Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اعتراض ۳۲ نماینده از علیرضا رحیمی به جهت سوال وی از وزیر دفاع گفت: در جریان رسیدگی موضوع در کمیسیون، سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رئیسه مجلس رد و صلاحیت وی برای ادامه کار در این هیات تایید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «غلامرضا کاتب» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی مجلس هنگامی که ۲۵ نفر از نمایندگان نسبت به عملکرد یک نفر یا اعضای هیات رئیسه اعتراض داشته باشند، می‌توانند تقاضای سلب عضویت فرد مورد نظر در هیات رئیسه را مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: علیرضا رحیمی درخصوص انتشار فیلم اعترافات و مستند مربوط به دو تابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی از سوی کریمی قدوسی که پیش از این توسط سازمان اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش بود، از وزیر دفاع سوال کرد، در همین راستا ۳۲ نفر از نمایندگان مجلس تقاضای سلب عضویت وی را به کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس ارائه کردند.

 

کاتب افزود: نمایندگان معترض اذعان داشتند که سوال مذکور به وزیر دفاع مرتبط نبوده و چرا رحیمی با علم به اینکه عضو هیات رئیسه مجلس هستند، این سوال را برخلاف آئین‌نامه داخلی مجلس مطرح کردند، از لحاظ محتوایی نیز ۳۲ نماینده اظهاراتی را عنوان کردند و یادآور شدند که سوال مربوط به سپاه پاسداران به حاکمیت مرتبط است و قابل طرح در مجلس نیست.

 

رئس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس یادآور شد: کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس بر اساس قانون، هیات رسیدگی به اعتراضات را با حضور همه روسای کمیسیون‌ها و اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در دو جلسه تشکیل دادیم. نمایندگان معترض نظرات خود را مطرح کردند و آقای رحیمی نیز به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس دفاعیات خود را بیان کرد.

 

وی تصریح کرد: در نهایت موضوع مذکور در کمیسیون به رأی گذاشته شد، بنابراین سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رئیسه مجلس رأی نیاورد لذا وی می‌تواند به عنوان عضو هیات رئیسه به فعالیت خود ادامه دهد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت عید غدیر روز جهانی مسجد شبستان یزد مراسم عمامه گذاری شیراز مساجد اردبیل روزنامه علیرضا رحیمی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت

مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دور دوم گفت : به طور قطع مردم همانند دوره نخست و حتی با قدرت بیشتری پای صندوق های رای خواهند آمد.

او ادامه داد: طبیعتا کسانی که در نامزدهایشان در دور نخست رای نیاوردند حضور پررنگی در انتخابات نخواهند داشت.

شاکری با اشاره به ترکیب هیات رئیسه مجلس آتی افزود: قطعا رای نمایندگان در فراکسیون نیروهای انقلاب نقش بسزایی در شکل گیری هیات رئیسه مجلس دارد.

دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: معتقدم که دو جریان اصولگرای مجلس چالشی با یکدیگر ندارند و حدس میزنم که هیات رئیسه نیز ترکیبی از دو جناح اصولگرایی خواهد داشت.

او ادامه داد: نباید این تصور شکل بگیرد که جریان پیروز در هیات رییسه تمامی امور مجلس را به دست خواهد گرفت و البته ممکن است چهره جدیدی ریاست مجلس را عهده دار شود.

شاکری در پایان گفت: نباید با پیش داوری درباره مراکز قدرت مجلس فضا را متشنج  و از رسالت اصلی آن دور کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند