Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@09:41:56 GMT

داستان پلی که از دل باغستان قزوین می‌گذرد!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۶۷۰

داستان پلی که از دل باغستان قزوین می‌گذرد!

استاندار قزوین درباره آخرین وضعیت عبور پل امام رضا (ع) از باغستان گفت: در این زمینه باید مشاوران متخصص نظر بدهند هرچند عبور این پل از باغستان موجب اعتراض من نیز شد.

به گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست خبری اظهار کرد: در تلاش هستیم هرگونه تغییراتی در روند این پل که داده می‌شود کمترین آسیب را به باغستان بزند و درختان تحت تأثیر این پل نیز جابه‌جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این و در سال گذشته شهردار قزوین گفته بود: از نظر ما قطع حتی یک درخت اشکال دارد و از طرفی اگر این اتصال صورت نگیرد حدود ۷۰ درصد اهداف طرح احداث پل امام رضا(ع) برای کاهش بار ترافیک کمربندی شهر قزوین محقق نمی شود لذا در حال حاضر با ادامه کار مخالفیم تا طرح جدیدی ارائه شود.

شهردار قزوین به منظور جلوگیری از قطع درختان در باغستان و حفظ محیط زیست از ادامه اجرای طرح پل امام رضا(ع) برای اتصال به پل باغستان (ابوترابی) و بلوار جمهوری در شهر قزوین مخالفت کرده بود.

زاهدی با بیان اینکه در سال جاری هفته دولت با هفته فرهنگی قزوین هماهنگ شده ازاین‌رو برنامه‌های مختلفی در طول این هفته در سطح استان برگزار می‌شود که از جمله آن افتتاح و آغاز به کار پروژه‌های مختلف است،  تصریح کرد: ۷۹۷ پروژه در امور زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ‌ بر ۲۲۴ میلیارد تومان، ۹۱ پروژه در امور اقتصادی با اعتباری بالغ‌ بر ۳۷۸ میلیارد تومان و ۴۰ پروژه در پروژه‌های فرهنگی اجتماعی با اعتباری بالغ‌ بر ۷۲ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های گوناگون است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.
 
این مسئول اعلام کرد: درمجموع ۹۲۸ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۶۷۴ میلیارد تومان در طول هفته افتتاح می‌شود که ۵۲۸ پروژه دولتی، ۸۰ پروژه خصوصی و ۲۸۰ پروژه مشارکتی بین دولت و بخش خصوصی خواهد بود.
 
وی میزان اشتغال به وجود آمده از این میزان پروژه‌ها را چنین اعلام کرد: ۳۹۰۵ شغل به‌صورت مستقیم و ۶۲۴۴ شغل به‌صورت غیرمستقیم به‌واسطه این پروژه‌ها ایجاد می‌شود.

این مسئول در خصوص خصوصی‌سازی مجتمع لاله الموت گفت: بستری فراهم شد که با مسئولان جهت بازدید از این پروژه حضور پیدا کردیم که این بازدید صرف بود و تصمیمی برای آن تاکنون گرفته نشده است.
 
زاهدی ادامه داد: البته سرمایه‌گذارانی از این پروژه بازدید کردند که هنوز نظر نهایی خود را نداده‌اند، بااین‌حال اگر سرمایه‌گذاران هم حضورداشته باشند این مجتمع لاله در مالکیت دولت خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه به‌زودی بازنشسته می‌شود، عنوان کرد: ۲۰ بهمن امسال بازنشسته می‌شوم اما اعلام کرده‌ام زودتر استاندار جدید معرفی شود چراکه موضوع انتخابات در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد و نیاز است استاندار جدید برای اداره امور حضورداشته باشد لذا در نامه خود بحث استعفا و بازنشستگی خود را مطرح کرده‌ام.
 
زاهدی در خصوص آخرین وضعیت پرونده هفت‌سنگان قزوین بیان کرد: بحث هفت‌سنگان بحث هرروز استان است، لذا تمام مدارک موجود در این خصوص را جمع‌آوری کردیم و در حال حاضر این پرونده در تهران در حال بررسی است و چون پرونده قضایی شده استانداری نمی‌تواند ورود پیدا کند. 

وی در خصوص سؤال خبرنگاری مبنی بر چرایی وجود مدیران پروازی در استان خاطرنشان کرد: این حرف درستی است که خانواده‌های مسئولان باید در جایی باشند که مسئولان مشغول به کار هستند بااین‌وجود برخی به دلایل مختلف حاضر نیستند در استان و شهر دیگری زندگی کنند.
 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغستان قزوین هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد

محمدحسن اسدی شامگاه شنبه در دومین بازدید از روند اجرای شیفت شب پروژه‌های بزرگ مقیاس عمرانی شهرداری این کلانشهر از پروژه‌های پیست دوچرخه سواری کوهستان شیراز - کمربندی جوادیه بام سبز، پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی - شهید سلیمانی، پروژه تقاطع جام جم - جنب صدا و سیما و پروژه دوربرگردان اردیبهشت بازدید کرد.

او در حاشیه بازدید از آخرین روند اجرای این پروژه‌ها که با همراهی رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز و اصحاب رسانه انجام شد، اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه از زمان عملیات اجرایی پروژه‌های مهم و تاثیرگذار، راه‌اندازی شیفت شب در دستور کار قرار گرفت.

شهردار شیراز با بیان اینکه فاز نخست پروژه پیست دوچرخه سواری کوهستان تا کوه نور در هفته دولت و فاز نهایی را در دهه فجر تکمیل خواهیم کرد، افزود: فضایی مفرح، تفریحی، گردشگری و دلنشین در مسیر این پروژه پیش‌بینی شده است.

اسدی با بیان اینکه مد حمل و نقلی بسیاری از کشورها، دوچرخه است، ادامه داد: حداقل اگر نمی‌توان در شهر بین ماشین و خیابان‌ها شرایط مسیر دوچرخه فراهم شود، می‌توان با طراحی چنین مسیری یک فضای خاص ایجاد کرد.

او تصریح کرد: از آنجا که شیراز در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا انتخاب شده، این پروژه می‌تواند یکی از مصادیق و نماد شیراز به عنوان پاک‌ترین شهر آسیا باشد.

شهردار شیراز با تاکید بر این نکته که حق و حقوق مالکین مورد مسیر پروژه پرداخت خواهد شد، یادآور شد: اواخر سال گذشته با همکاری و هماهنگی شورای شهر شیراز، برنامه راهبردی و عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ با حدود ۵۰ پروژه بزرگ مقیاس و تاثیرگذار تعریف شد و چهار پروژه‌ای که امشب مورد بازدید قرار گرفتند، جزو پروژه‌های راهبردی و عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ هستند.

اسدی ابراز امیدواری کرد که به لطف الهی و همت پرسنل شهرداری و سایر دستگاه‌ها، به اهداف از پیش تعیین شده برسیم، چرا که شورا و شهرداری شیراز با برنامه در حال انجام فعالیت است.

او همچنین به روند اجرای سایر پروژه‌های مورد بازدید از جمله پروژه کوهسار یا بزرگراه شهید سلیمانی و آیت‌الله حائری شیرازی اشاره و خاطرنشان کرد: این بزرگراه از شمال‌غرب به شمال شرق طراحی شده و محور شمالی این پروژه طی ماه‌های آینده بازگشایی و مکمل محور جنوبی خواهد شد.

به گفته شهردار شیراز، با اتمام تقاطع جام جم نیز رینگ ترافیکی در این مسیر تکمیل خواهد شد.

اسدی اجرای پروژه تقاطع جام جم - جنب صدا و سیما را نیز حاصل توافق و تعامل با رئیس رسانه ملی، مدیران استانی و شهری فارس و شیراز دانست و گفت: با اتمام دیوار، پروژه تقاطع جام جم اجرا خواهد شد.

او اضافه کرد: به دلیل اهمیت موقعیت مکانی صدا و سیما، تلاش کردیم پروژه با مهندسی ارزش و حداکثر استفاده اجرایی شود و تلاش خواهیم کرد تا کمتر از یکسال به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز، پیمانکار این تقاطع را سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز معرفی کرد و گفت: این پروژه، یکی از مهمترین پروژه‌هاست و شیفت شب به صورت کامل در آن تداوم خواهد داشت.

فعالیت جهادی مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های بزرگ 

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای شهر شیراز نیز در حاشیه این بازدید‌ها ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی و فعالیت جهادی مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های بزرگ، عنوان کرد: اجرای پروژه پروژه تقاطع جام جم - جنب صدا و سیما حاصل تلاش و همت استاندار فارس، شهردار شیراز، رئیس صدا و سیمای کشور و استان است.

او ادامه داد: فارغ از ارزش ریالی، اقتصادی و ترافیکی این پروژه، این کار حاصل تعامل مطلوب در سطح مدیریت ارشد فارس است.

دوربرگردان اردیبهشت یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل فنی بودن پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی - شهید سلیمانی، تصمیم گرفته شد تعداد تونل‌ها اضافه شود.

او عنوان کرد: به دلیل رانش کوه در چند مقطع زمانی در محل پروژه، ایمن سازی بیشتر در دستور کار قرار گرفت، چرا که مسیری بین شهری است و به همین دلیل زمان اجرای پروژه افزایش یافت.

محمدیان در خصوص پروژه دوربرگردان اردیبهشت هم خاطرنشان کرد: جانمایی این دور برگردان به دلیل محدودیتی که باغ‌های حاشیه و عرض بولوار چمران، مباحث ترافیکی و وجود دو بیمارستان دارد، با مشاور به بحث و بررسی گذاشته شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که یک ضلع این دور برگردان در جوار رودخانه اجرا شود و به همین دلیل عملیات اجرایی به فصل خارج از فصل بارندگی انتقال داده شد.

او گفت: کمتر از یکسال آینده با بهره‌برداری این پروژه، حرکت خودرو‌ها و عابرین پیاده در بلوار چمران ایمن‌تر خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز یادآور شد: زمین پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه در سال ۹۵ تحت عنوان زمین اجتماعات روباز احداث شد.

بزرگترین پروژه تفریحی گردشگری مسیر دوچرخه سواری کشور در شیراز اجرایی می‌شود 

محمود صفایی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۳ شهرداری نیز در حاشیه بازدید از پروژه پیست دوچرخه سواری کوهستان شیراز - کمربندی جوادیه بام سبز اظهار داشت: این پروژه به طول ۳۱.۵ کیلومتر از مسیر کوهسار (بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی) در منصور آباد آغاز می‌شود و به سمت جوادیه و بام سبز می‌رسد و فضای استراحت برای دوچرخه سواران در این مسیر پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: فاز بعدی آن روی به روی پمپ بنزین اکبرآباد طراحی شده که در حوزه استحفاظی منطقه شش اجرایی می‌شود و از دریاچه تا زیباشهر و در نهایت در کوه نور توسط شهرداری منطقه سه اجرا خواهد شد.

صفایی ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این پروژه تا هفته دولت و یا هفته دفاع مقدس در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

او با بیان اینکه فاز دوم این پروژه تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: این پروژه، بزرگترین پروژه تفریحی گردشگری مسیر دوچرخه سواری در کشور خواهد است که استاندارد‌های لازم را به همراه خواهد داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مسیر کاملا ایمن است و با همکاری دوچرخه سواران استان طراحی شده است.

صفایی افزود: سال گذشته شیفت شب برای پروژه‌های شهرداری راه‌اندازی شد و با توجه به هوای دلنشین شیراز در فصل بهار و تابستان، این مهم فرصت خوبی برای تسریع و بهره‌برداری از پروژه‌ها است و موجب سرعت در بهره‌برداری از پروژه‌ها خواهد شد.

او تاکید کرد: ناظرین بر فعالیت شیفت شب پروژه‌ها دائما نظارت می‌کنند.

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در رابطه با پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی - شهید سلیمانی، عنوان کرد: ضلغ غرب به شرق این پروژه به بهره‌برداری رسیده و عملیات عمرانی ضلع شرق به غرب آن در حال انجام است.

او اظهار کرد: به واسطه خطراتی که در مسیر اجرای پروژه وجود دارد تمام جبهه‌های بتن ریزی، اصلاح ترانشه و ... برای ایمن سازی بیشتر فعال است.

امین با بیان این نکته که تمام تمرکز پروژه بر اجرای سه گالری باقی مانده است و با راه‌اندازی شیفت شب، در موعد مقرر این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در راستای افزایش ایمنی، کاهش خطرات احتمالی و کاهش ریسک در پروژه، تصمیم گرفته شد به صورت پله پله از قسمت فوقانی خط الرأس کوه خاکبرداری انجام شود.

او تاکید کرد: تمام تلاش ما اتمام پروژه همزمان با هفته دولت در سال جاری است.

ابراهیم خداشناس، مدیر پروژه ارتفاعات شهرداری شیراز نیز در حاشیه بازدید از پروژه پیست دوچرخه سواری کوهستان شیراز - کمربندی جوادیه بام سبز گفت: مسیر کلی دوچرخه سواری از محور کوهستانی و کوهسار آغاز و به هفت قسمت تقسیم شده است.

او افزود: این پروژه از کوهسار تا منصور آباد، منصور آباد تا جوادیه، جوادیه تا بام سبز، بام سبز تا دریاچه مصنوعی و از دریاچه تا کمپ زیباشهر و در نهایت از زیباشهر تا کوه نور در مجموع به طول ۳۱.۵ کیلومتر طراحی شده است.

خداشناس اضافه کرد: بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه تا انتهای شهریورماه به طول ۱۲ کیلومتری به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی نزدیک خواهد شد.

علی حسین عباسی، رئیس سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در حاشیه بازدید از پروژه قاطع جام جم - جنب صدا و سیما بیان کرد: برای اجرای این پروژه حدود ۲۵۰۰ متر مربع از زمین صدا و سیما تملک شده، یک دیوار به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع متوسط ۴ متر احداث خواهد شد و یک راستگرد به سمت شهید سلیمانی و دو پل از کوهسار به سمت دروازه قرآن و برعکس اجرایی خواهد شد.

او در رابطه با پروژه دوربرگردان اردیبهشت هم گفت: این پروژه ۹ شفت - ستون دارد که سومین شفت ستون در حال اجراست و با اداره برق برای ستون چهارم هماهنگی انجام شده است.

رئیس سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: چهار شفت در رودخانه اجرایی خواهد شد و احتمالا تا ۴۵ روز آینده شفت‌ها به پایان برسد.

سید محمد جواد افضلی، شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز هم در خصوص پروژه پیست دوچرخه سواری کوهستان شیراز - کمربندی جوادیه بام سبز گفت: ۶.۵ کیلومتر با عرض دو متر مربع از این پروژه در منطقه سه واقع شده و به فاصله هر شش متر مربع، یک ستون برق تعریف کرده‌ایم.

او با بیان اینکه شرکت عمران گستر دیاکو در حال انجام کار است، عنوان کرد: ۲۸ قرارداد منعقد شده و اکنون در حال تجهیز کارگاه‌ها هستیم.

مهدیان، مدیر پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی هم در خاتمه این بازدید که حدود سه ساعت به طول انجامید، گفت: در سه جبهه از جمله ترانشه برداری و بتن ریزی در بخشی از این مسیر به صورت دو شیفت در حال اجرای عملیات هستیم و تا پایان فروردین ماه، ناوگان کاملی از ماشین آلات و نیروی انسانی در محل پروژه مستقر خواهد شد.

او عنوان کرد: نزدیک به ۱۳ دستگاه سنگین و ۸۰ نیرو در شیفت در حال فعالیت هستند.

مهدیان خاطرنشان کرد: شب تا انتهای پروژه استمرار خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در مدرسه فوتبال بازیکنان جوان و با استعداد چه می گذرد؟ / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • افزایش پلکانی دمای هوا در قزوین
  • پیش بینی هواشناسی
  • برگزاری جشن هفته هنر انقلاب در قزوین
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • در بازار میوه‌های نوبرانه چه می‌گذرد؟
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی آزادراه تهران – کرج – قزوین