Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@07:39:02 GMT

آغاز سیزدهمین همایش زنگ تفریح دانشگاه شیراز

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۷۰۹۱

آغاز سیزدهمین همایش زنگ تفریح دانشگاه شیراز

دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه شیراز، یکشنبه ۳ شهریورماه در حاشیه آیین گشایش این همایش در جمع خبرنگاران گفت: همایش زنگ تفریح از سال ۸۶ در قالب ایده‌ای که دانشجویان بخش کامپیوتر دانشگاه شیراز ارائه کردند، شکل گرفت و از همان سال به‌صورت مستمر برگزار شده است.

علی شاهچراغیان عنوان کرد: سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح به ریاست علی حمزه، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری دانشگاه شیراز برگزار می‌شود که دانش‌آموزان در این همایش با رشته‌های مختلف دانشگاهی آشنا می‌شوند و تلاش تیم اجرایی  نیز این بوده است که محتوای رشته‌ها به آن‌ها شناسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغیان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها در حوزه‌های علمی توضیح داد: علاوه بر این کارگاه‌های علمی، کارگاه‌ مهارت‌های اجتماعی با موضوع تعیین شغل و رشته یا مهاجرت نیز در حاشیه این برنامه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش در سال جاری با مدت ۵ روز برگزار می‌شود، تعداد شرکت‌کنندگان در این برنامه را ۵۰۰ دانش‌آموز اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است و جز فارس، از استان‌های اصفهان، تهران و مازندران میهمان دانشگاه شیراز هستند.

شاهچراغیان درباره نحوه دعوت از این دانش‌آموزان گفت: در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری در تمام مدارس مقطع متوسطه دوم حضور یافتیم. پس از معرفی همایش ۱۳۰۰ نفر برای شرکت در آن نام‌نویسی کردند که از این میان ۵۰۰ نفر براساس نمره آزمون‌های روانشناسی و مهارتی برگزیده شدند.

وی تعداد کارگاه‌های برگزارشده در این همایش را ۷۰ کارگاه علمی و ۹۰ کارگاه مسابقه برشمرد و اعلام کرد: دانش‌آموزان باید دستکم در ۱۴ کارگاه شامل ۶ کارگاه علمی، ۷ کارگاه مسابقه و یک کارگاه زنگ گفت‌وگو حضور یابند.

نائب دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه شیراز نیز در جمع خبرنگاران گفت: تمام عوامل اجرایی همایش از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دولتی، آزاد، پیام نور و... هستند.

یاسمن شیرعلی تعداد نیروهای کادر اجرایی را ۹۰ نفر در قالب ۲۰ کمیته تخصصی اعلام کرد و افزود: معرفی رشته‌های دانشگاهی به دانش‌آموزان و قرار گرفتن آنها در محیط دانشگاه مهم‌ترین هدف برگزاری همایش زنگ تفریح است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در ۵۰ تیم ۱۰ نفره دسته‌بندی شدند، اظهار کرد: ۳۳۷ نفر از آنها دختر و ۱۶۷ نفر پسر هستند.

به گفته این مسئول دانش‌آموزان در قالب این تیم‌هایی با چالش‌ مواجه می‌شوند که باید با همفکری، تمرکز بر هدف و کار گروهی این چالش‌ها را رفع کنند.

شیرعلی با بیان اینکه امسال معاونت توسعه و نوآوری در همایش ایجاد شده است، عنوان کرد: تولید محتوای همایش زیر نظر این معاونت صورت می‌گیرد و با توجه به اهمیت محیط زیست و صیانت از آن امسال نشریه کاغذی به نشریه الکترونیک تبدیل شد و همچنین لیوان‌های یک بار مصرف حذف و لیوان تاشو که یادآور زمان کودکی است، جایگزین شد.

همایش زنگ تفریح در دانشگاه ویژه دانش‌آموزان پایه‌های هشتم تا یازدهم طراحی شده است و برای دانش‌آموزان سال آخر نیست.

 سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه شیراز از ۳ تا ۷ شهریور ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر برپا خواهد بود.

۹۸۸۵ / 1876 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر الکترونیک دانش آموز دانش آموزان فناوری محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی

مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان در کرمانشاه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان و تبیین الگوی پیشرفت و دستاوردهای فناوران و دانش‌بنیان‌ها با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

مسلم حدیدی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه این برنامهد یک اقدام مشترک بین جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش است اظهار داشت: کار ما در جهاد دانشگاهی مأموریت‌گرا است و به همیشه به دنبال کار ویژه و خاص برای حل مسائل استان هستیم.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به هر میزان برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم سبب اتفاقات خوب می‌شود عنوان کرد: منشأ اقدامات خوب و حتی مشکلات موجود در جامعه آموزش و پرورش است و چنانچه ضعیف عمل شود آینده دچار مشکل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح راهیان پیشرفت دانش‌آموزی با عنوان طرح شهید نوروزنژاد طراحی شده است گفت: در این تفاهم‌نامه 9 بند کاری تعریف شده که تلاش شده با اجرایی شدن آن اتفاقات مناسبی در استان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در دی ماه سال گذشته منعقد شد افزود: ساحت 6 گانه‌ای که در آموزش و پرورش مدنظر است روی تعلیم و تربیت، کارآفرینی و فرهنگ‌سازی تأکید دارد و هشت بندی که به عنوان مبنای فعالیت مورد توجه قرار گرفته در این ساحت‌ها بوده است و تلاش شده الگوی ما مبتنی بر این ساحت 6 گانه باشد.

حدیدی با بیان اینکه بر این اساس هشت موضوع کاری تعریف شد عنوان کرد: نخستین اقدام راهیان پیشرفت بود زیرا فرهنگیان و دانش‌آموزان اطلاعات آنچنانی از دستاوردهای استان و کشور نداشتند در حالی که به طور نمونه بزرگترین برج فناوری کشور در استان کرمانشاه قرار دارد و 330 واحد فناور تحت نظر پارک هستند و 71 واحد در این برج مستقر هستند و 20 محصول فناورانه منحصر به فرد در کشور توسط این واحدها تولید می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: گام بعدی رویداد کارآفرینی نیشتمان بود و این واژه مخفف نوآوری، یادگیری و شناخت است اما به زبان کردی به معنای سرزمین است و در این رویداد به دانش‌آموزان کمک می‌شود در عرصه کارآفرینی فرهنگ کسب و کار را بیاموزند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات استان کرمانشاه فرهنگ کار است افزود: در کرمانشاه شغل بسیار است اما ضعف در فرهنگ کار مشکلاتی را ایجاد می‌کند و در کمیته مشترک تصمیم گرفته شد در تابستان سه رویداد و کارگاه کارآفرینی و فرهنگ کار برای فرهنگیان برگزار شود و از ابتدای سال تحصیلی راهبر دانش‌آموزان شوند.

حدیدی با اشاره به اینکه گام بعدی برگزاری مناظرات دانش‌آموزی است عنوان کرد: برای دستیابی به حق و حقوق نیازی به جر و بحث نیست بلکه با مستند صحبت کردن و رویکرد علمی می‌توان به این هدف دست یافت و با توجه به موفقیت حاصل شده در زمینه مناظرات دانشجویی تلاش می‌شود از مهر ماه امسال در حوزه دانش‌آموزی اجرا شود که علاوه بر افزایش سطح تاب‌آوری بین دانش‌آموزان، الگوی موفقی برای سراسر کشور خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گام بعدی را مرکز شتابدهی شغلی عنوان کرد و گفت: در این زمینه زنجیره ارزش جدید در کشور ایجاد شد و از واحدهای فناور برای آموزش و جذب کمک گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه خلأیی که در استان وجود دارد الگوی مسابقات جهانی و فرهنگ‌هایی از طریق برگزاری مسابقات است و باید روی آن متمرکز شویم افزود: تصمیم گرفته شد در برگزاری مسابقات فرهنگی الگوهای خود را به صورت مشترک پیاده سازی کنیم تا بتواند یک رشد فکری و علمی در حوزه دانش‌آموزی داشته باشد.

حدیدی با بیان اینکه در گام بعدی تولید محتوا انجام شد عنوان کرد: نرم افزار شاد آموزش و پرورش بستر مناسبی برای ارائه الگوی کاری از نظر سلامت، فرهنگ حجاب و سایر ساختارها در قالب موشن‌گرافی انیمیشن و تولید محتوا است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به طرح سفیران علمی گفت: ارتباط آموزش و پرورش با بدنه زیست بوم کارآفرینی باید برقرار می‌شد و به همین دلیل باید یک نفر در مدرسه آن راه راهبری می‌کرد و مدیر یا هر کسی در مدرسه به عنوان سفیر و چند نفر از دانش‌آموزان به عنوان جهادیار انتخاب می‌شوند و در این روش از ظرفیت مردم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اندیشکده امید و آینده کار ارزشمندی است افزود: در جهاد دانشگاهی مرکز هم‌اندیشی استان راه‌اندازی شده  که به طور مجدد در حال احیا است و می‌تواند بستری باشد که با کمک دانش‌آموزان و فرهنگیان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش احصا و به صورت ویژه بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • آغاز پویش دانش‌آموزی «عطر اردیبهشت ۳ » در کرمان 
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم
  • اردوی هلال احمر کشور در زنجان آغاز شد
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس