Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@10:59:51 GMT

حمایت ترامپ از تماس فرانسه و ژاپن با ایران

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۷۵۱۹

خرداد؛ دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست گروه هفت در جنوب غرب فرانسه بسر می برد ؛ روز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با " ابه شینزو " نخست وزیر ژاپن از نزدیکی (تماس) کشورهای فرانسه و ژاپن با ایران حمایت کرد.
این کنفرانس خبری امروز پس از ملاقات دوجانبه ترامپ و آبه شینزو در شهر ساحلی " بیاریتز " در فرانسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه تلویزیونی سی ان ان به طور زنده و مستقیم لحظاتی از این کنفرانس خبری را پخش کرد که در آن دونالد ترامپ گفت که در جریان ضیافت شام شب گذشته که همه رهبران گروه هفت حضور داشتند ؛ طرفین درباره موضوعاتی نظیر ایران ؛ چین و تجارت بحث و تبادل نظر کرده اند.
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه مشترک گروه ۷ در مورد تماس مکرون با ایران به نیابت از این گروه را تائید می کنید؟ گفت: نه. بحثی در این مورد نکرده ام.
وی با حمایت از تماس فرانسه و ژاپن با ایران گفت:  اگر می خواهند ، مذاکره کنند می توانند گفت و گو کنند.
هنوز ( تا زمان انتشار این خبر ) جزییات بیشتری از کنفرانس خبری مشترک دونالد ترامپ و آبه شینزو منتشر نشده است.
پیش از این رسانه های ژاپنی گزارش داده بودند که شینزو آبه نخست وزیر این کشور در جریان نشست گروه هفت در فرانسه بر عزم توکیو برای ادامه تلاش های دیپلماتیک درباره ایران تاکید کرده است.
چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه ۷» روز گذشته (شنبه) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه آغاز بکار کرد.
ریاست اجلاس «گروه ۷» را که از ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.
انتظار می رود این نشست به دلیل اختلافات بین ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مورد موضوعاتی مانند تجارت آزاد، ایران و تغییرات آب و هوا بدون بیانیه نهایی پایان یابد. برچسب ها: ترامپ ، فرانسه ، ژاپن ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ فرانسه ژاپن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد

مقام‌های قضایی فرانسه یک سیاستمدار این کشور را به دلیل آنکه عملیات «طوفان الاقصی» از سوی جنبش حماس را در راستای «مقاومت» خوانده بود مجازات کردند.

به گزارش ایسنا، دادگاهی در فرانسه یک عضو سابق شورای شهر حوزه لیون را به خاطر آنکه عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته از سوی رزمندگان جنبش حماس علیه صهیونیست‌ها را «اقدام برآمده از مقاومت» خوانده بود را محکوم به چهار ماه حبس تعلیقی کرد.

این مجازات از سوی دادگاه شهر گرونوبل فرانسه علیه «محمد مکنی» از نمایندگان حزب سوسیالیست فرانسه و عضو سابق شورای شهر «اشیرول» واقع در حوزه لیون ارائه شده و قاضی دادگاه او را به «حمایت از تروریسم» متهم کرد.

عضویت مکنی مدتی پیش به خاطر محاکمه قضایی توسط اکثریت اعضای شورای شهر مذکور معلق شد اما با این وجود دادگاه برای او حکم ممنوعیت تصدی مناصب سیاسی را صادر نکرد.

مکنی با تاکید بر اینکه صحبت‌هایش درباره عملیات طوفان الاقصی را پس نمی‌گیرد، هنگام خروج از داگاه خود را بی‌گناه دانسته و متعهد به تلاش برای تجدید نظر در حکم مجازاتش شد.

او ساعاتی بعد از اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) با انتشار پستی به زبان‌های عربی و فرانسوی تاکید کرد: «هر کسی که باد بکارد طوفان درو می‌کند و اهانت و تکبر بدون مجازات باقی نخواهد ماند.»

او اضافه کرد که این عملیات «به وضوح یک اقدام برآمده از مقاومت» بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • هلال احمر درسال جدید با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد
  • روز جهانی قدس امسال با شعار «طوفان الاحرار» برگزار می‌شود
  • المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند
  • گریه‌های شدید وینیسیوس در کنفرانس خبری جهان را تکان داد + ویدئو
  • اشک ریختن وینیسیوس در کنفرانس خبری برزیل پس از سوال خبرنگار در رابطه با نژاد پرستی / فیلم
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس