Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان زنجان با ۲۱ هزار و ۷۷۳ کیلومتر مربع ۱.۵ درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و در زمان حاضر از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت برخوردار است.
در سال های گذشته به ویژه در دوران دولت تدبیر و امید، شتاب توسعه در زنجان بیشتر شده است به طوری که در سال ۹۷ جزو پنج استان جذاب برای سرمایه گذاری های خارجی در کشور معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بر اساس گزارش بررسی های معاونت اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، زنجان تا پایان سال ۹۶، در پایش شاخص های امنیت سرمایه گذاری رتبه سوم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.
بر پایه ارزیابی و پایش های اتاق بازرگانی کشور نیز،  زنجان از حیت شاخص مناسب بودن محیط کسب و کار نیز از زمستان سال گذشته به رتبه سوم کشور ارتقا یافته و این جایگاه برای سال جاری نیز تدوام پیدا کرده است.

بهره برداری از چند طرح بزرگ صنعتی و کشاورزی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در استان زنجان

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری خرداد ماه امسال همراه با هیات همراه برای افتتاح چند طرح صنعتی و کشائرزی در قالب سفر یک روزه به استان زنجان آمد.

در این سفر اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده و تست واگن متروی کشور در شهرستان ابهر به بهره برداری رسید.

بزرگترین خط تولید و تست واگن مترو کشور در شرکت ایریکو به عنوان اولین شرکت تولیدی در زمینه طراحی بدنه، بورژی و ساخت واگن با برند ایرانی، است.
این خط تولید و تست واگن مترو با هدف تکمیل محصولات تولیدی در شرکت ایریکو با مجموع سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون یورو که از این میزان ۱۰۶ میلیون یورو مربوط به تست واگن مترو است، با ظرفیت تولید ۲۳۰ رام واگن مترو در یک شیفت و اشتغالزایی ۵۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم افتتاح شد.
شرکت پاک حیات با سرمایه گذاری خارجی ۴۰ میلیون یورو معادل ۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شریف ابهر از دیگر طرح هایی بود که با حضور جهانگیری به بهره بردای رسید.

با بهره برداری از این طرح که که در هفت گروه کالایی ۳۲ نوع محصول تولید می‌کند، زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر فراهم شده است.

شرکت پدیده شیمی قرن، متعلق به گروه صنعتی گلرنگ نیز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در زنجان به بهره‌برداری رسید.

واحد تولیدی پدیده شیمی قرن تولید کننده انواع مواد شوینده و بهداشتی، در شهرک صنعتی نوآوران زنجان واقع شده که با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری فرصت اشتغال برای ۲۵۰ نفر را فراهم کرده است.

با حضور معاون اول رئیس جمهوری سامانه های نوین آبیاری در یک هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان با اعتبار ۲۰۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تا کنون ۵۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان مجهز به سامانه های نوین آبیاری شده اند که تجهیز ۴ هزار و ۴۰۵ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

زنجان، دومین استان مکانیزه کشاورزی در کشور

کشاورزی در زنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بیش از ۳۰ درصد سهم اشتغال را در این استان به خود اختصاص داده است در حالی که میانگین سهم اشتغال کشوری در این بخش ۱۸ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این استان زنجان اشاره کرده و می گوید: یکی از این موفقیت‌ها افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از ۱.۳ به میزان ۱.۹۸ است و از این حیث زنجان جایگاه دوم را در کشور دارد.

وی همچنین اظهار می کند: میانگین تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری ۲۵ درصد است که این میزان در استان زنجان به ۴۳ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا در سفر رئیس جمهوری در سال ۹۳ به استان زنجان، ۲۵ هزار هکتار برای اجرای آبیاری نوین وعده داده شده بود که در حال حاضر ۱۹ هزار هکتار آن پایان یافته و اجرای طرح در ۴هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاروزی زنجان در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان می گوید: شکسته شدن رکورد تولید گندم در این استان در سال زراعی گذشته از دیگر رویدادهای مهم در حوزه کشاورزی زنجان بود، به طوری که کشاورزان استان زنجان توانستند ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت کنند، و این استان در زمینه خرید این محصول استراتژیک توانست در ردیف دوم بعد از آذربایجان شرقی قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، میزان رکورد خرید تضمینی گندم استان زنجان ۳۷۲ هزار تن در سال ۸۹ ثبت شده بود که سال گذشته با رسیدن به بیش از ۴۵۵ هزار تن، این رکورد نیز شکست.

زنجان جزو استان های با کمترین نرخ بیکاری است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان می گوید: بر اساس گزارش مرکز آمار، شمار شاغلان در این استان با افزایش نزدیک ۱۹ هزار نفری از میزان ۳۲۱ هزار و ۵۴۱ نفر در سال ۹۶ به ۳۴۰ هزار و ۴۳۹ نفر در سال ۹۷ رسید.

محمدرضا یوسفی ادامه می دهد: همچنین نرخ بیکاری استان زنجان از میزان ۱۰.۳ درصد در سال ۹۶ به ۸.۵ درصد در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.

وی اظهار می کند: نرخ مشارکت اقتصادی نیز در استان از ۴۱.۴ درصد در سال ۹۶ به میزان ۴۲.۶ درصد در سال گذشته رسید.

یوسفی به برنامه ریزی های انجام شده برای افرایش سهم بخش خدمات در اشتغال استان اشاره کرده و می گوید: در نتیجه اقدامات انجام شده، سهم اشتغال این بخش در استان از ۳۴.۳ درصد در سال ۹۶، به ۳۶.۶ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است و این جهت گیری در حوزه اشتغال همچنان در دستور کار قرار دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز به سهم اشتغال در بخش های مختلف در این استان اشاره کرد و اظهار می کند: سهم بخش کشاوزی از اشتغال استان ۳۰.۳ درصد است که این میزان در میانگین کشوری ۱۷.۷  درصد ثبت شده است.

ایرج امینی ادامه می دهد: سهم بخش صنعت در اشتغال استان ۳۰.۱ است که با میانگین ۳۳.۱ درصدی کشور فاصله چندانی ندارد.

وی اظهار می کند: سهم بخش خدمات نیز در اشتغال استان ۳۶.۶ درصد است در حالی که این رقم در میانگین کشوری ۵۰.۳درصد برآورد شده است.  

بازگشت ۲۹ واحد تولیدی در سال ۹۶ و ۱۳ واحد در سال ۹۷ به چرخه تولید در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می گوید: به‌رغم برنامه‌ریزی دشمن برای تعطیلی اقتصاد کشور ازشهریور سال گذشته تا کنون، خوشبختانه نه تنها هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد بلکه تعدادی هم در این سال‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

ناصر فغفوری ادامه می دهد: ۲۹ واحد تولیدی در سال ۹۶ و ۱۳ واحد نیز در سال ۹۷ به چرخه تولید استان بازگشتند و برای سال جاری نیز ۵ واحد هدفگذاری شده و ۴ واحد نیز در حال رایزنی برای استفاده از سرمایه راکد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار می کند: حجم سرمایه گذاری صنعتی این استان، چهار هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ بود که در سال ۹۷ با رشد ۱۴۴ درصدی به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی می گوید: ۵۹۶ فقره درخواست سرمایه گذاری در سال ۹۶ وجود داشت که این میزان با ۲۸ درصد رشد در سال گذشته به ۷۶۳ مورد رسید.

همچنین دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان نیز می گوید: سال گذشته در مجموع ۶۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال تسهیلات از سوی شبکه بانکی این استان به متقاضیان در بخش های مختلف پرداخت شد که در مقایسه با سال ۹۶، حدود ۳۸ درصد رشد داشت.

سعید محمدی دوست اظهار می کند: سال گذشته ۱۸۸ هزار و ۴۵۴ فقره تسهیلات بانکی به متقاضیان در استان پرداخت شد که تعداد پرونده‌ها نیز در مقایسه با سال ماقبل آن سه درصد افزایش پیدا کرد.

احداث و تجدید بنای ۲۰۰ پروژه در حوزه بهداشتی و درمانی زنجان

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات اساسی در حوزه های مختلف بهداشتی درمانی انجام شده است که از جمله آنها می توان به از اجرای طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی نوین سلامت برای روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ارائه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی خدماتی نوین سلامت در شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر و حاشیه نشین ها اشاره کرد.

دکتر پرویز قزلباش ادامه می دهد: راه اندازی بخش پیوند کلیه با ۱۶ تخت و تجهیز بخش IVF در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان در سال ۹۴، راه اندازی بخش اعصاب و روان با ۱۲ تخت در بیمارستان امدادی ابهر در سال ۱۳۹۴ و گسترش آن به ۳۰ تخت در سال ۱۳۹۶ و راه اندازی مرکز غربالگری سرطان سینه ( Breast ) در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر عج(در سال۱۳۹۴) از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه درمان است.

وی خاطر نشان می کند: احداث و بهره برداری از بخش رادیوتراپی در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر عج با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۶، ساخت و بهره برداری از ساختمان سی تی اسکن ۱۶ اسایس پیشرفته بیمارستان بوعلی سینا خرم دره  با صرف هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم از جمله اقدماتی است مه برای ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان در استان محقق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان می گوید: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی زنجان و استانداری زنجان در راستای اجرایی کردن اهداف طرح تحول سلات در حوزه بهداشت، احداث و تجدید بنای ۲۲۶ پروژه شامل ۱۰۰ خانه بهداشت، ۳۰ پایگاه سامت شهری، ۴۵ مرکز خدمات جامع سامت شهری و روستایی ( ۳۰ شهری - ۱۵ روستایی)، ۴۰ پانسیون پزشک، ۴ ستاد شبکه، ۵ مرکز آموزش بهورزی و آزمایشگاه و انبار دارویی و ملزومات و افتتاح و راه اندازی ۲۰۰ پروژه از ۲۲۶ پروژه مصوب تا پایان سال ۹۷از اقدامات مهم حوزه سلامت در استان بود.

برخورداری صددرصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی زنجان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به جایگاه و نقش اساسی گاز طبیعی از نظر اقتصادی و زیست محیطی از تلاش برای بهره مندی همه زنجانی ها از نعمت گاز طبیعی خبر داده و می گوید: در حال حاضر این شرکت با ارائه خدمات ۳۲۹ هزار و ۴۷۲ مشترک را در بخش های تجاری، صنعتی و خانگی تحت پوشش دارد.
سید موسی احمدلو تاکید می کند: به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش های بی وقفه مسئولان با اتصال ۲۱ شهر به شبکه گاز کشور در زمان حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان زنجان از این نعمت برخوردار هستند.
وی خاطرنشان می کند: به منظور گازرسانی به این مناطق شهری ۲ هزار و ۳۰۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان زنجان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان می گوید: تاکنون ۱۷۹ هزار و ۸۳۴ انشعاب گاز در سطح استان طراحی و نصب شده و بیش از ۳۲۶ هزار و ۶۲۶ مصرف کننده نیز در حال استفاده از خدمات گازرسانی هستند.
احمدلو اظهار می کند: از ۹۱۰ روستای دارای سکنه استان، ۷۲۳ روستا بالای۲۰ خانوار هستند که از این تعداد ۵۰۵ روستا بهره مند از گاز طبیعی هستند و عملیات گاز رسانی برای ۱۰۷ روستا ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان یادآور می شود: با اتمام گازرسانی به ۱۰۰ روستای در دست اقدام دیگر با جمعیت ۱۱ هزار و ۵۱۰ خانوار تا پایان  سال گذشته، ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان بهره مند از گاز بهره مند شدند  که این مهم مطابق با برنامه کشوری است.

راه اندازی سه نیروگاه تولید برق با ظرفیت ۷.۶ مگاوات در زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به دستاوردهای حوزه برق رسانی در این استان طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره می کند و می گوید: در این مدت سه نیروگاه تولید پراکنده برق با ظرفیت ۷.۶ مگاوات در استان راه اندازی شده است.

علیرضا علیزاده ادامه می دهد: شمار مشترکان برق نیز در استان زنجان از رقم ۳۷۹ هزار و ۹۲۴ مشترک در سال ۹۲ به ۴۴۹ هزار و ۶۷۷ مشترک تا مرداد امسال رسیده است.

وی می افزاید: هم اکمون تعداد روستاهای برخوردار از برق در این استان ۸۹۴ روستا است که این میزان در سال ۹۲، شامل ۸۸۹ روستا می شد.

علیزاده می افزاید: در حال حاضر بالغ بر ۹۸ درصد روستاها بالای ۱۰ خانوار برق دارند که ضریب آن نسبت به قبل از انقلاب ۱۲۷ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان می گوید: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ و نیم درصد جمعیت روستایی بالای هفت خانوار از مشترکان تحت پوشش این شرکت هستند.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق در استان زنجان با ۱۴ هزار و ۱۱۸ کیلومتر شبکه توزیع برق در شهرها و روستاها برای ۴۴۵ هزار و ۶۷۴ مشترک خدمات ارائه می کند.
این استان ۹ هزار و ۸۲۱ دستگاه پست برق با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاولت آمپر دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان  میزان خاموشی های برق در این استان از یک دقیقه و ۱۸ ثانیه به کمتر از یک دقیقه به ازای هر مشترک در روز کاهش یافته است.


شتاب آبرسانی به روستاهای زنجان

تامین آب آشامیدنی سالم یکی از شاخصهای مهم برخورداری مناطق روستایی و مهمترین مقوله در بخش سلامت به شمار می رود که توجه به این مساله بعداز انقلاب اسلامی در استان زنجان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اظهار می کند: هم اکنون ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان با ۶۰۱ روستا، تحت پوشش این شرکت قرار دارند.
به گفته وی، برای ۱۰۵ هزار و ۳۹۱ مشترک روستایی استان زنجان سالانه حدود ۳۵ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی سالم و بهداشتی تولید و توزیع می شود.
علیرضا جزقاسمی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهای استان زنجان را ۸۲ درصد بیان کرده و می افزاید: این رقم نسبت به میانگین کشوری از سطح بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان می گوید: آب روستاهای تحت پوشش شرکت جهت آبرسانی از ۷۰۶ منبع شامل ۳۲۲ حلقه چاه، ۲۱۰ دهنه چشمه و ۱۷۴ رشته قنات تامین و توزیع می شود.
وی خاطرنشان می کند: برای جبران کمبود آب آشامیدنی در برخی از روستاهای استان زنجان سالانه مقداری از منابع تولیدی شرکت آب و فاضلاب شهری صرف تامین آن می شود.

راه روستایی آسفالته زنجان ۱۰درصد بالاتر از میانگین کشوری است

معاون فنی مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان می گوید: در زمان حاضر میانگین راههای آسفالت شده روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان به ۷۵ درصد رسیده، در حالی که این میزان در سطح کشور ۶۵درصد است.

اصغر اسماعیلی ادامه می دهد: از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان زنجان تا پایان سال ۹۶ فقط ۳۰۰ کیلومتر بدون آسفالت بود که در این بخش ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری در آسفالت مسیرهای این مناطق هستیم.
وی خاطرنشان می کند: برنامه آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان زنجان از سال گذشته آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
به گفته معاون فنی مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان، در این استان از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی بدون آسفالت ۶۰ کیلومتر آن آسفالت شد.
اسماعیلی می افزاید: تا پایان سال آینده عملیات آسفالت ریزی ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان به پایان می رسد.
وی ادامه می دهد: اولویت تخصیص اعتبار به آسفالت راه های روستایی بر اساس تعداد خانوارهای ساکن در آن است.
معاون فنی مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان می گوید: ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی بدون آسفالت در هشت شهرستان استان است و تخصیص اعتبار برای آن، توسط کمیته های شهرستانی با توجه به سهم اعتبار هر شهرستان است.
به گزارش ایرنا، از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان زنجان ۴۰۰ کیلومتر آن راه دسترسی است و نیازی به آسفالت ندارد.
راه های روستایی مصوبی که باید در استان زنجان آسفالت شود سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که از این مقدار سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.

ثبت زنجان به عنوان شهر ملی ملیله
ثبت شهر زنجان به عنوان شهر ملی ملیله از جمله اتقاقات شیرین در سال ۹۷ بود که بار دیگر زنجان را به عنوان مهد این هنر بر سر زبان ها انداخت.
گفتتی است بنا به اظهار مسئولان سازمان میراث فرهنی کشور و استان، فرایند ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله نیز در دستور کار است و پیشرفت های خوبی در این زمینه به دست آمده است.
ملیله کاری در زنجان نیز هنر ظریف و اصیلی که با ذوق و صبر هنرمندان همچنان در این دیار زنده است.
زنجان به عنوان خاستگاه اولیه هنر ملیله کاری با قدمت و پیشینه تاریخی چند هزار ساله، هنوز نام خود را در میان بهترین های این صنعت دستی حفظ کرده و برای احیای جایگاه اصلی خود تلاش می کند.
به گزارش ایرنا، بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.
در سال ۹۷ نشان جغرافیایی برای رشته های چاقو و ملیله زنجان نیز ثبت شد. نشان جغرافیایی در صنایع دستی به منظور حفظ و حمایت از اصالت محصولات است که با آن مبدا یک کالا به قلمرو، منطقه یا ناحیه ای از کشور منتسب می شود.
به گزارش ایرنا، بعد از کشف مردان نمکی و وسایل همراهشان، مشخص شد که قدمت ساخت چاقو در زنجان به بیش از ۱۸ قرن پیش برمی‌گردد. چاقوی همراه یکی از مردان نمکی، که دسته‌ای از شاخ بز دارد، قدیمی‌ترین سند صنعت چاقوسازی در زنجان است.
همچنین زنجان در سال ۹۷ به واسطه برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری با محوریت غذا، از جمله چهار دوره جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم؛ به عنوان شهر پیشرو کشورهای عضو اکو انتخاب شد.
در اوایل سال جاری، جشنواره غذای اکو– جاده ابریشم که زنجان میزبانی آن را به عهده دارد، در قالب بیانیه نهایی نشست وزیران امور خارجه اکو در شهر دوشنبه تاجیکستان مورد تایید و شناسایی کشورهای عضو قرار گرفت.

۳۰۸۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال تاجیکستان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر