Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردل امیری نژاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برخی از ترکیبات و طعم این غذاها بومی و محلی است و در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای ثبت آنها پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: در هفته گذشته با شعار معرفی غذاهای محلی آستارا، چهار نفر از کوهنوردان این شهرستان، قله پنج هزار و ۶۱۰ متری دماوند و چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان را فتح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره های مختلف، گامی موثر جهت معرفی غذاهای محلی است و تاکنون در آستارا چند جشنواره و نمایشگاه غذاهای محلی برگزار شده است. 

امیری نژاد اضافه کرد: غذاهای محلی نقش عمده ای در معرفی فرهنگ بومی منطقه دارند و معرفی آنها از طریق رسانه ها، باعث کاسته شدن گرایش مردم به غذاهای آماده می شود. 

وی اظهار کرد: شهرت برخی غذاهای محلی آستارا نظیر لونگی ماهی سفید و لونگی جوجه محلی باعث پخت آنها در غذاخوری های بین راهی برای گردشگران شده است. 

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ۱۷۰ نوع غذای محلی را در این استان شناسایی کرده و بخش قابل توجهی از آنها به شهرستان آستارا مربوط است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، با جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری و ۲۶ واحد پذیرایی بین راهی در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان گیلان برنامه های فرهنگی جاذبه های طبیعی دماوند صنایع دستی و گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی که روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در کنار سد شهدای تازه شهر در روستای گردشگری نظرآباد برگزار شد، مربیان کانون  سلماس برای کودکان برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا کردند.

 کاغذ و تا، کاردستی و نقاشی از فعالیت های اجرایی کانون در این جشنواره بود که با هدف نشاط آفرینی، با استقبال بی نظیر کودکان و خانواده های آنها همراه بود.

این جشنواره با هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری سلماس با استقبال پر شور مردم و با برنامه های متنوع و مفرحی همچون نمایشگاه صنایع دستی،  جشنواره غذا، موسیقی های محلی، بازی های بومی و محلی و با حضور ذبیح اله کاظمی فرماندار، مسئولین و جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان