Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی به مناسبت هفته دولت، با اشاره به اینکه بخش آموزش عالی کشور از بخش‌های مهم کشور است، اظهار کرد: در دو سال گذشته همکاران ما در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تلاش زیادی برای ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش صنعت و تولید کشور و توسعه و ارتقای پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور انجام داده‌اند که این پارک‌ها به سطح انتقال دانش و فناوری به سطح جامعه کمک شایانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر تلاش مستمری که از گذشته بوده و همچنان در وزارت علوم در جریان است، گفت: همکاران دانشگاهی سراسر کشور برای ارائه خدمات آموزشی باکیفیت، پژوهش‌های مؤثر، مفید و انتقال دانش و فناوری با هدف بهبود شرایط زندگی مردم و توسعه اقتصادی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

وزیر علوم افزود: برای توسعه اقتصادی و اجتماعی برنامه‌های زیادی از جمله کیفی‌سازی آموزش عالی، تجدیدنظر در سرفصل درس‌ها، توجه ویژه به کیفیت علمی در گزینش استادان و ارتقا و ترفیع اعضای هیئت‌ علمی که نتیجه فعالیتشان به سمت پژوهش‌های کاربردی است، تنظیم‌شده و در حال اجرا است.

غلامی درباره ارتباط دانشگاه با جامعه گفت: در دو سال گذشته تلاش‌ هایی در حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم و دانشگاه‌ها صورت گرفته تا استادان از طریق تحقیقات علمی و پایان‌نامه‌هایی که برای حل مشکلات جامعه تالیف شده است نقش پررنگ‌تر خود را نشان داده‌اند و در این رابطه روند بسیار خوبی با بسته شدن قراردادهای متعدد بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت در حال انجام است و سایت وزارت علوم مرتب اکتشاف و اختراعات دانشگاه‌ها را منتشر می‌کند به‌طوری‌که رسانه‌های دیگر هم این اخبار را منعکس می‌کنند.

انتهای پیام/

31 / 320 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصور غلامی آموزش عالی کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فناوری منصور غلامی آموزش عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.

افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

او اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.

یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.

در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت