Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به لزوم وحدت گرایی در بین مسلمانان گفت: دشمن به دنبال تفرقه افکنی در برگزاری آئین‌های عاشورایی است و مدیران هیئت‌ها باید در این زمینه دقت نظر جدی داشته باشند. ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی نعمت اللهی  در همایش مسئولان و ارکان هیئت های مذهبی استان قزوین که با حضور مسئولین استان در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از اصلی ترین پیام های عاشورا وحدت و همگرایی مسلمانان و شیعیان است که متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل شیطنت و غرض ورزی عده‌ای به زمانی برای تفرقه افکنی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیان مسائل حاشیه ای در سخنرانی ها و سعی برای تحریک گروه‌ها و افراد خاص موجب می‌شود تا قداست و احترام این ایام نادیده گرفته شود.

شعار مشترک هیئات مذهبی در ماه محرم 1441 انتخاب شدستاد جمع آوری کمک‌های مردمی هیئات مذهبی برای سیل‌زدگان گلستانی تشکیل شدبوشهر| "گام دوم انقلاب" در نشست‌ هیئات مذهبی تبیین می‌شود

نعمت اللهی گفت: مسئولین هیئت های مذهبی نیز باید در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند تا با دعوت از سخنرانان فرهیخته به دنبال آگاهی بخشی باشند و از ایجاد حساسیت و تفرقه بین مسلمانان مختلف خودداری کنند.

اقامه نماز ظهر عاشورا بزرگ ترین آئین مذهبی است

وی افزود: مسئله ای که امروز نیاز است به عنوان یک آئین بزرگ مذهبی به آن توجه شود، اقامه نماز ظهر عاشوراست که با اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در میدان نبرد آغاز شد و تا روز قیامت ادامه می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: هیئت های مذهبی در کنار برگزاری مراسم های عزاداری و آئین های این روز باید توجه جدی به اقامه نماز ظهر عاشورا و قرائت قرآن در این روز داشته باشند که اصل این روز برای احیاء همین اصول است.

نعمت اللهی گفت: اصل برگزاری مراسم عزاداری در دهه نخست ماه محرم باید به تبیین و معرفت افزایی ابعاد مختلف عاشورا و سبک زندگی امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان متمرکز باشد ولی امروز گاهی شاهدیم مراسم های سینه زنی، حرکت دسته ها و مداحی ها روی اصل این مسئله سایه افکنی داشته است.

وی افزود: دقت در انتخاب مداحان، پرهیز از استفاده از آلات موسیقی، رعایت حجاب اسلامی و توجه به عدم ایجاد مزاحمت برای شهروندان از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولین هیئت های مذهبی استان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: عاشورا و ایام محرم از مهم ترین ایام و آئین های مسلمانان و ارزش های بزرگ مذهبی ماست و اجازه نمیدهیم با دخالت های دشمن و غرض ورزی عده ای این ارزش در بین مردم کمرنگ شود.

مراقب دوربین های نظارتی دشمن باشیم

حجت الاسلام مرتضی وافی سخنران مذهبی و رئیس موسسه خورشید قم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به نظارت و دقت دشمن بر آئین های عاشورایی استان قزوین گفت: دشمن امروز در تلاش است تا با جدیت در مسیر ضربه زدن به اعتقادات و ارزش های مذهبی ما گام بردارد و این در حالی است که ما هم باید در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشیم.

وی گفت: این که سخنرانی به گمان صحبت در جلسه ای خودمانی مسائل حساسیت زا را مطرح میکند باید دقت نظر داشته باشد که دوربین‌های مختلف از گوشه و کنار در تلاشند تا چهره ای متفاوت از آنچه به واقع در حال رخ دادن است ارائه کنند.

حجت السلام وافی عنوان کرد: مداحان باید توجه داشته باشند دشمن منتظر کوچکترین واکنش از سوی شماست و ممکن است برای تحقق این امر نیز تحریک هایی داشته باشد که باید در این خصوص آمادگی لازم صورت گیرد.

این سخنران مذهبی گفت:  هیئت های مذهبی در استان ها باید دقت کنند که مباحث سیاسی و انتخاباتی به آئین‌های مذهبی ورود پیدا نکند.

انتهای پیام/ ت

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند

امام جمعه آران و بیدگل ضمن تاکید بر برگزاری یادواره شهدا، گفت: مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی شامگاه دوشنبه در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: حضور در یادواره شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی و فرصتی برای زنده نگه داشتن آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که شهدا برای آن‌‌ها جان خود را فدا کردند.

وی در بیان اهمیت برگزاری یادواره شهدا و لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر محتوای صحیح برنامه‌های یادواره شهدا و انتقال پیام‌های صحیح به مخاطبان خاطر نشان کرد: استفاده از روش‌های نوین و جذاب برای انتقال مفاهیم، مشارکت فعال خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران، ایجاد فضایی معنوی و عرفانی، توجه به نکات اخلاقی و احترام به مقام شهدا باید از محورهای مهم این یادواره باشد.

سلیمانی، افزود: از دست‌اندرکاران یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل تقاضا کرد روایتگری در مورد پیام مهم شهدا و خاطرات آنان، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پخش فیلم و عکس از شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار شهدا و نوحه‌خوانی در مورد مقام و جایگاه شهدا باید در اولویت مسئولان برگزاری یادواره‌ها باشد.

وی در بیان و تشریح معنا و مفهوم یادواره تاکید کرد: یادواره یعنی به یاد بیاوریم که چگونه شهدا با ایمان راسخ و اراده پولادین بر آرمان‌ها و ارزش‌‌های خود ایستادگی و مقاومت کردند و این چنین جاودانه شدند.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای شرکت در این مراسم تاکید کرد: امروزه دشمن سعی دارد تا با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد کند، بنابر این مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس، با مهارت و توانی که دارند با ابزار یزیدیان زمانه مقابله کنند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود