Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ورود اسرائیل به ائتلاف مورد نظر آمریکا عملا زمینه را برای ورود احتمالی اسرائیل به هر جنگ احتمالی در منطقه باز می‌کند. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، نوذر شفیعی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه هدف رژیم‌هایی مانند رژیم صهیونیستی از پیوستن به ائتلاف مورد نظر آمریکا در خلیج فارس این است که از هر فرصتی برای خودنمایی استفاده کنند، اظهار کرد: هدف اصلی آنها کسب مشروعیت بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رژیم صهیونیستی محدودیت سرزمینی دارد
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی محدودیت سرزمینی دارد و با توجه به اینکه در سرزمین‌هایی که اشغال کرده مستقر است، از مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست لذا باید تلاش کند پا را از این قلمرو سرزمینی فراتر بگذارد.

رژیم صهیونیستی با شرکت در کانون‌های بحرانی جهان دنبال مشروعیت است
این استاد دانشگاه گفت: رژیم صهیونیست با توجه به محدودیت بزرگی که دارد، در تلاش است با شرکت در کانون‌های بحرانی در گوشه و کنار جهان، به‌ نوعی خودش را به جهان معرفی کرده و برای خود مشروعیت به وجود بیاورد.
 

حمایت قدرت‌های بزرگ از اقدامات رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: بنابراین رژیم صهیونیستی با شرکت در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس، قلمرو دریایی خود را گسترش می‌دهد(منظور از قلمرو دریایی، الزاما مناطقی تحت کنترل و حاکمیت آنها نیست بلکه عملا دامنه نفوذ خود را در دیگر نقاط جهان گسترش می‌دهند). در این میان حمایت قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا، اروپا، روسیه و چین باعث شده تا برای پیوستن به چنین ائتلافی اعلام آمادگی کند. این قدرت‌ها نسبت به اینگونه رفتار‌های رژیم صهیونیستی خیلی بدبین نیستند.
 

توطئه شوم نزدیکی بخشی از جهان اسلام به اسرائیل

شفیعی با تاکید بر ضعف و همراهی برخی کشور‌های منطقه هم در اقدامات و تحرکات اخیر رژیم صهیونیتسی گفت: متاسفانه برخی کشور‌های عرب مرتجع از طریق جنگ روانی و ایران هراسی که در منطقه رواج دادند، به این سمت حرکت می‌کنند که محور جهان اسلام علیه اسرائیل را به تقابل جهان اسلام با یکدیگر تغییر دهند و باعث نزدیکی بخشی از جهان اسلام به اسرائیل شوند.
 

محور ایرانی- عربی در مقابل عبری در حال تبدیل به محور عربی- عبری در مقابل ایرانی است

وی تصریح کرد: اسرائیل هم با نشان دادن ایران به عنوان دشمن کشور‌های عربی تا حدودی موفق شده توجه دولت‌های منطقه را به سمت خود جلب کند. بنابراین محور ایرانی- عربی در مقابل عبری عملا در حال تبدیل شدن به محور عربی- عبری در مقابل ایرانی است. کسانی که بحران‌های منطقه را دنبال می‌کنند، دنبال تحقق چنین هدفی هستند.

شفیعی با اشاره به پیامدهای پیوستن اسرائیل به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس نیز عنوان کرد: اول باید سطح این اظهارنظر را مورد توجه قرار داد که آیا فقط در حد حرف است و یا در عمل هم چنین اقدامی حادث می‌شود؟ دوم اینکه اگر در عمل چنین اتفاقی حادث می‌شود، میزان این حضور چقدر است؟ آیا تنها در حد اطلاعاتی و حضور دریایی محدود است یا اینکه به عنوان یک عضو موثر حضور خواهند داشت؟ هر کدام از اینها باشد یک پیامد مثبتی را در منطقه دارد و آن واکنش جهان اسلام به این حرکت است.
 

حساسیت افکار عمومی جهان نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: درست است که برخی کشور‌های عربی با اسرائیل ارتباط برقرار کرده‌اند اما افکار عمومی مردم منطقه نسبت به این رفتار رژیم صهیونیستی حساس است و عملا این رفتار اسرائیل باعث بیدار شدن اذهان ملت‌ها شده است.

 

شفیعی تاکید کرد: به هر حال جهانیان باید متوجه این نکته باشند که به دلیل استاندارد‌های 2‌گانه در عرصه بین المللی (نسبت به این رفتار اسرائیل بی‌تفاوت هستند کما اینکه راجع به رفتار و توانمندی‌های هسته‌ای این رژیم نیز بی‌تفاوت هستند). اسرائیلی‌ها به زیر دریایی‌های مجهز به موشک با کلاهک‌های هسته‌ای مجهز شده‌اند که این را آلمان‌ها در اختیارشان قرار دادند و حداقل 2 نوع از این زیر دریایی‌ها دارند.
 

استفاده اسرائیل از دلفین‌های هوشمند برای مین‌گذاری و آسیب‌پذیری رقبا

این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: این رژیم برای سیطره دریایی خود با دلفین‌های هوشمند برای مین‌گذاری و آسیب‌پذیری رقبایش استفاده می‌کند. همچنین آنها دارای 200 کلاهک هسته‌ای و زیر دریایی مجهز به تاسیسات اتمی هستند؛ اما شاهدیم جامعه بین‌المللی به جای محدودیت چنین امکانات و رفتار‌هایی در عرصه روابط بین‌المللی، به این رژیم اجازه دادند که دامنه نفوذ خود را به سمت دریا و زیردریا‌ها نیز نفوذ دهد.

امکان ورود احتمالی اسرائیل به هر جنگ احتمالی
وی افزود: ورود اسرائیل به ائتلاف مورد نظر آمریکا عملا زمینه را برای ورود احتمالی اسرائیل به هر جنگ احتمالی در منطقه باز می‌کند و این معنی را می‌دهد که عملا اسرائیل یکی از هدف‌هایی خواهد بود که در صورت بروز جنگ می‌تواند آسیب‌پذیر باشد، لذا آنها با ورود به این ائتلاف در یک طرف جنگ قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است

به گزارش بامداد چهارشنبه المیادین، محمد الهندی در گفتگو با این رسانه لبنانی، افزود: قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس فوری در غزه، انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را نشان می‌دهد، اما عملا منعکس کننده هیچ اقدام عملی نخواهد بود.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک و همپیمان هستند و اختلافات آنها تاکتیکی است و روابط دو طرف راهبردی و فراتر از روابط جو بایدن و بنیامین نتانیاهو است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اضافه کرد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی نمایشی است و اختلافات علنی بین آمریکا و این رژیم به نفع نتانیاهو است که می‌خواهد بگوید تنها کسی است که قادر به مقابله با دولت بایدن است.

الهندی افزود: تصمیمات و قطعنامه‌های نهاد‌های بین‌المللی تنها زمانی که ضرورت داشته باشد و منعفت آمریکا در آن باشد، فعال‌سازی خواهد شد و اکنون منفعت این رژیم در عدم فعال‌سازی آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرای اسرائیلی برگ برنده مقاومت هستند و دشمن صهیونیستی می‌خواهد با کمترین هزینه آنها را آزاد کند، گفت: مقاومت در جریان مذاکرات انعطاف و نرمش زیادی از خود نشان داد، اما نتانیاهو مانع از هرگونه پیشرفت شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد
  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی | درخواست مهم محمد الضیف از جهان اسلام
  • کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • رمضان شریف: رژیم اسرائیل هرگز به جایگاه پیش از طوفان الاقصی باز نخواهد گشت
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند
  • متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی در غزه در گزارش سازمان ملل