Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@03:10:13 GMT

/ خبرهای کوتاه از سینما و تئاتر /

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۸۹۴۳

از افتتاح دو سینما سیار در استان‌های گیلان و سمنان تا افتتاح نمایشی با حضور محمد رحمانیان از جمله خبرهای کوتاه سینما و تئاتر است.

سیدصادق موسوی از افتتاح دو سینما سیار در استان‌های گیلان و سمنان به مناسبت آغاز هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن گفت: هم‌زمان با شروع هفته دولت، به همت انجمن سینمای جوانان ایران  دو «سینما سیار» در شهرهای املش در استان گیلان و شهمیرزاد در استان سمنان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این برنامه  با هدف گسترش سینما در مناطق فاقد سینمای کشور و به منظور سهولت دسترسی مردم به تماشای فیلم‌های روز انجام شده است و انجمن سینمای جوانان ایران آمادگی دارد این را در سایر نقاط  کشور نیز اجرا کند.

موسوی ابراز امیدواری کرد: یکی از مأموریت‌های «سینما سیار» گسترش عدالت فرهنگی در کلیه مناطق کشور است و ما امیدواریم در کلیه نقاط کشور که فاقد سینما هستند، این برنامه را اجرا کنیم.

محمد رحمانیان نمایش رگ را در تالار چهارسو افتتاح می‌کند

 به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر پوشه، نخستین اجرای نمایش رگ روز دوشنبه ۴ شهریور با حضور تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت و محمد رحمانیان نمایشنامه نویس و کارگردان پرآوازه تئاتر نیز آن را افتتاح می‌کند.

طی این مراسم رحمانیان از سی و ششمین کتاب ایوب آقاخانی که نمایشنامه دو زبانه "جنوب از شمال غربی" است و توسط نشر عنوان به چاپ رسیده، رونمایی خواهد کرد.

فروش اینترنتی "رگ" از چند روز پیش آغاز شده و با توجه به استقبال از پیش فروش نمایش جدید "پوشه هنر پارس" امکان خرید برای سه روز دوم اجراها نیز در سایت تیوال (www.tiwall.ir) از امروز ایجاد شده است‌.

در خلاصه داستان نمایش رگ آمده است: "رگ که بجنبد داستان عوض می‌شود؛ همیشه همین است و همین بوده. رگ که بجنبد حتی سه سرباز بی‌نام هم می‌توانند تاریخ بسازند؛ رگ که بجنبد عشق آغاز می‌شود، وطن معشوق می‌شود و ماشه چکانده می‌شود و... پرچم افراشته می‌ماند …"

این نمایش که بر اساس طرح ایوب آقاخانی توسط ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند نوشته شده، نگاه به واقعه‌ای مستند در تاریخ ایران دارد. واقعه‌ای در نخستین روزهای شهریور ۱۳۲۰ که سه مرزبان در منطقه مرزی ارس در برابر لشکر چهل و هشتم شوروی علیرغم فرمان پایتخت می‌ایستند.

نکته جالب توجه اجرای نمایش جدید آقاخانی این است که "رگ" دقیقا همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت این سه مرزبان آذری اجراهای خود را آغاز خواهد کرد.

برزو ارجمند، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، الهه شه پرست، محسن بهرامی، بهناز بستان دوست و هلن بهرامی در «رگ» نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین در جدیدترین نمایش آقاخانی طراح صحنه سینا ییلاق بیگی، طراح لباس ماهرخ سلیمانی پور، طراح چهره پردازی الهام صالحی، طراح گرافیک محمد صادق زرجویان، طراح نور رضا خضرایی، طراح صدا علی مست علی، آهنگساز محمد ملکی، مشاور رسانه‌ای هانیه خاکپور، مدیر تولید ساناز قراملکی و مجری طرح امین آذریان و محمد مهدی مومن زاده هستند.

«سگی در خرمن‌جا» چهارمین نمایشنامه رپرتوار نمایشنامه‌خوانی به نفع سیل‌زدگان

در چهارمین شب از رپرتوار گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده‌ی شهر معمولان، استان لرستان «سگی در خرمن‌جا» نوشته نصرت‌الله نویدی نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، «سگی در خرمن‌جا» نوشته نصرت‌الله نویدی در چهارمین شب از رپرتوار گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده‌ی شهر معمولان، استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

حمید رحیمی، گیتی قاسمی، آریان غلامی، علیرضا شیخی، رها عربگیری، آرامیس بیاتی، محمدرضا آزادفرد، طاها عابدی، ماهان عابدی و یعقوب صباحی (به‌ترتیب ورود) نقش‌خوان‌ها و آزاده اکبری صحنه‌خوان این اثر هستند.

سایر عوامل این رپرتوار عبارتند از: مشاور گروه: محمد جعفری سیاوشانی، مشاور کارگردان: مجید رحمتی، برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و منشی صحنه: فرنوش فروزان، آهنگساز: صنم پاشا، مشاور آهنگساز: زهره نیازمند، نوازنده: محسن زینبی‌نژاد (دوتار)، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح صدا: محمد مهدی نامجو، دستیار طراح صدا: سپهر حبیب، طراح پوستر: امیر رجبی، مدیر تولید: اشکان زیباییان، مدیر صحنه: متین میرزایی، دستیاران مدیر صحنه: احسان فرنودیان- عسل سالمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی، روابط عمومی: محمد لهاک، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، عکاس: میلاد بهشتی- طیبه نصراللهی- سیدضیا صفویان- ساناز دریایی- عماد دولتی- رضا جاویدی- علیرضا رمضانی و ساخت تیزر: علی زندیه.

«سگی در خرمن‌جا» امشب (یکشنبه ۳ شهریور) ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه سنگلج نمایشنامه‌خوانی می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه‌ بلیت و پرداخت وجه به‌صورت همت عالی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

اهدای نشان داود رشیدی در 7 شهریور ماه

مراسم سومین دوره اهدای نشان «داود رشیدی»، ساعت ۱۹ عصر روز پنجشنبه هفتم شهریور، در سالنِ زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این دوره از مراسم‌های سالیانه اهدای نشان داود رشیدی که «پرده‌های سینما؛ تصاویر ماندگار» نام دارد، با حمایت و مشارکت بانک صادرات ایران، فیلمخانه ملی ایران، خانه تئاتر، انجمن صنفی بازیگران سینما، موسسه فرهنگی-هنری راد اندیش نو، نشر ثالث و بنیاد سینمایی فارابی برگزار خواهد شد.

طراحی و کارگردانی این مراسم همچون سال‌های قبل به عهده امیر اثباتی است و منصور ضابطیان اجرای مراسم را به عهده دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»

آفتاب‌‌نیوز :

نمایش «دُشمنِ خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید عراقی دور سوم اجرای خود را شب‌گذشته (یکشنبه ۲۶ فروردین) با حضور رامبد جوان (بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) و آرش نوذری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) در تئاتر هامون آغاز کرد.

گروه نمایش «دشمن خدا»، در پایان اجرای این اثر نمایشی و در جمع مخاطبان اعلام کردند که این نمایش را به رامبد جوان برای امید‌ها و خنده‌هایی که به مردم این سرزمین بخشیده، تقدیم می‌کنند.

رامبد جوان که مهمان شب اول این اثر نمایشی بود، روی صحنه آمد و گفت: «حتما و حتما باید تئاتر کار کرد؛ ما که کار کمدی انجام می‌دهیم باید در شرایط سخت همراه مردم باشیم و امید را به جامعه بدهیم.»

او ادامه داد: «خوشحالم که «دشمن خدا» را دیدم و با عشق از ته دلم خندیدم.»

علی غریب، مجید عراقی، سیده‌اسوه صادقی، امیرمحمد درویش و حامد فعال در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. 

همچنین نفس جافری و ضحا رجایی‌فر، بازیگران نه‌ساله «دشمن خدا» هستند.

علی غریب همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده و سعید سیادت به‌عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارند.

نمایش «دشمن خدا» در دو اپیزود دبستان دخترانه و پادگان نظامی روی صحنه می‌رود.

اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشا در دفتر ناظم دبستانی دخترانه است و اپیزود دوم نیز دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش می‌گذارد؛ اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ می‌گوید؟

عمادالدین رجبلو (مشاور کارگردان)، عطیه جنگی، سیده‌دریا صادقی (دستیار کارگردان)، مجید عراقی (طراح نور و لباس)، موسی‌الرضا مازندرانی (مدیر صحنه)، عطیه جنگی (منشی صحنه)، سمیرا سرچاهی (طراح صحنه)، آنتونیو سانچز (موسیقی انتخابی)، آرشام آریانی و آروین آریانی (تدارکات)، پوریا خوش‌بین و احمد مدیری (دستیاران تهیه)، شهریار مکاری و آرین دباغی (ساخت تیزر و متریال تبلیغاتی) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل نمایش «دشمن خدا» هستند.

این اثر نمایشی در دور اول اجرای خود در عمارت نوفل‌لوشاتو و در دور دوم در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفت که در مجموع با ۴۰ اجرا توانست بیش از سه‌هزار مخاطب داشته باشد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که هرشب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود، می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • جهان ذهنی بِرشت
  • فرزند زمانه خود باش
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • از هم بازی شدن نیکی مظفری و بهنام شریفی تا خبر از اجرای« گمشده»
  • نخستین تصویر بازیگر پایتخت و امین حیایی در یک کمدی جدید