Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور امیر نامی رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای ارائه توضیحاتی پیرامون حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شد که علاوه بر آن موقعیت و رژیم تنگه هرمز تشریح شد.

وی افزود: در این جلسه آقای ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی اشاره‌ای داشت که پس از رای گیری پیرامون پذیرش عضو جدید کمیسیون و با توجه به بررسی هیات رئیسه مجلس مبنی بر اکثریت نسبی بودن انتخاب عضو، آقای حضرت‌پور عضو جدید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقوی حسینی همچنین گفت: در این جلسه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا اعاده شده از شورای نگهبان با حضور عضو حقوقدان شورا مورد بررسی قرار گرفت. ابهام شورا این است که آیا کنوانسیون‌های مورد استناد در موارد متخلف برای ایران الزام آور است یا خیر؟ این موضوع مورد بحث قرار گرفت و در نهایت این لایحه با اصلاح یکی از بندها تصویب شد.

نقوی حسینی در پایان گفت که موضوع حادثه بیشه کلا در استان مازندران هم با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی نقوی حسینی محمود اباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیاتی از حمله موشکی و پهپادی بامداد یکشنبه به سرزمین‌های اشغالی بیان کرد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه، اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، عصر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی کشورمان به ویژه در موضوع پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی در دمشق ارائه داد و به سوالات نمایندگان هم پاسخ گفت.

وی افزود: وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین الملل و از جمله آن کنوانسیون دانست و گفت: پاسخ ایران به این اقدام هم لازم و هم مشروع بود و در دو هفته گذشته با یک هماهنگی هم در زمینه بین المللی و هم نظامی این موضوع دنبال شد. 

عمویی تصرحی کرد: وزیر خارجه با تأکید به اینکه لازم بود شورای امنیت سازمان ملل اقدام صهیونیست ها را محکوم کند، خاطرنشان کرد که امریکا، انگلیس و فرانسه با هدف کمک به رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن قواعد بین المللی مانع صدور بیانیه محکومیت شورای امنیت شدند. هرچند بسیاری از کشورها در منطقه و خارج منطقه مستقلاً این تجاوز صهیونیست‌ها را تقبیح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه، پاسخ نظامی ایران در 26 فروردین را در چارچوب ماده 51 منشور ملل متحد، اقدامی پذیرفته شده، مشروع و متناسب خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی از بخشی از توانمندی بالای موشکی و پهپادی خود در این عملیات بهره گرفت و علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی و متحدان اش تمام توان پدافندی‌شان را در مقابله با عملیات وعده صادق بکار گرفتند، موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها عملیات دشمن مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند.
امیرعبداللهیان گفت: انجام این عملیات با استقبال مردم کشورهای منطقه به ویژه مردم مظلوم فلسطین مواجه شد. همچنین پیام ها و تماس های متعددی که مقامات خارجی دریافت می کنیم، ضعف رژیم صهیونیستی است.

عمویی تاکید کرد: ما خواستار توسعه تنش در منطقه نیستیم اما اگر با تعدی صهیونیست ها مواجه شویم قویتر و گسترده تر پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: در این جلسه نمایندگان ضمن تجلیل از اقدام موثر نیروهای مسلح کشورمان در تنبیه رژیم صهیونیستی، از هماهنگی اثربخش میدان و دیپلماسی در تامین امنیت ملی تقدیر کردند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد
  • جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی عملیات «وعده صادق»