Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر یکشنبه در نخستین نشست پارلمان مشورتی بانوان استان اظهارداشت: آموزش و توانمندسازی بانوان و همچنین جذب بازماندگان از تحصیل جزو برنامه های مدیریت ارشد استان است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه ها انجام شده است که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در زمینه توانمندسازی زنان روستایی نیز دفتر امور روستایی استانداری طرح های خوبی را در دست اجرا دارد که با اجرایی شدن آن ها، اشتغال خوبی برای بانوان روستایی بویژه زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری در ادامه به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و شرایط ویژه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، دولت با تمام توان و با تکیه بر حمایت های مردم بدنبال کاهش مشکلات است؛ زنان و مادران نیز در این شرایط می توانند ضمن تحکیم بنیان خانواده، امید را از خانواده به بدنه جامعه منتقل و مسیر عبور از این شرایط دشوار را هموارتر کنند.

وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به نقش بانوان در اداره کشور تاکید کرد و افزود: دستیابی به توسعه پایدار بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست؛ لذا توجه به نقش زنان در اداره امور کشور جزو اهداف و اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و هست، ما نیز در استان همواره پیگیر تقویت نقش زنان در اداره امور استان بوده ایم وسعی کرده ایم از زنان و بانوان توانمند و با استعداد در مناصب مختلف مدیریتی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری پارلمان مشورتی بانوان در تصمیم گیری ها افزود: پارلمان مشورتی بانوان می تواند به یکی از مهم ترین ابزارهای ارتقای مشارکت زنان در توسعه استان تبدیل شود؛ لازم است از این ظرفیت مشورتی به بهترین نحو ممکن در جهت شناسایی و بهره گیری از ظرفیت بانوان توانمند استان استفاده شود.

شهریاری در خصوص درخواست جمعی از بانوان حاضر در پارلمان مشورتی بانوان استان مبنی بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت نیز گفت: با بانک های مختلف در این خصوص رایزنی خواهیم کرد؛ همچنین آمادگی داریم برای طرح های بانوان که ظرفیت کارآفرینی و اشتغال زایی دارند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تسهیلات مصوب و پرداخت کنیم.

در این جلسه با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری بعنوان عضو در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور یابد.

کد خبر 4701811

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی زنان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، «فاطمه مجلل» قایقران روئینگ ارومیه‌ای صبح روز یکشنبه در کره جنوبی ضمن کسب اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای قایقرانی به اولین بانوی ورزشکار استان آذربایجان‌غربی در تاریخ شد که راهی المپیک می‌شود.

مجلل چگونه المپیکی شد

مجلل در انتخابی تیم ملی روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در دریاچه ارومیه با زمان ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۱۱۰ صدم ثانیه و کسب رتبه اول به عضویت تیم ملی درآمد.

او در اردوی پایانی تیم ملی که فروردین‌ماه در ارومیه و در دریاچه سد شهرچای برگزار شد تمرینات فشرده انجام داد و بعد از پایان اردو راهی کرده جنوبی شد.

بانوی قایقرانی تیم ملی روز جمعه و در مرحله مقدماتی در گروه سوم مقدماتی در رقابت با حریفانی از سنگاپور، فیلیپین، تایلند و قزاقستان با زمان ۸:۰۲:۰۶۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط پایان عبور کرد و به دور نیمه نهایی مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان فیلیپین و سنگاپور دوم و سوم شدند.

مجلل روز شنبه و در مرحله نیمه نهایی در گروه اول در رقابت با حریفانی از قزاقستان، کره جنوبی، ازبکستان، سنگاپور و چین‌تایپه با زمان ۸:۰۳:۰۴۷ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کرد و به فینال مسابقات راه یافت.

او در ادامه رقابت‌ها و در صبح روز یکشنبه در فینال این رقابت با حریفانی از ویتنام، فیلیپین، ژاپن، ازبکستان و سنگاپور رقابت کرد و با زمان۷:۳۷:۰۰۷ دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مقام سوممسابقات جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و ژاپن اول و دوم شدند

اولین مصاحبه مجلل بعد از کسب سهمیه

بانوی قایقرانی ارومیه‌ای در بدو ورود سهمیه المپیک را بزرگترین آرزویش از کودکی و از ورود به قایقرانی عنوان و اظهار کرد: خوشحالم این موفقیت را کسب کردم و قرار است در المپیک حضور یابم.

مجلل گفت: از هشت سالگی تمرینات مداوم خود را در رشته قایقرانی انجام و طی چهار سال اخیر در اردوهای تیم‌های ملی بودم و تمرینات مداومی را علی‌رغم شرایط سخت انجام دادم.

او اظهار کرد: برای درخشش در المپیک در زمان باقی‌مانده تلاش خود را انجام خواهم داد.

مجلل درخصوص مسابقات انتخابی المپیک در کره‌جنوبی گفت: مسابقات از طرح بالایی برخوردار بود و رقیبان برای رسیدن به المپیک نهایت تلاش خود را انجام و من توانستم در هر سه مرحله با زمان بسیار خوب سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی در خاتمه از خانواده خود، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و رئیس هیات قایقرانی استان و شهرستان و از همه حامیان خود قدردانی کرد.

استقبال مسئولین ورزشی، ارومیه‌ای‌ها و خانواده از اولین بانوی المپیکی آذربایجان‌غربی

صبح امروز با حضور مسئولین ورزشی استان جمعی از شهروندان و خانواده او با حضور در فرودگاه بین‌المللی ارومیه از «فاطمه مجلل» قایقران المپیکی و «یاسمن حمزه‌پور» مربی او استقبال کردند.

به این ترتیب نام «فاطمه مجلل» در تاریخ ورزش استان آذربایجان‌غربی به عنوان اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش استان ثبت شد.

بیوگرافی اولین بانوی المپیکی ورزش آذربایجان‌غربی

«فاطمه مجلل» در ‎۵ مرداد سال ۱۳۸۱ در شهر ارومیه به دنیا آمد و به گفته خودش از سال ۹۸ بطور حرفه‌ای در رشته قایقرانی و در تیم‌های ملی حضور یافته و تا کنون دو مدال طلای قهرمانی آسیا، نقره بازی‌های آسیایی و برنز جایزه بزرگ روسیه را کسب کرده است.
او حضورش در رشته قایقرانی را به پیشنهاد مربی شنایش عنوان کرده است.

«یاسمن حمزه‌پور» مربی فاطمه مجلل نیز همواره در مسابقات مختلف همراه او بوده و یکی از عوامل درخشش او بوده است.

گزارش: سینا افشاریان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898942

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود