Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@18:43:46 GMT

ظریف به محل مذاکرات گروه هفت در فرانسه رفت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۲۶۴

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه در سفری از پیش تعیین نشده به فرانسه سفر کرد. تاریخ انتشار: 18:32 - 03 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۳۹۲

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، از ساعاتی پیش خبری مبنی بر فرود یک هواپیمای ایرانی در فرودگاه شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت منتشر شد و گمانه زنی‌های مختلفی درباره این موضوع در فضای مجازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نهایت، دقایقی پیش،  سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه تایید کرد این هواپیما حامل محمدجواد ظریف بوده است.

به گفته موسوی، به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

موسوی تاکید کرده است در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

آنطور که وزارت امور خارجه پیشتر اعلام کرد برنامه ریزی شده بود محمد جواد ظریف از امروز یکشنبه سوم شهریور در صدر هیاتی به چین، ژاپن و مالزی در شرق آسیا سفر کند.

به گزارش میزان، در حاشیه اجلاس سران گروه هفت گفت و گوهایی میان کشورهای عضو این گروه درباره ایران صورت گرفته است. 

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی توافق سران گروه ۷ در مورد تعیین امانوئل مکرون به عنوان مسئول مذاکره با ایران شده بود.

این درحالی است که «امانوئل مکرون» می‎گوید که مأموریت رسمی از سوی گروه ۷ برای گفت‎‎وگو با ایران ندارد.

رئیس جمهور فرانسه این اظهارنظر را در نشستی خبری بیان داشت.

مکرون در بخش دیگری گفت که "اعضای گروه ۷ بر سر عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و تضمین امنیت منطقه اجماع دارند."

اجلاس گروه ۷ از روز شنبه در فرانسه آغاز شده و روز دوشنبه نیز پایان خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفر ظریف فرانسه لودریان نشست جی 7 اجلاس گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، کاتز در این ویدیو که در آن گروهی از شهروندان در حال مراسم عزاداری محرم هستند تاکید می‌کند که خطر ایران بسیار نزدیک است و باید هرچه سریعتر مقابل این کشور ایستاد. او همچنین در این پست توییتری به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی جمله «همین حالا ایران را متوقف کنید پیش از آنکه خیلی دیر شود» را نوشته است.

مشخص نیست ارتباط این ویدیو به ایران چیست و حضور گروهی از شهروندان در مراسم عزاداری و سینه‌زنی با خطرات برآمده از ایران چه ارتباطی دارد. 

او در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است. 

در این ویدیو وزیر خارجه اسرائيل تلاش کرده ایران را به عنوان خطری بزرگ برای جهان به تصویر بکشد و در آن تصاویری از برج ایفل دیده می‌شود در حالی‌که گروهی از مسلمانان فریاد الله اکبر سر می‌دهند.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد