Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@12:03:21 GMT

اقامت بیش از ۲۵ هزار گردشگر خارجی در گیلان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۸۳۵۰

اقامت بیش از ۲۵ هزار گردشگر خارجی در گیلان

امیرانتخابی از رشد هفت درصدی ورود گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۲۵ هزار و ۷۲۸ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی گیلان اقامت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شهرود امیرانتخابی» امروز(یک‌شنبه، ۳ شهریور) در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان جذب گردشگر خارجی است زیرا علاوه بر تولید ثروت، ایجاد تولید ناخالص ملی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر فراهم سازی زیرساخت های لازم جهت جذب گردشگر افزود: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۲۵ هزار و ۷۲۸ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی گیلان اقامت داشتند.


وی از رشد بیش از هفت درصدی ورود گردشگر خارجی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۳۲ میلیون نفر گردشگر داخلی در پنج ماه نخست سال در استان اقامت داشتند.

 

امیرانتخابی با بیان اینکه ۳۵۱ هزار و ۹۵۴ نفر از اتباع خارجی از مبادی ورودی مرز زمینی آستارا و فرودگاه سردار جنگل رشت وارد استان شدند اعلام کرد: این تعداد به نسبت سال گذشته بیش از ۹۶ درصد رشد داشته است.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد عید غدیر روز جهانی مسجد مراسم عمامه گذاری اردبیل اقتصاد غدیر محمد شریعتمداری گردشگر خارجی در گیلان اقامت گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در استان خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی استان پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

 احسان زهره وندی افزود: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام به ترتیب اولین و آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین تعداد طرح های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی استان مربوط به شهرستان های نیشابور و مشهد بوده است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است و بیش از ۱۰ هزار اثر معنوی، تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت ثبت درفهرست ملی را دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • اخراج ایران از ایکوموس کذب است
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • (ویدیو) ضرغامی: ضرغامی: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوم چی هست درباره آن اظهارنظر می‌کنند!