Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش بیکاری، پوشش درمانی مناسب، بهبود فضای کسب و کار، افزایش سطح زیرکشت، توسعه راهها و حمل و نقل ریلی و رونق و توسعه بخشهای دیگر از جمله دستاوردهایی است که دولت تدبیر و امید، کارنامه خوبی از خود برای مردم نصف جهان برجا گذاشته است.

در آغاز هفتمین سال فعالیت دولت تدبیر و امید اگرچه شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های متعدد هستیم، اما شرایط کلی استان نیازمند فعالیت، همگرایی، مشارکت و همکاری دستگاه های ذیربط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط استاندار اصفهان روز یکشنبه در نشست خبری در استانداری به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: هفته دولت، هفته احیای خدمتگزاری و افزایش خدمت به مردم است و این را باید مد نظر قرار داد که با روحیه تلاش و کوشش و مشارکت می توان شاهد پیشرفت بود.
عباس رضایی با اشاربه به وضعیت اقتصادی فعلی حاکم بر کشورمان اضافه کرد: هیچ وقت این شرایط اقتصادی بر کشور حاکم نبوده و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران، نه دولت به دولت بلکه شرکت به شرکت در کشور ما بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه برای گرفتن حقوق استان اصفهان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، افزود: با این وجود به شدت تلاش می  کنیم که مشکلات استان حل شود و بی شک در بدنه دولت و تمامی وزرا این روحیه وجود دارد که مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

استاندار اصفهان با تبریک روز دولت خاطرنشان کرد: یک هزار ۷۳۴ طرح در هفته دولت امسال بهره برداری و افتتاح می شود که حدود ۶۰ درصد آنها را بخش خصوصی برعهده گرفته است.

رضایی با بیان اینکه بی شک همکاری‌های بیشتر دولت و ملت با یکدیگر برای پیشرفت کشور و منطقه ضروری است، اظهارداشت: و در این رابطه باید از دل و جان مایه گذاشت.

وی شایسته سالاری و توانمندسازی نیروها را از جمله موارد با اهمیت در استان اصفهان یاد کرد و گفت: برای مثال برخی اوقات در بدنه استانداری مجبوریم که نیروهایی بیرون از مجموعه بیاوریم زیرا نیروی انسانی به اندازه کافی در استانداری وجود ندارند و مجوز جذب هم صادر نشده است.

رضایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبی در استان اصفهان گفت: در این خصوص با تلاش بسیار پیگیر خواهیم بود تا مشکلات آبی منطقه باتدبیر و همچنین تلاش بیشتر حل و فصل شود.

استاندار اصفهان آب را اصلی ترین موضوع در این استان دانست و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ها برای حل مشکلات آب استان اصفهان باید انجام شود.

وی به بیماری سالک در منطقه اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص اعتبار ملی برای معاونت بهداشت و درمان در نظر شده است و باید معاونت فوق اعتبار یاد شده را جذب کند و باید پیگیر تخصیص آن باشند تا بتوان مشکلات را حل و فصل کرد.

استاندار اصفهان هماهنگی های بیشتر دستگاه اجرایی با یکدیگر برای حل مشکلات استان را خواستار شد و در این ارتباط تاکید کرد: استانداری به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده برای رفع هرگونه مشکلات و معضلات تلاش خواهد کرد.

رضایی با قدردانی از فعالیت های اصحاب رسانه در انعکاس اخبر و رصد چالش های مختلف افزود: مشکلات بیمه خبرنگاران را پیگیری خواهیم کرد و در این راستا تا آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی منتشر خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ورزش در استان تصریح کرد: پیگیر حل مشکلات ورزش استان اصفهان هستیم و بررسی خواهیم کرد که چرا در چند سال گذشته رویدادهای ورزشی بین المللی در خور شان این منطقه برگزار نشده است.

افتتاح ۱۷۳۴ طرح در استان اصفهان در هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امسال در هفته دولت یک هزار و ۷۳۴ طرح در سطح استان اصفهان ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.
حجت الله غلامی اضافه کرد: عمده این طرح ها در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، آب، برق، راه و شهرسازی، شبکه های آبی، میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات فرهنگی، بهداشت و درمان بوده است.

وی ادامه داد: ۲۶۱ طرح ملی با اعتبار ۲۶۸ میلیارد تومان، ۱۸۵ پروژه استانی با ۱۰۲ میلیارد تومان، ۶۲۰ پروژه خصوصی و تعاونی با ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان، ۴۷۹ پروژه با مشارکت شهرداری ها با ۲۴۶ میلیارد تومان و ۱۷۱ پروژه با مشارکت دهیاری ها با ۴۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: بیشترین طرح‌ها را اصفهان کاشان و تیران و کرون به خود اختصاص می‌دهند و دیگر شهرستان‌ها نیز در این طرح ها سهیم خواهند بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در چنین روزهایی یک هزار و ۳۰۰ طرح مورد افتتاح قرار گرفت اما این میزان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

غلامی گفت: ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال ۹۸ این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٩.۵ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اعتبار پروژه های ملی به معنای استان ویژگی در این منطقه را ۳۰۶ میلیارد تومان اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

به گفته غلامی اعتبار پروژه های ملی متمرکز در استان اصفهان ۹۱۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های متوازن منطقه‌ای در استان اصفهان ۳۸۹ میلیارد تومان است، گفت: سرجمع بودجه عمرانی امسال ۲ هزار و ۱۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

غلامی بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی برای اتمام پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا تمامی طرح‌ها مشخص شده و فعالان اقتصادی می‌توانند در این عرصه فعالیت کند.

معاون استاندار تاکید کرد: گردشگری موضوعی اساسی در استان اصفهان است و خوشبختانه تمامی روستاها و شهرهای شمال شرق و جنوب و غرب استان اصفهان دارای جاذبه های متعددی گردشگری هستند.

وی با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام طرف فرانسوی حاضر به ادامه همکاری ها جهت احداث فرودگاه اصفهان نشد، اظهار داشت: در این ارتباط با فعال بخش خصوصی مذاکره شده است تا بتواند در این عرصه همکاری کند.
غلامی افزود: واگذاری ۴۰۰ هکتار از زمین های ارتش به فرودگاه انجام شده و در این راستا می توان با سرمایه‌گذاری مناسب شاهد توسعه فرودگاه اصفهان بود.

وی به برنامه‌ریزی ویژه برای ایجاد کریدور های اصلی عبور و مرور در اطراف اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه آزادراه های مختلفی در اطراف در حال انجام است و تکمیل آن می‌تواند ترافیک های مناطق جنوب و شمال اصفهان را به شدت بکاهد.

معاون عمرانی استاندار درمورد کارخانه ریسباف اصفهان نیز گفت: ارزش واقعی این ملک ۲۱۴ میلیون تومان بود که پس از رفع اختلافات بین راه و شهرسازی به عنوان خریدار و بانک ملی به عنوان فروشنده می‌توان برای واگذاری کامل آن و ایجاد موزه تخصصی انسان در آن کارهای مختلف را انجام داد.

غلامی با اشاره به جریان زاینده رود در ماه های اخیر و رونق کشت و کار در منطقه اضافه کرد: ۳۶۰ میلیارد متر مکعب آب با مسئولیت استاندار اصفهان و البته با ریسک بالا با موافقت وزارت نیرو از ابتدای سال جاری در رودخانه زاینده‌رود و همچنین به منظور کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان رها شد.

وی اعلام کرد که استانداری آمادگی دارد طرح های نیمه تمام استان اصفهان با شرایط مناسب به فعالان اقتصادی واگذار خواهند شد.

وی با اشاره به شناسایی بافت فرسوده در استان اصفهان گفت: ۱۰۷ شهر در استان اصفهان و محدوده های ناکارآمد ها شناسایی و برای آن برنامه ریزی شده است.

اصفهان به دنبال به کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصد

معاون امور هماهنگی و سرمایه‌گذاری استان اصفهان گفت: در سه ماه نخست سال گذشته نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۴.۱ درصد بود این میزان در مدت مشابه امسال به ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد.

حسن قاضی عسگر ادامه داد: به دنبال این هستیم که این میزان را در سال جاری تک رقمی و به زیر ۵ درصد برسانیم.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از بخش های مختلف صنعتی و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در این راستا تأسیس شهرک نساجی و پوشاک و لباس از اولویت های استان اصفهان به شمار می رود و در این راستا در اصفهان و کاشان قابلیت های فراوانی دارند.

وی توسعه شهرک های گلخانه ای اشاره کرد و ادامه داد: در این ارتباط یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه جدید این منطقه در حال احداث است.
معاون اقتصادی استاندار  تاکید کرد: صنایع شیمیایی و صنعت مصالح ساختمانی و سیمان باید مورد حمایت قرار گیرد زیرا ظرفیت را در استان اصفهان در این موضوع ها بسیار بالاست.
قاضی عسگر سامانه سرمایه‌گذاری در استان اصفهان را مفید خواند و ادامه داد: با استفاده از این سامانه سرمایه گذاران می توانند طرح های نیمه تمام و قابل سرمایه‌گذاری را رصد کنند و در هر کدام سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: شهر مهاباد ادرستان تا روزهای آینده به شهرهای استان اضافه و بخش بیاضه خور و بیابانک  در شرق و موگویی در غرب اصفهان به عنوان یک بخش مطرح خواهند شد.

معاون اقتصادی استاندار به برنامه ریزی برای تاسیس شیمی پارک در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا می‌توان فعالیت‌های تخصصی همراه با  مزایای فراوان را در آنها مشاهده کرد.

وی توسعه گردشگری را با اهمیت خواند و تصریح کرد: در این رابطه ۶ کمیته تخصصی راه اندازی شده است و در صورت تثبیت نرخ ارز واقعی می توان شاهد کاهش خروج از کشور و ورود بیشتر گردشگران به ایران بود.

وی با اشاره به اهمیت هتل سازی در استان اصفهان گفت: در این راستا و مشارکت بخش خصوصی می‌تواند بسیار چاره ساز باشد.

به گفته قاضی عسگر ترمینال باربری فرودگاه اصفهان تا روزهای آینده افتتاح خواهد شد و همچنین حوزه ریلی در استان اصفهان و همچنین قطار شهری با کمک شهرداری ها به طور ویژه از برنامه‌های اصلی قلمداد شده است.

معاون استاندار اصفهان توسعه شهرک های علمی تحقیقاتی را با اهمیت دانست و ادامه داد: یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان گردش مالی در شهرک های علمی تحقیقاتی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان انجام می‌شود و نشان می‌دهد که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر حجم بیشتری از سرمایه‌گذاری و گردش مالی را شاهد بود.

وی به ضرورت تنظیم بازار و همچنین واردات گوشت و صادرات این ماده غذایی اشاره کرد و ادامه داد: قیمت و واردات و صادرات تعدیل شده است.

خانه احزاب در اصفهان تشکیل می شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این نشست خبری گفت: وجود تشکل‌های مردمی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند و استان اصفهان از این لحاظ از از حیث تعداد و قیمت در تراز بالایی قرار دارد.

وی ادامه داد: نقد سازنده می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند و در این راستا باید به حمایت از تشکل های مردم نهاد پرداخت.

معاون استاندار اصفهان در پاسخ به پرسشی درباره اعتراضات بازنشستگان گفت: بازنشستگان همواره از صندوقی که سازمان مربوطه تشکیل داده حقوق ماهیانه خود را دریافت می کنند اما دولت به طور ویژه بسیاری از بدهی ها صندوق های بازنشستگان را پرداخت می کند و در این راستا کمک صندوق ها را مدنظر قرار داده است.

وی در مورد بیماری سالک بیان کرد: در این راستا کارگروه های متعددی با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است و نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار داریم.
قاسمی ادامه داد: دولت نقش ناظر و تسهیلگر را ایفا می کند و در این راستا امنیت آرامش حاکم بر منطقه و کشور به طور قطع حاصل مشارکت مردم و فعالیت نهادهای ذیربط است.

وی راه اندازی خانه احزاب در آینده نزدیک در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در این خانه افراد می‌توانند جلسات را به صورت مستمر برگزار کند.

دوم تا هشتم شهریور امسال هفته دولت نامگذاری شده است.

۶۰۲۰/6026/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اصفهان زمین کسب و کار معاون سیاسی امنیتی موزه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: عملیات اجرایی مونوریل قم پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری در نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود 10 سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

رئیس شورای شهر قم گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

وی افزود: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول 6.8 کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رئیس جمهوری به قم آغاز شود.

به گزارش تسنیم، اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی