربعین ضروری است.

این مقام مسئول با تأکید براینکه هیچ کس حق ندارد مبلغی مازاد براین مبلغ تعیین شده از زائران دریافت کند، افزود: ۱۷ دفتر در استان هرمزگان است که ۶ دفتر در بندرعباس وجود دارد و همگی آمادگی آن را دارد که به زائرانی که تمایل دارند از طریق دفاتر ثبت‌نام کنند کمک کنند که هزینه ثبت‌نام اینترنتی افراد ۳ هزار تومان است که آن نیز به‌صورت اینترنتی دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند می‌توانند از ۱۹ شهریورماه مصادف با دهم محرم تا هفتم آبان‌ماه مصادف با ۳۰ صفر بدون نیاز به گرفتن روادید با همراه داشتن گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد عراق شوند و مدت اقامت در خاک عراق یک ماه از تاریخ ورود است.

جانشین مدیریت حج و زیارت هرمزگان در پایان گفت: امسال اربعین بدون ویزا است، ولی افرادی می‌توانند به این سفر زیارتی مشرف شوند که اسامی آنان در سامانه سماح «samah» ثبت‌شده باشد و هزینه ۲۲ هزار تومانی نیز که گرفته می‌شود به دلیل بیمه و خدمات درمانی است و امسال دیگر نیاز نیست که مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند، هنگام مراجعه به دفاتر حج و زیارت جهت تسریع در امر ثبت‌نام دفترچه بیمه و شناسنامه خود را همراه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کربلا اربعین سامانه سما سامانه سما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل بیمه سلامت علت این اختلال را بروز رسانی سامانه اعلام کرده است مشکلی که گلایه هم استانی ها را به عمراه داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند