Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهره‌برداری از این ایل‌راه‌ها چهار میلیارد و ١٠٠ میلیون ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این راه‌ها، خانوارهای عشایری در شهرستان‌های ماکو، چالدران، ارومیه، شاهین‌دژ، میاندوآب، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد و نقده از راه‌های مناسب برای تردد برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با هدف بهبود راه‌های ارتباطی عشایری و برای اجرای طرح‌های مرمت و بازسازی مسیرهای ارتباطی عشایر امسال ۱٢ میلیارد و ٩٣۵ میلیون ریال تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به عشایر دارد، ادامه داد: بهبود وضعیت ایل‌راه‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های اداره کل امور عشایر آذربایجان‌غربی است که با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌شود.
سرپرست اداره کل امور عشایر آذربایجان‌غربی بیان کرد: ساماندهی این مسیرها می‌تواند در کمک به عشایر برای کوچ آسان‌تر به ییلاق و قشلاق بسیار مؤثر باشد.
«بهادری»، بیان کرد: احداث ٢٩ مورد آبشخور با ٢ میلیارد و ١٨٠ میلیون ریال هزینه، ١۵ مورد آبرسانی با ٢ میلیارد ریال هزینه، تامین ٢۵ مورد تانکر آب با ٢ میلیارد و ٢۵٠ میلیون ریال و یک مورد آبرسانی سیار با هزینه ٨۵٠ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است که برای رفاه بیشتر عشایر در سطح مناطق مختلف استان انجام شده‌ است.
وی ادامه داد: عشایر این استان با  وجود امکانات محدود، نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین‌دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.
۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ آذربایجان‌غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و حدود ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۱۶ شهرستان استان دارای عشایر و ۳۳۶ روستا نیز ویژه عشایر است.
۹‪۹۱۸/۶۱۸۵/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی استان کشور اقتصاد مقاومتی استان عشایر قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده‌های عشایری شهرستان گچساران در بارش‌های سیل آسای اخیر دچار خسارت شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران، اظهار داشت: بارش‌های سیل‌آسا خسارت زیادی به بخش‌های مختلف در استان وارد کرد اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی با بیان اینکه سیلاب به بخش کشاورزی استان و همچنین راه‌ها خسارت وارد کرد، عنوان کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده به استان هستیم.

احمدزاده با بیان اینکه جاده‌های عشایری در سیلاب خسارت زیادی دیدند، افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 100 کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که 60 درصد آن در بارش سیل آسای گذشته دچار خسارات شده و عبور و مرور را برای کشاورزان با مشکل مواجه کرده است که نیاز به بازگشایی دارند.

احمدزاده بیان کرد: بیش از 5 هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه بهسازی و ایمن سازی شود.

وی به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و 600 میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سهم آلایندگی نفت 80 میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

احمدزاده با اشاره به اینکه عشایر مشکلاتی اعم از راه، عدم آنتن دهی تلفن همراه و تامین آب شرب در فصول کم بارش داشتند، گفت: تلاش می‌شود تا مشکلات مردم با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • فعالیت ۲٠٠ آشپزخانه همزمان با ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی