Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:53:39 GMT

قیمت روز آهن آلات

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۸۱۱۵

قیمت روز آهن آلات

مشاهدات و تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که سیاست‌های غلط ارزی به بازار فولاد سرایت کرده که یکی از این سیاست های غلط نامه اخیر وزارت صنعت در خصوص کنترل قیمت ها بود که باعث کاهش تقاضا شد.

قیمت روز آهن آلات به دلیل نوساناتی که در مدت گذشته بازارآهن تجربه کرده است، هنوز هم  قیمت آهن ثبات ندارد و همین باعث شده که افراد فعال در این عرصه نگران جایگاه شغلی خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر تصمیم گیری های نادرست و بدون برنامه ریزی باعث شده است اقداماتی که در راستای اصلاح بازار انجام می شود، در طولانی‌مدت نتیجه معکوس بدهد و باعث بدتر شدن اوضاع گردد.

به عنوان یک نمونه از این تصمیم های نادرست می‌توان به پیشنهاد افزایش قیمت شمش در بازار بورس اشاره کرد، این پیشنهاد که از طرف بعضی از تولید کنندگان فولاد بزرگ در کشور مطرح شد هیچ فایده‌ای نداشت به جز اینکه نرخ پایه بورس ۲۵۰ تومان افزایش قیمت داشت و همین موضوع باعث عقب‌نشینی برخی از خریداران و در نتیجه کاهش میزان تقاضا شد. در همین حین برای جلوگیری از رکود بازار داخلی که از افزایش قیمت شمش در بورس کالا تاثیر گرفته بود، تصمیم گرفته شد که صرفاً افرادی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند اجازه خرید سهام مربوط به شمش آهن را داشته باشند.

اما تولید کنندگان عمده فولاد با این دستورالعمل مخالف بودند چرا که اعتقاد داشتند با این کار تعداد زیادی از افرادی که در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، برای به دست آوردن طلب خود از بازار بورس آهن با معاوضه سهام خود از بازار بورس مربوط به شمش آهن، با بالا دستان در کارخانه ها مشکلات زیادی را به وجود می آورند و از طرفی در دلال ها نیز از چنین فرصتی استفاده می کنند و بازار تقاضا های خرد داخل ایران او را به دست می گیرند؛ این اتفاقات باعث شد که باز هم عرضه شمش در بازار بورس کالا متوقف شود و به مدت ۱۲ روز هیچ گونه عرضه ای در این راستا انجام نگردد. در چنین شرایطی که بازار آهن آلات از بورس کالا نمی‌تواند هیچ بهره ببرد، تصمیم گرفته شد که برای تنظیم بازار فولاد قیمت پایه میلگرد در حدود ۷۰ تومان کاهش پیدا کند که این موضوع اثر مثبت کوچکی روی بازار داشت و بالاخره شاهد آن بودیم که میزان تقاضا کمی بالا رفت. متخصصان ما در شهر آهن تصمیم گرفتند که علت افزایش قیمت آهن را در ادامه برای شما شرح دهند.

علت افزایش قیمت آهن آلات

علت افزایش قیمت آهن آلات در مدت اخیر به طور کلی به دو عامل اصلی باز می گردد.

اولین دلیل تحریم‌ها بود که باعث کاهش حجم صادرات آهن آلات ایران شد و این مورد باعث شد که فعالان اقتصادی در مورد خرید و تکمیل موجودی انبارهای خود تردید داشته باشند. یکی  از دلایل نوسانات بازار آهن این بود که به دلیل کم بودن موجودی انبار های داخلی میزان تقاضا کاهش یافت. دومین موردی که به دلیل اولیه که خدمت شما عرض کردیم دامن زد، افزایش قیمت ارز و در نتیجه موجب جدید تورم ها در مدت گذاشته شد که بازار آهن به ناچار از این موضوع تأثیر گرفت.

مشاهدات و تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که سیاست‌های غلط ارزی به بازار فولاد سرایت کرده که یکی از این سیاست های غلط نامه اخیر وزارت صنعت در خصوص کنترل قیمت ها بود که باعث کاهش تقاضا شد. از طرفی ثابت نگه داشتن قیمت فولاد در بازار بورس باعث شده است که قیمت های تمام آهن آلات فشرده شود و همین موضوع آینده باعث افزایش انفجاری قیمت‌ها خواهد شد. در ادامه راه کارهایی که برای کنترل بازار آهن آلات وجود دارد را با هم بررسی می کنیم.

بالا بردن حجم عرضه آهن آلات در بازار همگام سازی قیمت انواع فولاد مانند نبشی، ناودانی و میلگرد: در شرایط فعلی با در نظر داشتن این افزایش نرخ دلار و شرایطی که فولاد داخلی دارای قیمت میانگین ۵۰ سنت می باشد، به همین صورت نرخ فولاد مرغوب در داخل کشور به ۴۰۰۰ تومان رسیده و برای کنترل قیمت به صورت دستوری به این مشکل بر خواهیم خورد که دلال ها و افرادی که قصد انبار کردن محصولات فولادی را دارند، باعث ایجاد تقاضای کاذب خواهند شد و به طور کلی این کار افراد فرصت طلب را به بازار فولاد جذب می‌کند. راهکاری که در این خصوص وجود دارد این است که قیمت فولاد را باید به صورت پلکانی در بازار بورس کنترل کرد تا آن را به نرخ واقعی آهن آلات نزدیک کنیم. در صورتی که افزایش عرضه و افزایش قیمت در بازار بورس کالا به صورت همزمان انجام نشود، به همین منوال مان شاهد افزایش کنترل شده قیمت و تقاضای کاذب در بازار فولاد هستیم.

قیمت روز میلگرد در بازار

قیمت روز میلگرد در بازار مدت زیادی است که دچار نوسانات شدیدی می باشد و دلایل به وجود آمدن این نوسانات را با هم بررسی کرده‌ایم؛ اما تغییراتی در قیمت میلگرد در مدت اخیر به وجود آمده که در ادامه با هم شرایط به وجود آمده را بر اساس اخبار به دست آمده بررسی می کنیم.

در مدت اخیر قیمت تیرآهن به شکل ناموجود معنی افزایش یافته و در برخی موارد هر شاخه تیرآهن ۵ تا ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. قیمت پروفیل و قوطی روند افزایشی خود را ادامه داده و به قیمتی در حدود ۳۹۰۰ تومان برای ورق ۲ میل رسیده است. قیمت روز میلگرد در مدت اخیر افزایش های متفاوت و پراکنده ای داشته میزان متوسط این افزایش ها در حدود ۷۰ تومان به ازای هر کیلوگرم محاسبه شده است. شرکت فولاد خوزستان در مدت اخیر ۴۰ هزار تن شمش فولادی را با قیمت ۲ هزار و ۳۴۰ تومان وارد بورس کرده و همین ممکن است در آینده باعث بروز نوسانات بیشتری در بازار میلگرد شود.

امیدواریم با این مطلب و بررسی علت افزایش نرخ آهن آلات توانسته باشیم راهکاری مفید برای جلوگیری از این افزایش نرخ های بی ثبات ارائه نموده باشیم، به منظور مشاهده قیمت آنلاین آهن آلات به سایت شهرآهن مراجعه نمایید.. 

**محتوای تبلیغاتی

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟