Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن عاطفه‌ها امسال طی دو مرحله به‌صورت عمومی و اختصاصی (نمادین) در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم شهریورماه و دهم مهرماه در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی یزد در هفته دولت

همزمان با هفته دولت تعداد 96 پروژه مخابراتی در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

زارع سرپرست مخابرات منطقه یزد اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت 96 پروژه مخابراتی در زمینه‌های تاسیس، توسعه، نصب و موارد دیگر در سطح استان راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی میزان سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها را بیش از 119 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها شامل اجرای شبکه کابل در مراکز تلفن، تاسیس و توسعه کافو نوری، جایگزینی سوئیچ در مراکز مخابراتی، ایجاد امکان دایری تلفن بر بستر وایرلس، اجرای فیبر نوری سایت‌های تلفن همراه و بین شهری تاسیس سایت و افزایش تکنولوژی 3G و 4G است.

زارع ادامه داد: بهینه سازی تجهیزات سوییچ دیتا، افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استانی و راه‌اندازی سرور پروژه POTN و افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت در مسیر یزد – شیراز از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری در هفته دولت است.

وی گفت: با بهره‌برداری این پروژه‌های مخابراتی تعداد 352پروژه از هفته دولت سال گذشته تا کنون در استان یزد با سرمایه گذاری 609 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

برگزاری جشن عاطفه‌ها با هدف تأمین نیازهای تحصیلی دانش آموزان نیازمند

جشن عاطفه‌ها امسال طی دو مرحله به‌صورت عمومی و اختصاصی (نمادین) در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم شهریورماه و دهم مهرماه در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها فرهنگ‌سازی، ایجاد فضای پرنشاط و مطلوب مبنی بر تأمین نیازهای تحصیلی دانش آموزان نیازمند است، گفت: جشن عاطفه‌ها امسال طی دو مرحله به‌صورت عمومی و اختصاصی (نمادین) در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم شهریورماه و دهم مهرماه در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش نیاز دهک‌های پایین جامعه به‌ویژه مددجویان، جشن عاطفه‌های سال 98 با رویکرد تحولی برگزار می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بیان کرد: برنامه عمومی جشن عاطفه‌ها با رویکرد تعامل و ارتباط با مراکز اقتصادی، تجاری، خیران و اصناف از ابتدای شهریورماه آغازشده است و برنامه اختصاصی و نمادین جشن عاطفه‌ها نیز در روزهای پنجشنبه هفتم شهریورماه در پایگاه‌های اصلی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، جمعه هشتم شهریورماه در مصلاهای نماز جمعه و چهارشنبه دهم مهرماه در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

بهره‌برداری از 65 پروژه بخش کشاورزی استان یزد در هفته دولت

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 65 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری معادل82میلیاردتومان به بهره‌برداری می‌رسد.

سیّد جمال سجادی پور رئیس این سازمان با اعلام خبر افتتاح 65 پروژه بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری معادل 820 میلیارد ریال اظهار داشت: از این میزان سرمایه گذاری 208 میلیارد ریال ازطریق تسهیلات بانکی، 151 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و460 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تامین شده است که 92 درصد اعتبارات دولتی در زمینه فعالیت‌های آبی و خاکی و امور عشایر هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه بهره بردای از این پروژه‌ها بطور مستقیم برای 512 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد اظهار داشت: از مجموع 65پروژه افتتاحی در هفته دولت امسال 21 پروژه با اعتبار 157میلیارد ریال مربوط به آب و خاک، 12 پروژه با اعتبار 309 میلیارد ریال مربوط به صنایع کشاورزی، 18 پروژه با اعتبار 274 میلیارد ریال مربوط به تولیدات دامی، 11 پروژه با اعتبار73 میلیارد ریال در زمینه تولیدات گیاهی، 2 پروژه با اعتبار 6.3 میلیارد ریال مرتبط با امور عشایر و 1 پروژه هم در زمینه ترویج است که به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان ساخت برنامه و سیاست اصلی بخش کشاورزی استان با توجه به اهمیت موضوع آب وایجاد اشتغال؛ سرمایه گذاری برای اجرای برنامه آبی وخاکی در راستای صرفه جویی درمصرف آب، توسعه کشت گیاهان کم آبخواه و گلخانه‌ای جهت بهره برداری بهینه از منابع آبی، خودکفایی در تولید مواد پروتئینی با استفاده از آب مجازی و هچنیین حمایت همه جانبه از صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

از گوشه و کنار یزد | اعزام تیم واترپلوی یزد به المپیاد استعدادهای برتر ایراناز گوشه و کنار یزد | فوت کارگر یزدی خط تولید نورد در شرکت فولاد یزد را متوقف کرداز گوشه و کنار یزد| اعضای بدن بیمار یزدی نجات بخش جان بیماران نیازمند شد

اهدای خون مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

 همزمان با آغاز هفته دولت مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در اقدامی خداپسندانه خون اهدا کرد.

در این مراسم که تعدادی از مسئولین و کارشناسان این اداره کل نیز حضور داشتند، محمد رضا پاکدل؛ مدیر کل ارتباطات استان اهدای خون را مصداق بارز نوع دوستی خواند و از اهداکنندگان خواست تا به صورت مستمر اهدای خون نمایند.

وی که از اهداکنندگان مستمر به حساب می‌آید، قبل از اهدای خون با مدیر کل انتقال خون یزد دیدار نمود و از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان این اداره کل که در راستای نجات جان هم نوع قدم بر می‌دارند تقدیر و تشکر کرد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای در بافق

سرهنگ محمد کمالی فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بافق با اطلاع از چندین مورد سرقت، شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: سارقان اموالی از قبیل گوشی تلفن همراه، دو عدد باطری، سیم و کابل و وسایل بنایی از منزل نیمه ساز را به سرقت برده بودند که با تلاش و پیگیری های شبانه روزی پلیس اگاهی،سارقان شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، 5 نفر سارق در این زمینه دستگیر و به اداره آگاهی انتقال داده شدند که با اعترافات آنها، اموال مسروقه کشف و طی مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد.

از پزشکان انتقال خون یزد تجلیل شد

 به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک مراسمی با حضور جمعی از پزشکان در دفتر مدیر کل انتقال خون برگزار شد.

این مراسم دوم شهریور همزمان با آغاز هفته دولت برگزار شد و دکتر نقی تقوائی ضمن تبریک عید سعید غدیر و همچنین روز پزشک اظهار داشت: در پیشینه تاریخی و فرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردم ایران اسلامی، همواره طبابت و طبیب از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در حال حاضر نیز پزشکان این اداره کل با فداکاری و تلاش خود، نقش بزرگی در رسیدن به اهداف سازمان انتقال خون که همان تهیه خون سالم و کافی است، ایفا می کنند.

وی در پایان مراسم از تمام زحمات قشر فرهیخته جامعه پزشکی به ویژه پزشکان متعهد و سخت کوش در این اداره کل تشکر و به پاس زحمات این عزیزان به رسم یادبود با اهدای هدایایی از آنان تجلیل کرد.

کسب رتبه برتر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد در جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های وزارت نیرو

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد در نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های وزارت نیرو رتبه نخست بخش نوآوری و خلاقیت را کسب کرد.

همایش سراسری و نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های وزارت نیرو در راستای تجلیل از روابط عمومی‌های برتر صنعت آب و برق برگزار شد.

در این همایش منتخبان نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق در 13 محور ارتباط با رسانه ها، ارتباطات درون سازمانی، مستندسازی، پژوهش، مدیریت و برنامه‌ریزی، فرهنگ سازی، ارتباط با پاون، آموزش همکاران، حضور در فضای مجازی، تبلیغات محیطی، جشنواره و نمایشگاه، نوآوری و خلاقیت و رادیو و تلویزیون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که برای این دوره از جشنواره مهدخت بروجردی، حسینعلی افخمی، داود زارعیان و محمدمهدی فتوره چی مسئولیت به عنوان هیات داوران مسولیت ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق را بر عهده داشتند.

در این جشنواره 124 شرکت در 13 بخش حضور پیدا کردند که از بین آنها 38 شرکت برگزیده شده‌اند و روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز موفق به کسب رتبه اول در بخش نوآوری و خلاقیت شده است.

نقاشی‌های دانشجوی دانشگاه یزد بر دیوارهای شهر یاسپرین نقش می‌بندد

جلسه هماهنگی اجرای نقاشی دیواری در میدان مجاور شهرداری یاسبرین مجارستان با همکاری دانشگاه یزد و شهرداری یاسبرین با محوریت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان برگزار شد.

جلسه هماهنگی با شهرداری یاسبرین با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان و معاون سفارتخانه، شهردار یاسبرین، قائم مقام و کارشناس فنی شهرداری و نمایندگان دانشگاه یزد برگزار شد.

دکتر کاظم مندگاری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد و علی راسترو دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه یزد به عنوان نمایندگان دانشگاه در این جلسه حضور داشتند.

ارائه طرح و بیان مفاهیم نهفته در آن، ابعاد و اندازه سطح نقاشی متناسب با شرایط محلی، مراحل اجرا (برگزاری نمایشگاه از طرح‌های دانشجویان، آماده سازی بستر اجرای کار، تامین نیروی کار، اجرای نهایی)، مواد و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه و زمان بندی اجرای طرح (اوایل شهریور ماه) از مهم ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان نیز از محل اجرای نقاشی‌ها بازدید شد و نقاشی‌های دیواری سطح شهر جهت آشنایی با فرهنگ نقاشی دیواری در شهر یاسبرین مورد بررسی قرار گرفت.

جشنواره شهید رجایی با هدف بهبود عملکرد دستگاه‌ها برگزار می‌شود

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از برگزاری جشنواره استانی شهید رجایی در هفته دولت خبر داد.

جعفر رحمانی شمسی در دومین نشست "شورای راهبری توسعه مدیریت استان" که به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در محل سالن مرحوم حمیدیای استانداری برگزار شد؛ گفت: همزمان با هفته دولت، جشنواره استانی شهید رجایی با هدف بهبود عملکرد دستگاههای خدمت رسان در استان برگزار خواهد شد.

رحمانی افزود: با اتمام فرایند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی که در طول شش ماه گذشته صورت گرفته است، 53 دستگاه در چارچوب 7 محور شاخص‌های عمومی و نیز شاخص اختصاصی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

عزم جدی کارشناسان کشاورزی بر حراست از باغ‌‌های وقفی در تفت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت اظهار داشت: ️با نظارت کارشناسان متخصص کشاورزی نحوه رسیدگی به باغ‌های وقفی تفت بیش از پیش رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری بر اساس نظر کارشناسان با کاشت محصولاتی، چون زعفران، زیره سبز و گیاهان دارویی متناسب با وضعیت آب و هوای کنونی شهرستان یا کشت درختان جدید در الگوی سنتی تغییر ایجاد می‌شود.

ررئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت افزود: ️شهرستان تفت 4280 رقبه با بیش از 1800 مستأجر دارد که 80 درصد از آن را ملک‌های کشاورزی شامل می‌شود.

 دیدار سرپرست شرکت آبفای یزد با امام جمعه بافق

سرپرست شرکت آبفای استان یزد در نشستی با حضور جمعی از مدیران و معاونین این شرکت با امام جمعه بافق دیدار کرد.

محمد فاتحی در این دیدار با اشاره به وضعیت مناسب آب شرب شهرستان بافق گفت: در حال حاضر آب شرب با کمیت و کیفیت مطلوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

فاتحی در ادامه به تشریح پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان از جمله اجرای شبکه فاضلاب پرداخت و اظهار داشت: سعی داریماین پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.

وی احداث دستگاه آب شیرین کن را، یکی از پروژه‌ها در راستای تامین آب شرب با کیفیت برای شهروندان عنوان کرد و افزود: مردم باید بدانند قیمت هر متر مکعب آب با استفاده از این دستگاه حدود پنج هزار تومان است و باید تنها باید برای شرب استفاده شود و به هیچ وجه این آب برای مصارف غیر شرب برداشت نشود.

امام جمعه بافق در این نشست ضمن تشکر از مدیران شرکت آبفا در خصوص تامین آب باکیفیت برا ی این شهرستان گفت: ما از وضعیت آب در بافق راضی هستیم و تفاوت تامین آب را نسبت به گذشته احساس می کنیم که چقدر راحت تر آب در اختیارمان قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد سلیمانی اظهار داشت: فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب باید در بین مردم گسترش یابد چرا که این موهبت الهی به سختی تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند با اینکه ما منابع آب داخلی به اندازه کافی نداریم، آب بدون جیره‌بندی و کم‌ترین مشکل تامین و در اختیار ما گذاشته می‌شود و باید وسواس خود را در مدیریت مصرف آب بیش‌تر کنند.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب باشد.

وی اذعان کرد: در راستای مقوله حجاب و عفاف، تبیین کلام اهل بیت (ع) می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به اجرای طرح «نور» در کشور و این استان پرداخت و یادآور شد: در راستای حجاب و عفاف در استان جلسات زیادی تشکیل شده اکنون زمان آن است که بدنبال عمل و فعالیت‌های اجرایی باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: فرهنگی بودن استان در برگزاری چند جشنواره و یا رقص و پایکوبی خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات فرهنگی به شمار می‌رود و باید اتفاقات فرهنگی به صورت جدی دنبال شود.

وی لزوم گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت کتابخوانی و ترویج مطالعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لازم است مسؤولان در ادارات زیرمجموعه خود جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند و خروجی جلسات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی استان اعلام کنند.

کد خبر 6081763

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟