Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:22:13 GMT

۷ کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۸۶۳۷

۷ کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است

محمود عباسی روز یکشنبه در ششمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در چهارمحال وبختیاری افزود: تا پایان امسال کلینیک های تخصصی حقوق کودک در استان‌های کشور دایر و فعال می شود. 

به گفته وی : تاکنون ۷ کلینیک تخصصی کودک در کشور فعال شده است و در مراکز برخی از استان ها مانند تبریز، علاوه بر فعال شدن کلینیک تخصصی کودک ۴۷ میز خدمت کودک نیز در سرای محلات فرهنگسراها، مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری ها نیز دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کلنیک های تخصصی حقوق کودک در حوزه آموزش، ترویج حقوق کودک و حمایت از حقوق کودک در سطح کشور و معاضدت حقوقی، آموز ش مربی، مشاوره و پاسخگویی به سوالات و ابهامات حقوقی درحوزه کودک فعالیت می شوند.

عباسی، با اشاره به شناسایی یکهزار کودک بازمانده از تحصیل و ۹۱ کودک کار و خیابانی در استان چهارمحال وبختیاری گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده انتظار است تا پایان سالجاری مسائل و مشکلات حوزه کودک در استان رفع شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر اینکه در سطح کشور آمار دقیق در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابانی وجود ندارد ، افزود: براساس مشاهدات و مستندات آمار کودکان بازمانده از تحصیل وحشتناک است و باید این آمار با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه های متولی احصا شود.

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن کودکان اظهار داشت: کودکان به دلیل اینکه حق دفاع از خود را ندارند، بیشتر نیازمند حمایت هستند.

عباسی افزود: رعایت مصالح عالیه کودکان همیشه و همواره مدنظراست و تصمیم گیرندگان باید مصالح عالی کودک را در همه حوزه ها مدنظر داشته باشند.

معاون وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد خانواده، مدرسه و اجتماعی به کودک باید نگاه حمایتی باشد، تصریح کرد، حقوق کودک، حق های ذاتی و بنیادین بشری است که سلب شدنی نیست و تکلیف است که دیگران در قبال کودکان دارند.

معاون حقوق بشر امورامور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت:  ایران نیز به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته است و این کنوانسیون مورد تاکید شورای نگهبان نیز قرار گرفته است.

وی به تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس اشاره کرد وگفت: ماده ۹ این لایحه که در کمیسیون حقوقی وقضائی مجلس نهائی شده که می تواند یک حرکت فراروی برای حمایت دقیق از حقوق کودک باشد.

عباسی اظهار داشت: امسال در شورای هماهنگی حمایت از حقوق کودک به عنوان سال تحول حوزه حقوق کودک نامگذاری شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: بر اساس سند ملی حقوق کودک که سال ١٣٩۴ به عنوان برنامه مشترک دستگاه های اجرایی تدوین شده ، مقرر شده در افق ١۴٠۴ و در مدت ١٠ سال کودکان ایران به جایگاه شایسته خود برسند.

در این همایش جمعی از صاحب نظران و مسوولان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان های کشور چهارمحال و بختیاری خانواده کودکان کودکان و نوجوانان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید

دریافت 1 MB

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: کودکان فلسطین در قرن 21 روزگار غریبی دارند.

رابرت مارتین فعال حقوق بشر استرالیایی، ویدئویی را از یک کودک تنهای فلسطینی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده و نوشته: این کودک بی پناه و گرسنه والدینش را در حملات اسرائیل از دست داده است.

بنا بر اعلام سازمان حقوق زنان سازمان ملل متحد، تاکنون بیش از 10هزار زن در غزه به شهادت رسیده اند، از جمله 6هزار مادر که مرگ آنان باعث یتیم شدن بیش از 19هزار کودک شده است.

کد خبر 845222 برچسب‌ها نسل‌کشی كودكان بى‌سرپرست رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!