Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، پنجمین و آخرین نشست اعضای کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و مسئولین آموزش و پرورش شاهرود در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با حضور اعضای استانی و شهرستانی این کمیته، امام جمعه شاهرود، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئول مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان در مرکز فرهنگی رفاهی ۱۵ خرداد شاهرود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست؛ عملکرد و فعالیت مشاورین مذهبی وائمه جماعت مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بررسی و برنامه‌های سال آینده این کمیته نیز اعلام شد.
سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در این نشست اظهار کرد: شاهرود سال موفقی را در حوزه آموزش و پرورش پشت سرگذاشت؛ میزبانی مسابقات کشوری فوتسال و والیبال دختران دانش آموز و رشد ۱۰۰% رتبه‌های کشوری دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری و نیز کسب رتبه‌های متعدد دیگر در سطح کشور توسط معلمان و دانش آموزان، تأییدی بر این توفیق می‌باشد.
وی افزود: گاهی مردم در مواجه با برخی از آسیب‌های اجتماعی می‌پرسند؛ آموزش و پرورش چه کار می‌کند؟ مردم بدانند اگر آموزش و پرورش با جدیت مسائل تربیتی و اخلاقی را دنبال نمی‌کرد، آسیب‌های اجتماعی بسیار بیشتری را مشاهده می‌کردید.
موسوی خاطرنشان کرد:ضمن استقبال از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های تربیتی جامعه مانند حوزه علمیه؛ باید مراقب باشیم نقش‌های ما در مدرسه جابجا نشود، نباید در انجام مسئولیت که در مدرسه بطور قانونی تعریف شده است موازی کاری و جابجایی صورت بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود تصریح کرد: وظیفه اصلی مشاورین مذهبی در مدارس، ساخت اعتقادی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان (خداشناسی، ولایت شناسی، حجاب و ...) می‌باشد، نقش آنان با مربیان پرورشی و تربیتی مدرسه آمیخته نشود.
وی گفت: تریبون‌های ائمه محترم جماعت می‌تواند نقش مهمی در حمایت و جلب کمک‌های خیرین -از جمله خیرین نماز- داشته باشند.
موسوی ادامه داد: مشاورین مذهبی، به استحکام و تقویت روابط دانش آموزان و نوجوانان با روحانیون به عنوان ضرورت جامعه امروز، کمک کنند.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: با همکاری حوزه‌های علمیه در پی تربیت نسلی مؤمن، حقیقت جو و نواندیش هستیم.
علی اکبر خراسانی خاطر نشان کرد: امروز باید رسانه‌ها و فضای مجازی را نیز عضوی از خانواده‌ها در نظر بگیریم آنان در تربیت فرزندان اثر مستقیم دارند.
وی ادامه داد: طلاب و مشاورین مذهبی گرامی علاوه بر تخصص حوزوی، برای فعالیت در مدارس باید با مفاهیم سیاسی، اقتصادی، احتماعی و فرهنگی نیز آشنا باشند.
خراسانی تصریح کرد: روحانیون درمدرسه از سوی دانش آموزان ارزیابی می‌شوند، تک بعدی بودن روحانیون کارکرد آنان در مدرسه را کاهش می‌دهد و مشاورین مذهبی هماهنگی و تعامل نزدیک با مدیر مدرسه داشته باشند.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود نیز اظهار کرد: ارزیابی‌ها و گزارش‌های حوزه از نحوه فعالیت مشاورین و ائمه جماعات مدارس، جهت برنامه ریزی، در اختیار حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی نیز قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز تاکید کرد: امروز حوزه در کنار آموزش و پرورش دغدغه نماز و تربیت اعتقادی دانش آموزان را دارد و این همسویی به برکت انقلاب اسلامی است.
وی افزود:در مدرسه حرمت و شأن روحانیون رعایت شود و همکاری ایشان در مدرسه برابر با شرح وظایف تعریف شده آنان باشد. /files/fa/news/1398/6/3/2390808_743.jpg /files/fa/news/1398/6/3/2390809_622.jpg /files/fa/news/1398/6/3/2390810_585.jpg

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس

کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

او افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش