Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@12:18:55 GMT

عطار نیشابوری ثبت جهانی می شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۷۶۸۱

عطار نیشابوری ثبت جهانی می شود

با توجه به جایگاه و شخصیت عطار نیشابوری، این شاعر و عارف بزرگ، ثبت جهانی می شود.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو ایران ‌گفت: تاکنون ۳۵ تن از مشاهیر کشور را در فهرست آثار یونسکو به ثبت جهانی رسانده‌ایم.
عبد المهدی مستکین با اشاره به اینکه اکنون جزو سه کشور جهان در حوزه ثبت بیشترین تعداد از مشاهیر هستیم، افزود: وقتی ثبت مشاهیر اتفاق می‌افتد، ترویج آموزه‌ها و تفکرات آنها نیز مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که شیخ شهاب‌الدین سهروردی را ثبت جهانی کردیم، فقط تعدادی از خواص او را می‌شناختند اما اکنون حدود هشت جلد کتاب و کتاب‌هایی برای کودکان با محوریت تفکر سهروردی منتشر و چندین همایش برگزار شده است.
وی ادامه داد: همچنین وقتی یک اثر ثبت جهانی می‌شود کشورهای مختلف این امکان را دارند تا به صورت مشترک وارد پرونده ثبت شوند. این اشتراک، گفتگوی میان فرهنگی را رقم می‌زند در این میان شاهد حضور چندین کشور در طرحهای ثبت جهانی مشاهیر ایران هستیم.
مستکین با بیان اینکه حدود سه شخصیت ممتاز و برجسته از مشاهیر ایران را در لیست قرار داده‌ایم تا به ثبت جهانی برسد، خاطرنشان کرد: از آن جمله می‌توان به فریدالدین عطار نیشابوری و ابوریحان بیرونی اشاره داشت که به زودی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه منافقین آغاز شد

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • اندی کول و جان تری به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس اضافه شدند
  • رسمی؛ دو اسطوره منچستریونایتد و چلسی به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس اضافه شدند
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • بازآفرینی تصویر عطار نیشابوری توسط عمار تفتی
  • تشکیل هیئت بین‌المللی حمایت از « راشد الغنوشی»
  • انتصاب سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه
  • شخصیت‌های منفی، اما قهرمان قصه‌های غربی (فیلم)