Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:07:03 GMT

سنجش باید به یادگیری عمیق و پایدار منجر شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۹۰۳

سنجش باید به یادگیری عمیق و پایدار منجر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در دیدار با مدیران و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: آموزش و پرورش فرا وزارتخانه ای است که به دلیل گستره زیاد و حجیم بودن، نهادینه کردن فرهنگ سازمانی با هدف همگرایی و هم سویی کارکنان آن بسیار اهمیت دارد و باعث کاهش تضادها و فاصله صف تا ستاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سنجش را بسیار حساس و دارای اهمیت ویژه برای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: حرمت آموزش و پرورش باید در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی حفظ شود لذا  کار در این مرکز مانند ساعت دارای چهار ویژگی؛ دقت، هماهنگی بین اجزا، شفافیت و نگاه رو به جلو است.

حسینی از طرح ۶۶۲  ماده امتحانی دوره های مختلف تحصیلی در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: برخورداری از روایی، قوه تمیز بودن و ضریب دشواری از ویژگی های سوال استاندارد است لذا طراحان سؤال باید آموزش‌های لازم در این خصوص را فراگیرند.

وی سنجش برای یادگیری را اصلی‌ترین استراتژی مرکز سنجش توصیف و عنوان کرد: سنجش باید برای پایدار کردن و عمق بخشیدن به یادگیری باشد لذا برخی آزمون ها این هدف را محقق نمی کنند و باید اصلاح شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش وجود نظام جامع ارزیابی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای نظام جامع ارزیابی و نظارت برای ارتقای کیفیت آموزشی لازم است و تحلیل آن باید همواره روی میز مدیران وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل بانک اطلاعات سوال بسیار مهم و در ارزیابی کیفی موثر است و باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی امتحانات باید جایگزین روش سنتی شود، همچنین ارسال الکترونیکی سوالات نیز فساد را از بین می برد.

وی بر هماهنگی نظام جامع ارزیابی و نظارت با طرح های تدبیر، تعالی و بوم تاکید و اظهار کرد: اجرای سه برنامه فوق محتوای سند تحول را در مدارس محقق می سازد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: به دنبال حدف هستیم به صورت تدریجی و با اصلاح نظام سنجش دوره های تحصیلی هستیم.

وی بر تشکیل کمیته علمی در مرکز سنجش تاکید و اضافه کرد: در این مرکز علاوه بر آزمون ها باید از جعل مدارک نیز جلوگیری شود لذا یکپارچه سازی سامانه ها در این خصوص موثر است.

کد خبر 4701688 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت شورای شهر تهران نیروی انتظامی پیروز حناچی حج تمتع 98 پلیس راهور وضعیت معابر شهردار تهران بنیاد شهید و امور ایثارگران سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ر‌ضامراد صحرایی افزود: امروز باید یاد بگیریم به توان هم برسیم و این یک تحول شناختی است. جوهره استراتژی تمرکز است و با متمرکز شدن قوی خواهیم شد. امروز باید نقطه تمرکز ما مدرسه باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت مسأله نخست جمهوری اسلامی ایران است‌. انقلاب ما یک انقلاب تربیتی عدالت‌محور است.

صحرایی با بیان اینکه ورزش‌، مهارت‌آموزی و اردوها و... بسترهای مهمی برای انجام کار تربیتی هستند، گفت: آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی نيز گفت: بحث تنوع محیط‌های یادگیری تکلیف سند تحول بنیادین است و یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های یادگیری، محیط بازی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی اولین دوره جایزه ملی بازی با محوریت مسائل تربیتی و در راستای تنوع محیط‌های یادگیری خبر داد، گفت: بازی‌وارسازی مفاهیم تربیتی یکی از اقداماتی است که ما باید در معاونت پرورشی به جد دنبال کنیم.

وي افزود: در همین راستا هم بحث سناریوهای بازی‌محور‌ و هم فضاهای بازی‌محور در برنامه ما قرار دارد و امسال انشاالله جایزه ملی بازی را مبتنی بر مفاهیم تربیتی در محیط مدرسه، محیط اردوگاه، محیط کانون، محیط دارالقرآن و محیط‌های غیررسمی با محوریت مسائل تربیتی در معاونت پرورشی دنبال خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳
  • آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از ۵ اردیبهشت
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • تصاویر روبات‌هایی که بهتر فوتبال بازی می‌کنند!
  • تصاویر روبات‌هایی بهتر فوتبال بازی می‌کنند!
  • تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش
  • ۳۸۰۰ معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند