Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمدرضا میرزایی روز یکشنبه درباره جایگاه پزشکان عمومی در نظام سلامت افزود: پزشکان عمومی به عنوان موثرترین عضو نظام سلامت، نقش راهبردی و کلیدی در ارتقای سطح سلامتی جامعه دارند.  پزشک عمومی یا پزشک خانواده، نقش محوری در ارائه خدمات پیشگیری و مراقبتی از بدو تولد تا زمان مرگ افراد را دارد و بی‌شک با استمرار مراقبت‌ها می‌تواند مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر را به شدت در جامعه کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته که از نظام سلامت مناسب و مقبولی برخوردارند، اولین تماس بیمار با پزشک عمومی یا پزشک خانواده است، ولی متاسفانه در کشور ما مردم بدون رعایت سطح بندی خدمات، تمایل به مراجعه به پزشکان متخصص و فوق تخصص دارند، در حالی که پزشک عمومی با تشخیص اولیه و درمان سرپایی بیمار، هزینه‌های مازاد سازمان‌های بیمه‌گر و پرداخت از جیب مردم را کاهش می‌دهد و در صورت نیاز بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: پزشک عمومی بر اساس نیازهای بیمار مسئول تامین مراقبت‌های مستمر و طولانی مدت است و به عنوان مدیر سلامت بیمار با همکاری و تعامل سایر صاحبان حرف پزشکی و پیراپزشکی خدمات مناسب را با کمترین هزینه در اختیار آنان می‌گذارد.

وی ادامه داد: پزشک عمومی یا پزشک خانواده با افراد و مشکلات آنها در متن شرایط  زندگی سروکار داشته و نقطه شروع مناسبی برای پیگیری فرآیند بیماری و تعیین بهترین روش درمانی و ارائه خدمات مراقبتی است.  در شرایط کنونی کشور بهترین راه برون رفت از معضلات پیچیده نظام سلامت اجرای برنامه پزشکی خانواده در جمعیت شهری کشور و بها دادن به نقش و جایگاه پزشکان عمومی از سوی وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر پایه است.

میرزایی اظهار داشت: یکی از دلایل اجرای برنامه پزشکی خانواده، ارتقای جایگاه پزشکان عمومی و نقش موثر آنان در پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر بوده است. همچنین باید با افتخار بیان کرد که پزشکان خانواده استان‌های فارس و مازندران در ۶ سال گذشته نقش فعال و موثر خود را در این دو استان ثابت کردند و امیدواریم با حمایت جدی ستاد ملی و سرمایه‌گذاری دولت بتوان برنامه پزشکی خانواده دو استان را با انجام اصلاحات در دستورالعمل آن برای بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر کشور نیز اجرا کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح پزشک خانواده نظام ارجاع الکترونیک پزشک خانواده بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تعرفه‌های پزشکی را ابلاغ کرد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ تعرفه‌های پزشکی از سوی هیئت دولت خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پدرام پاک آیین؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ تعرفه‌های پزشکی از سوی هیئت دولت خبر داد و اظهار کرد:‌ بیشترین افزایش تعرفه خدمات درمانی، تشخیصی و پزشکی با هدف تأمین هزینه‌های مراکز درمانی و ماندگاری پزشکان برای سال 1403  صورت گرفته که اعم از هزینه‌های خدمات بیمارستانی و سهم پزشکان است.

تعرفه‌ خدمات پزشکی 1403 تصویب شد

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: محاسبه تعرفه خدمات درمانی و تصویب آن در دولت با رویکرد تعادلی مبنی بر حمایت از سبد معیشتی مردم، تأمین حق  جامعه در دسترسی آسان و ارزان به خدمات درمان و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، جزئیات نرخ حق ویزیت پزشکان و تعرفه خدمات تشخیصی - درمانی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳؛ پزشک عمومی ۱۲۶ و فوق تخصص ۲۴۱ هزار تومان
  • جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد
  • دولت تعرفه‌های پزشکی را ابلاغ کرد
  • تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد
  • بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • ۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده