Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تدوین سند جامع محصولات استراتژیک خراسان جنوبی پیگیری می‌شود گفت: درآمد و ارزش اقتصادی محصولات استراتژیک استان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در نخستین همایش ملی عناب استان اظهار داشت: بازگشایی بازارچه‌های تعطیل از اولویت‌های جدی استان در حوزه توسعه صادرات بین‌الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خراسان جنوبی استانی محروم نیست و از نعمت‌های معدنی و انرژی‌های تجدیدپذیر و محصولات استراتژیک برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته صادرات از مرز ماهیرود خراسان جنوبی به افغانستان 3 میلیارد دلار بوده است افزود: بیش از 60 اثر طبیعی ملی در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

مجوز 6 شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی در کشور اخذ شددرخواست دبیر مجمع بین‌المجالس آسیایی برای معرفی خراسان جنوبی به عنوان قطب ملی عناب‌10 فراورده فراسودمند عناب در خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

معتمدیان با بیان اینکه بیش از یک هزار و 500 نوع آثار ملی در میراث فرهنگی استان شناسایی شده است تصریح کرد: بیش از 97 درصد عناب کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: باید محصولات استراتژیک استان فرآوری و از خام فروشی آن جلوگیری شود که امروز متاسفانه عناب در استان به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با خام فروشی محصولات مختلف استان مانند عناب بیشتر سود و عواید این محصولات به جیب دلالان می‌رسد و کشاورزان بی نصیب می‌مانند.

معتمدیان با بیان اینکه تدوین سند جامع محصولات استراتژیک خراسان جنوبی پیگیری می‌شود اظهار داشت: درآمد و ارزش اقتصادی محصولات استراتژیک استان یک هزار و 700 میلیارد تومان است.

گفتنی است در پایان این همایش از تمبر عناب و کتاب عناب (از کاشت تا فرآوری) با حضور مسئولان استانی و کشوری رونمایی شده و از هشت مقاله برگزیده نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی. چتر باران و سیلاب در خراسان جنوبی از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال استان گسترده شد.

باران‌هایی که از روز گذشته جَو استان را تحت تاثیر قرار داده از عصر امروز به اوج رسید به طوری که جانی تازه به رودخانه‌های فصلی بخشید و البته در برخی مناطق سیل هم به راه انداخت.

تهیه کننده: زهرا فلاحی نسب
تدوینگر: حمید خراشادیزاده
نریتور: فرزانه مولایی

 

                                                                          کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران