Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@11:19:55 GMT

تاییدی دیگر بر تاثیر تحریم ها در بخش دارو و درمان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۶۹۴۴

تاییدی دیگر بر تاثیر تحریم ها در بخش دارو و درمان

به گزارش جماران، در گزارش رادیم ملی آمریکا آمده است:  1. با تحریم های آمریکا و کندشدن جریان دسترسی به محصولات دارویی در ایران تلاش پزشکان مرکز درمانی سرطان روشنا در تهران برای درمان بیماران سرطانی این مرکز دشوارتر شده است. 2. پزشکان این مرکز اعلام کرده اند که درمان بیماران بدون برخورداری از دسترسی مستمر به تجهیزات کارامد و عرضه مطمئن دارو انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3. کمبودهای اثرگذار بر بیمارستان ها و کلینیک ها نمونه ای مخاطره آمیز از بحران اقتصادی ناشی از تحریم های ترامپ علیه ایران است. مقامات آمریکایی مدعی هستند که تحریم ها بخش دارو و پزشکی را شامل نمی شود اما کارشناسان بازرگانی می گویند محدودیت های سنگین می تواند بر تصمیمات تجاری بخش های غیرهدف تحریم ها نیز تاثیرگذار باشد. 4. مقامات دو کشور هریک، دیگری را مسئول بحران دارو در ایران می دانند. در حالی که مقامات ایرانی تحریم های بانکی را عامل کاهش واردات و افت تولید داخلی دارو می دانند، مقامات آمریکایی مانند برایان هوک مدعی هستند که فساد جاری در ایران مانع عرضه دارو و تجهیزات پزشکی به بیمارستان هاست. 5. بسیاری از متخصصان ایرانی درباره امکان نجات جان بیمارانشان نگران هستند. پزشکان مرکز روشنا با اشاره به پیشرفت ها و اکتشافات روزانه در علم پزشکی می گویند دسترسی آنها به این پیشرفت های علمی قطع شده است. به گفته پزشکان این مرکز، سایت و نشریه های پژوهشی بین المللی پزشکی دسترسی آنها را مسدود کرده و فناوری های موجود امکان به روزرسانی ندارند. 6. آنها می گویند بیشتر تجهیزات این مرکز از جمله دستگاه رادیوتراپی ساخت شرکت آمریکایی واریان مدیکال سیستم است و به دلیل تحریم ها امکان تعمیر و یا تعویض قطعات دستگاه ها وجود ندارد. در حالی که شرکت واریان به رادیو ملی آمریکا گفته فروش سیستم های درمانی سرطان به ایران ادامه دارد. 7. بسیاری از بانک های خارجی تعامل با ایران را به طور کلی متوقف کرده اند. بنابراین انتقال سرمایه یا دریافت خط اعتباری برای بخش خصوصی یا دولتی ایران دشوار شده است.  8. عدم تمایل شرکت ها و موسسات مالی برای تجارت با ایران و حتی فروش کالاهای معاف از تحریم های آمریکا به کمبود دارو در ایران دامن زده است. 9. این مساله فقط به بانک و شرکت ها محدود نمی شود، شرکت های ترابری و سایر شرکت های زنجیره عرضه دارو نیز به دلیل تحریم ها مایل به تعامل با ایران نیستند چرا که نگران این هستند که خود را در معرض ریسکی قرار بدهند که ارزش بهای آن را ندارد. 10. به گزارش اندیشکده شورای آتلانتیک در ماه مارس، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت های دارویی را که مقدار کمی تجهیزات پزشکی به ایران فروخته بودند تحت پیگرد قانونی قرار دادند که این مساله تاثیر بازدارنده بر سایر شرکت های طرف تجاری آمریکا داشت.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر دارو تحریم تروریسم اقتصادی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر

  به گزارش­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­حنان حسن بلخی افزود:­ ­اگر یک بیماری واگیر در کشوری شیوع یابد به سایر مناطق نشر پیدا خواهد کرد و مشکل‌آفرین خواهد بود. وی ادامه داد: آنچه که در سازمان جهانی بهداشت به عنوان اولین و مهم‌ترین موضوع در کشور‌های عضو اهمیت دارد، حصول اطمینان از سلامت شهروندان خودشان است. همچنین کمک‌های علمی و نوآوری با شرکت در برنامه‌های نوآوری و علمی سازمان جهانی بهداشت اهمیت بالایی دارد. حنان حسن بلخی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم پایه و توانایی‌های درمانی پیشرفت مناسبی داشته است. اما مهم‌ترین مسئله تلفیق آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات در ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. همچنین ایجاد دسترسی به مناطق دور افتاده و روستایی و همچنین همه استان‌های کشور از طریق نوآوری، برنامه سلامت خانواده و برنامه مدافعان سلامت بسیار مناسب و تاثیرگذار بودند. وی افزود: امیدوارم سفر‌های آتی را نیز به ایران داشته باشم تا شاهد رخداد اتفاقات مثبت در زمینه بهداشت و درمان و سلامت در جمهوری اسلامی ایران باشیم. بیماری هیچ مرزی نمی‌شناسد و باید برای تقویت سیستم سلامت تمام تلاش خود را به کار گیریم و در این راستا باید پیشرفت در زمینه سلامت در تمام کشور‌های عضو رخ دهد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر