Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@08:30:32 GMT

شیرخوارگاه هلال احمر مشهد به بیت‌المال بازگشت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۸۹۲۸۲

شیرخوارگاه هلال احمر مشهد به بیت‌المال بازگشت

مجموعه شیرخوارگاه هلال احمر خراسان رضوی در مشهد که از پیش از انقلاب در مشهد میزبان رشد و پرورش هزاران کودک بی‌سرپرست بود و در سال‌های اخیر تصرف شده بود با پیگیری جمعیت هلال احمر استان، سازمان بازرسی خراسان رضوی و با حکم قضایی به بیت‌المال بازگشت.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از مدیرعامل این جمعیت گزارش داد: شیرخوارگاه جمعیت هلال احمر واقع در ابتدای بلوار شاهد مشهد با حدود ۱۴ هزار متر مربع زمین و بنا، تجهیزات و حتی تعدادی خودرو توسط یکی از مدیران عامل‌ سابق جمعیت هلال احمر استان به‌ صورت غیرقانونی تصرف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی احمدی افزود: این مجموعه به بهانه نگهداری از ایتام و با ایجاد موسسه‌ای به مدیریت یکی از نزدیکان مدیر عامل سابق هلال احمر استان و  انجام مکاتبه‌ای غیرقانونی با اداره ثبت اسناد و املاک استان به نام این فرد ثبت و به وی واگذار شده بود.

وی ادامه داد: گزارش سازمان بازرسی خراسان رضوی و نیز پیگیری هلال احمر استان در دوره جدید منجر به طی مراحل قانونی و صدور حکم اولیه و نهایی قضایی در الزام به بازگشت این مجموعه به بیت المال شد.

در شیرخوارگاه جمعیت هلال احمر هم اکنون 14 کودک یتیم نگهداری می شوند اما ظرفیت این مجموعه نگهداری از بیش از 100 کودک است.

منبع : ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیرخوارگاه شیرخوارگاه ها 0

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه نشست خبری جمع‌بندی آمار ورود زائران به مشهد، در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی از ابتدای طرح نوروزی در خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ فروردین ماه بیش از ۵ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر در خراسان رضوی و ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در مشهد اقامت ثبت شده است.

وی افزود: بحث اقامت در خراسان رضوی یکی از دغدغه‌های اصلی زائران به شمار می‌رود و ما سعی کردیم در ۳ بخش متفاوت یعنی اماکن رسمی، موقت و اضطراری، ظرفیت‌ها را به گونه‌ای فراهم کنیم که تمام افرادی که به مشهد مشرف می‌شوند بتوانند از ظرفیت‌های ما استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: تا کنون که پیک‌های مختلفی را هم پشت‌سر گذاشته‌ایم باید بگویم که در تمام ایام ظرفیت‌های کافی برای اسکان زائران در مشهد وجود داشته است.

بیدخوری تصریح کرد: در حال حاضر نیز ظرفیت‌های اقامت رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر در مشهد ۶۳ درصد اشغال شده‌اند که نشان می‌دهد هنوز گنجایش کافی برای پذیرش مسافر را دارند.

وی افزود: واحدهای اقامت اضطراری که در این شب‌ها به کمک می‌آیند ظرفیت‌هایی است که مربوط به شهرداری مشهد است. شهرداری ۴۱ مجموعه اضطراری و یک مجموعه موقت در پارک غدیر فراهم کرده است. در این شب‌ها فقط ۳ تا ۴ تا این مجموعه‌ها استفاده شده و ظرفیت کافی را در مجموعه‌های شهرداری داریم. اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی ۱۴ مجموعه ورزشی را به ما معرفی کرد که خیلی محدود از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم. همچنین سپاه نیز ظرفیت‌های خوبی را در این مدت به ما معرفی کرد که به غیر اردوگاه‌هایی که استفاده شد، سایر ظرفیت‌های آن نیز کماکان گنجایش دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بیان کرد: دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در خراسان رضوی وجود ندارد. شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی برای راهنمایی به زائران است تا محل اقامت خود را به خوبی پیدا کنند.

بیدخوری یادآور شد: یکی از راه‌های ارتباطی برای شکایت زائران و مسافران شماره ۰۹۶۲۹ بود که بلافاصله به شکایت زائران رسیدگی می‌شود. ۱۶۵ بازرس در سطح استان فعال هستند که بیش از ۹۰ بازرس در مشهد فعال بوده و پیگیر شکایت مسافران و زائران هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • پوشش امدادی 40 حادثه در طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی/واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 
  • پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی